• Sweetp

Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!

Hallå alla Karlstadsbrudar! Vart har ni tagit vägen? Här finns ju nästan inga blivande fruar från Solstaden som man kan få eller dela med sig av tips och goda idéer...

• Svar på tråden Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!
  • Mrs Lavoillotte

ja VERKLIGEN! men f*n vad snart du gifter dig hur känns det?

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Hittills känns det lungt - men fråga mig igen på söndag, då är det inte tre utan två veckor och något kvar.

• Sweetp

jooki

Jag har köpt min klänning redan...ehhh...redan i fjol vid den här tiden för att vara mer exakt :) Och jag köpte den på Högtidskläder på Rudsvägen här i Karlstad. Jag kan varmt rekommendera den butiken, mest pga den personliga och proffsiga servicen. Hon som äger butiken är supertrevlig och kunnig! Damerna på Klädestjänst känns lite mer "snobbiga" och inte allt så trevliga och för min del spelar sånt ganska stor roll...

• Sweetp

Wow måste jag säga! Kul att såpass många Karlstadsbrudar har gett sig till känna :) Jag skulle tycka att det vore jättekul med lite mer personlig kontakt med er, så om någon av er känner för att "mailväxla" med mig är min mailadress: linda_melin@telia.com

• Mrs Lavoillotte

jag tycker att vi boerde bestäma bt träffar på not mysigt café!

• jooki

Nu har jag köpt min klänning!!

Ohh... Det var så svårt att välja! Det slutade med att jag hade tre olika (i var sin butik :) ) att välja på. Helt olika till modell... Men till sist blev det den allra första brudklänningen jag provade.

O så har vi beställt ring till mig... Känns bra att det är några färre beslut att ta :)

Sweetp
    Jag håller med om att det kändes mycket bättre på Högtidskläder (där en av de "tre finalisterna" fanns).

• Zaffron

Visst är det skönt allt eftersom man kan pricka av punkter på Att-göra-listan! Jag har precis börjat med min planering (denna helg, haha) men hoppas komma en bra bit på vägen kommande vecka. Vi kommer ha ett superenkelt bröllop, det blir borgerligt, ingen vit brudklänning och bara familj!

Tänk, jag drömde alltid om det där stoora bröllopet. Sen insåg jag att jag inte kan hyckla och gifta mig i kyrkan när jag inte tror på gud (jag har alldeles för mycket principer säger min sambo). Och att jag inte tycker det är värt tiotals tusen att ha fest en enda dag (här instämmer han). Lite sorgligt när jag tänker tillbaka på mina drömmar men åh så mycket trevligare vi kommer ha när bröllopet sker på vårt vis, inte som traditionen dikterar.

• klotjohanna

Här är en till karlstadbrud....

• Lieb + Älsk

Och här är en till!

Bröllopsplanerna går hyffsat bra men skulle vilja ha mer tid til dem, har jobbat alldeles för mycket de senaste månaderna, vilket egentligen är bra för då fylls bröllopsbudgeten med härliga kronor.

Har svårt att bestämma mig för klänning så det frå bli lite fler butiksrundor. Man vil ju har Klänningen med stort K.

När och var gifter ni andra er?
    28 juli gifter vi oss i Grava kyrka och ska ha festen på Träfotere.

• NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Vi gifter oss om två veckor och 6 dagar. Nu börjar det kännas av. Två veckor känns så "lite". När det fortfarande var tre kändes det som "ja, vi har så mycket tid kvar".

Vi gifter oss i kapellet i Mariebergsskogen (borgerligt allså ) och har festen på PRO gården.

Förresten, vet någon här någon makeup artist som kommer hem till en (eller i mitt fall till hotellet)? Letar med ljus och lykta men hittar ingen...

Svar på tråden Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!