• annapanna71

Gifter du dig i Järvsö 2007??

Vore kul att få kontakt med några som gifter sig i Järvsö eller kanske Ljusdal under 2007
    Själv gifter jag mig 30 juni i Järvsö.
    Hör av dig vet já!

Hälsar Anna

• Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??
  • annapanna71

maljor:

Jag har hans nummer på jobbet, fixar det i morgon.
    Märkligt att ni fått honom automatiskt då han är stationerad i Delsbo...
    Det är ju Rask och Åman som är stationerade i Järvsö...
    Bägge borde ju inte vara borta samtidigt...men i och för sig bara bra för er ha,ha,ha

Fick du inte numret till Anders när ni ringde Järvsö pastorsexp idag? Dålig service tycker jag.

• maljor

Åh tackar =)

Nä, vi ska ju gifta oss i Ljusdal och där hade de gett allihopa ledigt samtidigt trots att vi bokade för ett år sen!
    Så de var ju tvungna att fixa en ny präst åt oss så då hade de frågat Anders.

Tycker ändå att det har varit väldigt dålig service eftersom vi har fått ringa och tjata på dem hela tiden och trots att de lovade att höra av sig med präst så fick vi ringa dem för att få veta det.
    Sambon fick inte heller numret till Anders när han ringde idag. Inte heller nått nummer som vi kan nå kantorn på =(=(

• annapanna71

maljor:

Trist, håller med dig.
    Man vill ju få hjälp och bra service när man håller på att förbereda sin viktigaste dag i livet (förutom när man får barn kanske )
    Jag meddelar nummret i morgon bitti så ni kan ringa Anders.

Har du bild på era ringar förresten?
    Jag är så nyfiken på att se vad ni valt för något
    Gärna bilder på annat också, alltid kul att ha en bild framför sig när ni berättar

Vi hörs i morgon!

//Anna

• demilo

Idag har vi lagt handpenningen på vår resa :) Vi kommer att åka hela familjen till Mallorca, ett ställe som vi verkligen gillar jag längtar redan :)

• maljor

Anna

Tack! Då känns det som om man är på g igen =)
    Har bilder på en hel del (däribland min ring) här: www.familjeliv.se/hem/lollo83/galleri.php
    La även in en bild på ringkudden jag sydde nu

demilo

Gud va skönt!!! Dit skulle jag oxå vilja åka men sambon är inte lika villig. Du får berätta sen efter sommaren hur det var
    Har du kunnat fixa bild på din ring än? =)

• demilo

Vi var där förra sommaren med barnen och det var toppenhärligt. Rekomenderar verkligen Mallis, det finns så många olika fina och bra ställen där:)
    Hur gör ni andra med resor?

Maljor: jag blir så nostalgisk när jag ser bilderna på lokalen. Var där på fest när jag var typ 14-15år och hade sååå roligt.

• maljor

demilo

Jo det är många som hyr lokalen =)
    Hade tänkt att ta fler bilder men kameran dog =/
    Det blir nog ingen resa för oss i sommar. Vill till Thailand i vinter men nu är det ju så mycket oroligheter där så jag vet inte om jag vågar då =(

• annapanna71

maljor:

FÖRLÅT!!!
    Du har ju visat din sida tidigare, ledsen att jag glömmer så jäkla fort
    Nonchalant av mig...
    Din ring är så himla fin!
    Jag ska också ha vitguld men tyvärr har jag ingen bild än eftersom den inte är klar. Ni får se sedan

Numret till Anders kommer strax.

• maljor

Anna

Det är lugnt. Glömmer väldigt mycket jag oxå. Man har så mycket annat att tänka på i dessa tider så man har rätt att glömma
    Har köpt den ringen i rött guld. Fanns bara bild på den i vitt guld och när man tar med kameran så blir det så mycket blänk =/
    Men tack iaf
    Ser fram emot att få se era ringar =)=)

• annapanna71

maljor:

Jag skriver numret till Delsbo församling där du säkert aningen blir kopplad eller får ett annat nummer till Anders.
    Jag fick nämligen han hemnummer av en bekant till honom så jag vet inte om han vill att jag lämnar ut det...ledsen men du får säkert tag på honom den vägen också. 0653-10208
    Lycka till!

