• Ammo

Glitter tråden...2

Här fortsätter Glitter tråden...
    Izunia, BlueTopaz,Yllo,Victory, ett år har gått sedan vi började skriva i vår första tråd.

Nu handlar denna tråd om allt från himmel och jord och nya som gamla är självklart välkommna att titta in. Vi är ju gifta och hjälper gärna till med tips och råd till er som har det roliga framför er.

• Svar på tråden Glitter tråden...2
  • Izunia

vad häftigt Vicky!!! Varför var ni med i aftonbladet?

• Ammo

Jag åkte till Gävle ändå. Tänkte att jag får väl köra som en snigel....Men när jag kom till Uppsala så sken solen för fullt och vägarna var bara så det gick bra trots allt.

Vad roligt att ni var med i Aftonbladet Vicky! Men hur kommer det sig?

Ska bli spännande att få se dig i din klänning Yllo, du måste ta kort!

Vad jobbigt att du har det jobbigt Karin :( Skönt att få en helg med tjejerna så du får andas ut.
    Vi har det väldigt bra känslomässigt. Men vi har ju aldrig haft någon svacka, ja inte ens bråkat på 7 år så inget har hänt sista tiden heller. Men jag är rädd för att när vi väl fått barn så kommer förr eller senare bägaren rinna över, i alla fall för mig det brukar vara jag som blir irriterad och när jag sen inte får sova så kan jag bara ana hur det kommer bli...

Martin är ju mitt lilla lamm, är aldrig någonsin sur och finns alltid i närheten med en hjälpande hand utan att bli mesig.

• Ammo

Nu ska jag göra ljusa slingor!
    Jag gjorde ju mörka i höstas och de sys inte längre, ser allmänt råttfärgad ut nu. Ska bli skönt att få tillbaka min ljusa ton igen.
    Sitter och väntar på en kompis som ska göra dem....

Lite roligt, har skrivit i en Malaysia tråd och tipsat om vår resa. Nu är det 3 andra par som blivit så inspirerade av mig så alla ska åka på samma rutt som vi gjorde.
    Fasiken vad jag vill åka igen! Är så blek nu så jag knappt ser mig själv i spegeln, är helt genomskinlig :( Brukar alltid sola lite under vintern (hur farligt det än må vara) trivs så mycket bättre med lite färg.

• Izunia

ja vem vill inte ha lite färg nu... jag vill ocksa sola.

Snart ska vi ha babyshower och vi har precis avslutat tartan. understa lagret blev bananmos med krossade hasselnötter och krossad choklad. Andra lagret grädde med blabär. Pa toppen la vi ännu ett lager grädde med krossade nötter och marsipanlock ovanpa. Sedan har vi dekorerat toppen med rosa marsipan och kristyr.

nu ska vi snart ner och pynta hennes lägenget med ballonger och grejer.

Jess, jag slingade ocksa haret förra veckan och klippte lugg. Har inte slingor särskilt ofta men det ser ok ut. :)

Ha en trevlig lördag damer!

• BlueTopaz

Hej!

Haha, jag slingade också håret förra veckan, lite ljusare för att ta bort det vintergråa.

Jag hade riktigt riktigt roligt i helgen!!! Men jag har mått så oerhört dåligt idag.. Jag har aldrig varit riktigt bakis förut har jag insett.. Men men det var det värt!
    Har säkert provat 30 klänningar och hittat en favorit på Ehrlings faktiskt.. hoppas de sköter sig denna gång, men ägarinnan lovade att själv se till att det blir bra..
    Caroline hittade ev sin klänning på Sthlm Brud & fest, skitfin!!!

På princessa idag hittade vi faktiskt inte direkt ngt.. de har mest jättebakelser och nästan inga av MS lite mindre varianter =( Men det var jättekul att prova igen!

