• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
    Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
    Hör av dig vet já!

Hälsar Anna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??
  • m07

Anna, Jaha vad mysigt att ha ett hus där!
    vi har funderat lite kring att skaffa ett sommarställe i Hälsingland, men det lutar åt att det skulle bli närmre min familj. De bor i Enånger om du vet vart det är.

Vi kommer att ha ett band som heter "Truecolors" det är en kille som spelar aukustisk gitarr o tjej som sjunger till. Vi har inte hört dem ännu, men vi ska träffa hnm nästa vecka. Vad jag hört från Järvsöbaden så är de duktiga

• m07

Anna, våra gäster kommer att bo på Järvsöbaden och till viss del på Gästgivars. Hur gör era? Har ni abonnerat hela Kramsta för festen?
    Våran präst heter Sture Rask, ska försöka få träffa hnm också i vek, vem ska ni ha, känner du nån utav dom?

• annapanna71

m07:
    Enånger vet jag var det är!
    Jättefint mindre ställe utanför Hudik va?

Vi har festen på Kramsta och alla våra gäster kommer bo där också. KANON tycker vi

Vi hade också blivit tilldelade Sture Rask men om jag ska vara helt ärlig så funkade det inte riktigt mellan oss Jag pratade med honom på telefon och efter det samtalet valde vi att ta en annan präst....
    Vi ska ha en kyrkoherde från Delsbo som heter Anders Olsson. Vi skulle haft Börje Björklund som varit prost i Järvsö i många år men är nu pensionär. Tyvärr skulle han på konfirmation i Stockholm just den helgen så det "sket sig". Nu har vi Anders och hoppas att det blir lika bra

• m07

Anna, Ok vi har inte pratat med Sture ännu. Vad var det som kändes konstigt?! Varför var han knepig?

• annapanna71

m07:
    Jag vill inte prata ner den präst (eller rättare sagt komminister som han är) så jag väljer att inte berätta så mycket för dig. Känns som ni får skaffa er en egen uppfattning om honom. Vi funkade bara inte ihop och så är det ju ibland. Han ville att vigseln skulle vara som han ville, var inte direkt lyhörd. Sedan ville han att vi skulle ha andningsövningar tillsammans som vi kunde använda oss av på bröllopsdagen det är också så långt ifrån oss som man kan komma. Han ville berätta hur jag kommer att känna mig när jag går fram mot altaret och hur jag skulle vara mot våra gäster när vi kommer ut på kyrktrappan osv osv. Jag pallar inte sån´t tyvärr! Han frågade också om vi skulle ha brudnäbbar med oss. Nej, svarade jag och då fick jag till svars att det var bra för de tar bara uppmärksamhet från brudparet...vilken kommentar...
    Så jag hoppas att ni får ett bättre samtal med honom än vi fick. Vi fick nog helt enkelt en dålig start och det går tyvärr inte att reparera hos mig.
    Han kan säkert vara jättebra men inte tillsammans med oss

Hoppas jag inte förstör för dig nu för det vill jag verkligen inte men var bestämd med att det är ni som ska gifta er och INTE Sture Så blir det säkert kanon för er.

• m07

Ja det där låter ju inget vidare...hur är Anders?! Det kanske är så att man istället kan få kontakt med honom. Tänkte prata med Sture imorgon via telefon, då kanske man kan få en uppfattning om hur han är. Det är ju väldigt bra att få lite tips iallafall.

• annapanna71

Anders är en 75årig man som i alla fall på telefon verkar riktigt bra.
    Jag ska träffa honom på lördag när jag åker upp til Järvsö.
    Prata med Sture först så kan du få kontaktuppgifter till Anders efter det om du inte är nöjd.

Hur ser din klänning och blommor ut?
    Hur många gäster har ni bjudit?

• m07

Anna: Hej igen,
    Varit ute och tagit en promenad, solen tittade fram här på senkvällen.
    Jag kommer att prata med Sture, så får jag bilda mig en uppfattning. Det är ju oerhört viktigt att kemin fungerar med den som ska viga oss. Helst skulle jag vilja att han är personlig och ägnar tid till att göra ens dag speciell. Så jag har förhoppningar fortfarande.

Vi kommer att ha ca 70 gäster på Järvsöbaden. Våra vänner kommer från sthlm, medans min familj bor till största del i Hälsingland. Jag såg att du kommer ha 100, så ni fyller kyrkan lite bättre .

• m07

Anna: hade du hittat någon bra sminkös i trakten, eller har ni andra som är inne i chatten några idéer?!

• maljor

Annapanna

Vi gifter oss i Ljusdal
    Fick höra att vi kanske får Anders Olsson så jag hoppas att han är bra nu.

Vi byter namn båda två, eller, han har redan bytt så byter jag när vi gifter oss

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??