• annapanna71

Nu har jag äntligen varit i härliga Hälsingland och mitt kära Järvsö

Jag hann med allt som jag skulle göra men hann även göra en massa kul grejer Som att vara på puben och umgås med mina svägerskor

Jag har varit i blomsteraffären och fixat alla blommor och det känns jättebra. Hade ingen bild på hur jag ville ha buketten men hon verkade förstå jättebra när jag förklarade och nu är jag sååååå nyfiken på hur den ser ut när den är klar

Tårtorna är beställda och jag betalar 195 kronor för 12 bitar och det tycker jag är ett bra pris.

Sist men inte minst så var jag och träffade vår "nye" präst och det kändes KANON!! Han var verkligen helt super så jag är jättenöjd att vi bytte till honom Tyvärr kunde inte sambon följa med till Järvsö denna gång för han var i Norge men de får träffas veckan innan vigseln när vi ska öva i kyrkan. Jag fick berätta om vad han var för prick och sedan hade han tagit reda på info om oss innan jag kom dit.
    Nu börjar jag verkligen längta till 30 juni

maljor:
    Fick du tag på Anders?

demilo:
    Har du några bilder på era fina bilder än? Jag är ju sååååååå nyfiken

m07:
    Hur går det för dig med planerandet?
    Var har du beställt dina blommor?

• maljor

Anna

Har inte hunnit ringa än. Har varit hos mamma sen i onsdas och deras dator är trasig för tillfället så jag såg numret nu. Tackar för det.
    Ska sätta mig och ringa imorrn när jag kommer från jobbet =)=)

• Wicks

ussh ahr jätte priblem att hitta platser att vara på faktiskt. något bra förslag? strösta problemet är u att iv int eär beredda att läga ut en förmögnht på plats, istortsett inget faktiskt. Eknomin skulle totalt krasha av dyra lokalkostnader, dessutom vill vi ju främst vara ute, men ha tillgång till toa och dylikt. Hembyggdsgårdarna var ju billiga förr, men nu vekrar de kosta skjortan, så hur gör man då?

• maljor

Wicks

Bygdegården är ju jättebillig (i mina ögon). Den kostar ju 950kr att hyra en hel helg, fre-sön.
    Däremot så saknas champagneglas och vinglas men hade ni tänkt vara ute så måste man ju fixa det ändå.

• vickanvicky

kolla föreningshuset i nor. Vid dansbanan. är nog billiga och har glas...

• Wicks

maljor: vilken bygdegård (finns väl några)?

vi funderar på att vara på ängratörn då det var sådär genomvackert.
    hittat en backup som fungerar vid dåligt väder (dvs om vi är inomhus), danspaviljongen (vart mins ajg inte, men ni vet säkert vilken det är)....

• demilo

Wicks: Det kostar lika mycket att hyra lokalen (logen, tror jag att det heter) vid hembyggdsgården vid folkparken. dvs 950:- där finns tillgång till toalett mm. Det är ju oxå ganska trivsam miljö. Du kan ringa till hembyggdsgården om du vill hyra. Vi tänkte vara där först, sen vart det palatset, slutligen vik skola i Järvsö :) Där betalar vi 1500:- för hela helgen, där finns allt porslin, glas mm.

• Wicks

et är ju inte alls så dyrt faktiskt... hur ligger dne i läge?
    danpaviljonen är ju enormt vack rpå insidan, men utsidan däremot *ryser*

är klar md inbjudningskorten nu´.. eller ja abra bildmässigt,texten är kvar *s*

Svar på tråden Gifter du dig i Järvsö 2007??