Vi var ju ute igår, först på förfest och sedan ut på krogen, har sällan skrattat och haft så roligt!!
    VAr kul att känns sig lite smalare igen också! =)

Leo har varit frisk i 7 dagar nu och varit sin första hela vecka på dagis, wow!!! =)

Kramizar

• Izunia

ohh vad jag mar illa nu.... :( pärlan har matt daligt hela dagen... Imorgon aker vi in med henne..

det känns sa himla svart att imorgon kväll finns hon inte..

• Victory

Jo, de hade en efterlysning på aftonbladets hemsida där de sökte par som blivit särbos för att rädda kärleken. Jag skickade iväg ett mejl lite på skoj och berättade vår historia. Sen hörde de av sig och ville göra ett reportage! Vi tyckte det kunde vara en kul grej så vi ställde upp!

Vi börjar komma iordning lite mer nu i huset men i helgen har jag städat ur lägenheten. Puh! Nästa helg fyller jag år så då vill jag att det ska se hyfsat ut i huset ifall någon kommer på besök. Tyvärr har vi inte fått Internet ännu så jag verkar kanske lite osynlig.

Styrkekramar till dig Iza!

• Yllo

Va kul att ni var med i Aftonbladet Vicky!! Önskar att jag hade vetat om det i lördags så att jag kunnat köpa tidningen Varför var ni med??

Jepp, jag lovar att ta ett foto av mig i klänningen när den kommer

Trist att Pärlan mår sämre igen Iza *tröstkramar*

Kul att du hittade en klänning på Ehrlings Karin! Hoppas verkligen att dom sköter sig den här gången! Hurdan blev det?

Vi har väl bråkat några gånger sedan vi gifte oss.. men inget riktigt allvarligt. I lördags lyckades jag dock få Bosse att gråta.. inte min mening alls.. jag bara ville försäkra mig om att han visste hur jag ville ha det om jag dör.. Han vill tydligen inte alls tänka på det, men efter det besked jag fick i fredags av läkaren så är det bäst att ta det säkra för det osäkra..

Mitt humör inte inte direkt på topp just nu. Känner mig väldigt nere och orolig. Dock försöker jag se fram emot både min fina klänning och våran efterlängtade resa till Thailand i vinter.

I helgen var vi både på marknad i Södertälje (motormarknad) och så på antikmässan i Sollentuna. Synd att jag inte hade mer pengar med mig för jag hittade en helt underbar smaragdring som jag hade velat haft.. + ett helt underbart diamanthalsband i vitt guld.. men det kostade 30.000 kr och dom pengarna har jag inte nu när vi ska betala Thailandresan Men oj vad jag skulle ha velat haft det halsbandet.. eller det där andra jag såg som kostade 9760 euro!!!

• Ammo

Men Ylva, vad har hänt, är du dålig?
    Vad sa läkaren?

Vi har faktiskt inte heller pratat om döden mer än att just nu håller vi på med olika försäkringar för kommande barnet och livförsäkringar för oss om någon skulle råka illa ut. Men jag har inga problem att tala om sånt, bättre att den andre vet hur man vill ha det än att den står som ett frågetecken om det hemska händer. Men det är ett känsligt änme.

Iza, vännen, skicka en kram till dig! Är det så att ni bokat tid för att avliva henne eller bara för undersökning? Det låter ju så som hon inte kommer finnas mer när jag läser ditt inlägg...

• Yllo

Jag fick besked i fredags att jag har en cysta i hjärnan... Tydligen fanns den på magnetröntgen som jag gjorde -05, men.... jag har inte fått besked om det tidigare. Kanske var det så att dom missade den då och att den upptäcktes i samband med att läkaren i Uppsala eftergranskade bilderna... En skada på hjärnstammen har jag i alla fall.... Nu ska jag iväg så fort som möjligt och göra en ny röntgen och så får vi se vad som händer efter det. Dom ska även utreda om jag kanske har en extremt ovanlig sjukdom... ska iväg och göra en biopsi v. 11 ang den sjukdomen.

Men men... Jag försöker hålla humöret uppe Utåt visar jag en glad och positiv sida där jag mest skrattar bort allt, men jag ska erkänna att jag är nog lite orolig....

Svar på tråden Glitter tråden...2