Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!
Hallå alla Karlstadsbrudar! Vart har ni tagit vägen? Här finns ju nästan inga blivande fruar från Solstaden som man kan få eller dela med sig av tips och goda idéer...
Hallå alla Karlstadsbrudar! Vart har ni tagit vägen? Här finns ju nästan inga blivande fruar från Solstaden som man kan få eller dela med sig av tips och goda idéer...
Är det någon som vet var man kan köpa "billiga" dunilin servetter och dunicell dukar i Karlstad? Eller på internet?
Vet ärligt talat inte om det är billigt men vi har köpt våra här: www.karins-favoritbutik.se/index.php&catId=2&ccSID=1418cb900d35d5c1763cb83be5f9ace9
På hemköp i centrala karlstad finns dunilinservetter. Tror det finns på OBS oxå men på hemköp köpte jag mina.
Jag får med andra ord kolla runt lite på priser mm.
Idag kom iaf hindersprövningen så nu kan man bocka av det
Ang dunilinservetterna jag köpte på hemköp. Tror jag betalade 29.90 för 12 st. Men är inte säker dock...
En Karlstadbrud är nu gift!!! (NuÄrDetDags)
www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m2178109.html
Vi eller rättare sagt vårt bröllop är med i VF idag, om någon vill läsa.
Läste via nätet. Kännns det inte lite mysko att allt är klart nu? Har ni hunnit "landa än"? Ni e så fina! Grattis!
midsummer: Tack!
Vi svävar faktiskt fortfarande.
Minnena är fortfarande färska, det finns fortfarande mycket brölloprelaterat kvar att göra, ständigt ringer folk, kort skickas, vi organiserar vår minibröllopsresa till Göteborg ( ) nu på fredag, bygger på hemsidan (www.joliwed.info),... Men skillnaden är: allt utan stress!! Vi kommer på varandra med att flinande sitta och stirra på våra ringar hela tiden.
Nä, inte mysko, kul och underbart!
Hej alla K-D brudar!
Måste säga att jag tycker det skrivs dåligt i denna tråd. I alla fall känner jag att nu är sommaren snart här! Vi borde ha massor att diskutera om! Jag tycker verkligen att bröllopsplanerna har dragit igång nu på allvar med bara 3-4 månader kvar. Jag ska skicka mina inbjudningar på fredag och idag var jag på första besök hos frisören. Vi la upp en tidsplan, diskuterade min hår kvalitet, gick igenom frisyren och bokade in en tid för provuppsättning. Kul! Är det ingen som har något kul att berätta angånde era bröllopsplaneringar? Lycka till!
Beställt Caketopper idag och igår beställde vi ringen... Det är väl det som hänt. På måndag är vi lediga bägge två så då ska vi göra inbjudningskorten medan barnen är i skolan. Det är väl det som hänt...
Tja, jag har ju planerat färdigt. Nja, i alla fall vad det gäller bröllopet. Nu planerar vi bara hemsidan, väntar på kort så att vi a) kan se dem, b) skicka tackkort och c) göra fotoböcker till de närmaste.
Namnändringspappret kom igår (10 dagar efter vigseln) så jag får väl ta itu med det som inte går automatiskt (även om jag inte riktigt vet vad det är).
Hoppas allt går bra för er andra - jag rekommenderar gärna tjänster som vi använde oss av för alla var kanon!
Jonas fru: Lustigt jag tänkte samma sak men sen kom någon annan tanke i huvudet och jag glämde att gå in och skriva ett inlägg. Men nu så...
Har suttit de senaste dagarna då gått igenom våra planer och allt mer faller på plats. Präst, kyrka och festlokal fixat - Fotografen är bokad - Catering är ordnad - M2Bs kläder är inköpta - Frissan är bokad - Klänningen är beställd via Lillys outlet och jag hoppas den passar - Bestman, tärnor, näbbar och toastmadames är tillfrågade och har sagt ja - Inbjudningarna börjar ta form och tryckeriet är "bokat"....
Ja allt känns under kontroll.
Tiden har gått så fort. Förut var det nästan ett år kvar nu är det bara 4 månader.
Jag tänkte bara berätta lite om min brudklänning.
Jag började med att prova klänningar här i Karlstad och den första klänningen var verkligen Klänningen. The one. Men för 8000:- fanns det inte en chans i helvetet att jag skulle ha råd. Jag provade några billiga andra som kändes supertråkiga. När jag så såg i forumen här att det fanns möjlighet att beställa superbilligt från utlandet tänkte jag att det var min chans.
Jag måttbeställde min klänning från Kanacca i Singapore den 23 mars, pris 1300:- inklusive frakt. Idag fick jag veta att den är på väg! Är supernervös för hur den kommer se ut, det är ju inte alls säkert att den ser som jag vill när den sys så billigt och långt bort (svårprovad/kontrollerad). Jag gav dem dessutom uppdraget att mixa från tre olika klänningar för att få den som jag ville! Så nu sitter jag och reloadar trackingsidan för att se status på mitt paket :) Det är fortfarande i Singapore..
Shanghai! Inte Singapore.
Vad spännande. Har också varit inne på att beställa därifrån. Men beställde en på Lillys hemsida på vinst och förlust. De hade rea och hittade en drömklänning för 1300 inkl frakt. Den fanns dock bara i stl 36 och det kan vara så att den blir för liten. Sitter och hoppas på att den ska gå att lägga ut nog mycket. Väntar på att få den vilken dag som helst.
Visst är det jobbigt att vänta?!
Att vänta är så TRIST! Men nu såg jag att klänningen passerat tullen, så imorron kanske väntan är slut!
Jag kikade faktiskt också på Lillys, men inget var i mina mått - så där långt som du tänkte inte jag. Hoppas verkligen klänningen din blir bra :)
Den som vill kan kika på klänningen här:
blog.zaffron.se/brud/
logga in med 'kanacca'