4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
hm, måste lägga mig i creme o ivory diskussionen, ja hade lite problem med det, när ja provade min klänning med slöja så syntes det ganska tydligt om slöjan inte passade till klänningen färgmässigt så ja skulle rekommendera att prova båda ihop innan man bestämmer sig... för säkerhets skull!
Nu har jag också irrat mig hit :) Bra att starta en ny tråd! Ska försöka hänga med bättre den här gången hihi. Har alla hittat "sin" klänning än? Vet ni på ett ungefär vad det kostar att sy upp en? Har sett en helt UNDERBAR Maggie Sottero-klänning men är rädd att den är superdyr.Kanske går att sy upp den ist,hoppas på att det blir billigare.
Varför är den 4:e augusti ett så populärt datum att gifta sig på? Hade ingen aaaning om det :) Tänkte mest på att då har alla haft semester och alla festivaler mm har lugnat ned sig lite.
thebrud
Tja vi kan väl göra en helt ovetenskaplig undersökning här inne. Varför har alla här valt just den 4e aug?
för egen del är det så att i augusti i år är det 10 år sedan vi träffades.
men vi kunnde inte ha bröllopet det datumet eftersom det vore opraktiskt då skolan har börjat igen för mig. vi ville därför ha en av dom två första helgerna i aug. vi frågade prästen som vi ville ha och hon sa att 4e aug var lämpligast. så då blev det 4e.
thebrud
kul att fler hittar hit.
har hittat klänningen och fått hem den (i fel färg dock) den är helt underbar, men väntar på att det skall lösa sig och att det kommer en till inom förhoppningsvis en månad eller så.
Va och provade ringar idag och hittade då en femstens alliansring på 1ct - för 13000 på rea!!!!!! känns som alldeles för mycket pengar så nu vet jag inte alls vad jag ska göra. Ska jag välja den smala jag tänkt från början eller ska jag köpa den väldigt väldigt mycket dyrare ringen med större diamanter?
maljor
Oavsett storlek på stenar och prislapp. Vilken gillar du mest? vilken klingar sådär lite extra fint när du tittar på den?
försök o inte kolla på prislappen förens du känner att du hittat ringen som du verkligen vill ha. Skulle det sedan vara så att drömringen är lite för dyr så får man tänka att antingen får man ta den extra kostnaden och skära in på något annat eller så kan man ta och försöka hitta den ringen till bättre pris på någon av nätsidorna. eller så kan man ta en bild på ringen och gå till en smed och låta göra en, det brukar vara bättre pris. annars kan man kompromissa om det inte rymms, man kan ta färre antal stenar och sätta in flera stenar till nästa bröllopsdag om det är förenligt med modellen på ringen.
jo jag försöker tänka på det oxå och har kollat på nätet redan men eftersom ringen i affären är nedsatt 5000 så är den inte billigare nån annanstans =(=( tycker om båda två och det är det som gör det så svårt att välja - tycker det känns jobbigt att spendera pengar på mig själv (ja, jag vet att jag är konstig). Vi har inget vi kan dra in på så det är inte ens att tänka på.
Tänk om jag köper den dyra så tappar jag den?! GAAAH!!!! Nu blev det alldeles för mycket att tänka på =(=(=(
vilken tycker ni är finast då?
www.hellkes.se/index.php&cat=7&prod=72
eller
www.hellkes.se/index.php&cat=12&prod=137
fast med 12st 0,03ct stenar istället för 15st 0,01ct stenar.
Personligen hade jag valt den smala ringe, kanske tom två stycken jättesmala med små små stenar och sätta en på varje sida om förlovningsringen.
Har provat båda modellerna av ringar du visar. och den första med 5 stenar är snygg, men själv gillar jag den bäst i storlek när där är på totalt ca 0,35ct tror jag det var. Men det hela är ju en smaksak, det är på vad du gillar bäst du ska gå.
men frågar du efter min smak så ring nr två eller ring nr 1 fast med mindre stenar. tycker den ser lite för stor och klumpig ut med dom största stenarna.