• Sweetp

Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!

Hallå alla Karlstadsbrudar! Vart har ni tagit vägen? Här finns ju nästan inga blivande fruar från Solstaden som man kan få eller dela med sig av tips och goda idéer...

• Svar på tråden Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!
  • NuÄrDetDags (snart Mrs. 170307)

Jonas fru: Nej, din svägerska har inte hört av sig men det har ordnat sig så nu har jag bockat av även detta.

Mrs Lavoillotte: Egentligen bara småsaker, som att göra färdigt och översätta vigsel- och festprogram, skriva ut och binda ihop... Andra trycksaker som flasketiketter och så och, ja, vi har fortfarande inga ljusstakar.
    Annars vet jag faktiskt inte på rak arm. Allt är bokat, inhandlat eller åtminstone beställt (och jag väntar på leverans). De årna sej!

• Mrs Lavoillotte

vad bra! det är igen fara med dem små detaljerna du har tid på dig för att fixa det!

• Sweetp

Äntligen känns det som man kan andras ut lite, mitt i all planering. De stora sakerna är bokade, beställda eller köpta :) Nu är det bara finliret kvar att pyssla med. Hoppas detta hjälper till att motverka det berömda "bridezillasyndromet" när det väl börjar närma sig :) Och att man kan njuta och koppla av något sånär veckorna och dagarna innan bröllopet...

Jonas fru: Väldigt fin hemsida!!

En grej som jag funderade på när jag kikade under klädsel... Där står det:
    "Mörk kostym, men ljus kostym går bra under
    sommaren." Alltså kvittar färgen, bara det är kostym?

Vill inte verka petig men det kan vara svårt att förstå...

• JPfru

Hej hej karlstad tjejer!
    Jag gifter mig till sommaren i grannstaden Säffle.
    Vart handlar ni era bröllopssaker?
    Jag handlar på nätet och en hel del i sthlm.

JPfru: Vi handlar också vad som går på nätet (avskyr att shoppa i "riktiga" affärer .

Klänning och frock coat kommer från Kina, m2bs vigselring och min slöja kommer från Amerika, löshår från England,... Min ring kommer från Hellkes och några andra svenska nätaffärer vi har handlat hos är Panduro och skopunkten, mer kommer jag inte på just nu.

• FruOhlsson

Någon som vet hur lång tid skatteverket tar på sig när det gäller hindersprövningen - jag springer ut till brevlådan varje dag utan resultat!!!

BlivandeOhlsson: För oss tog det ca. 10 dagar efter att vi lämnat i alla papper. Hur länga har du väntat hittills?

• FruOhlsson

Jag skickade in dom förra måndagen, får alltså hålla mig till tåls några dagar till *otålig*

Svar på tråden Vart har alla Karlstadsbrudar tagit vägen?!