4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
oj vad mkt stavfel det blev...
lugnt med stavfelen, de slinker in så lätt..
Oj, ja då förstår ja att det blir lite komplicerat med en liten bebis i famnen hela dygnet...
Ja, fotograf, vi hade tänkt att inte ha någon då min m2b känner en duktig "fotograf" men han ("fotografen") tyckte att vi skulle ta lite riktiga bilder så det blev d så ändå... Vi betalar 3000 ca kommer inte ihåg exakt.. O då får vi studiobilder och utomhusbilder, ca 3 timmar sammanlagt. Men i det ingår inga bilder utan vi får istället rabatt på bilderna vi väljer att framkalla så att vi kan välja bilder efteråt.. Vi ska inte ha något direkt album utan vill själva klistra bilder i en bok sen.. Känns snyggare!!
Vad tar han som ni siktat in er på då?
Vi kommer få pröjsa 8000 för våran fotograf. Men då får han åka ett par mil så det ingår reseersättning, fotografering på valfri plats/er, 12st 20x20cm foton inbundna i ett läderalbum, 30st tackkort (foto, kort och kuvert) och 7st förstoringar (6st ska vi ge bort).... Tycker ändå att vi får rätt mycket för våra pengar även om det drog över budgeten med 3000 =/
Hej hej!
Är lika dålig på att skriva själv... läser dock lite då och då Min ursäkt är tentaplugg samt jobbansökningar, det tar lite tid... Vi har köpt material till inbjudningarna och tanken är att vi ska börja med dem när jag skrivit tentan... Vi betalar 3800 för 2 timmar med fotografen utomhus och ateljé, 20 bilder, en förstoring och en inbunden bok med 30 bilder. Känns som ett ok pris. Klänningen är beställd och skorna köpta, men man kan ju hinna ändra sig
Har gjort något som känns i väldigt god tid: bestämt hur festprogrammet ska se ut! Men det kom så naturligt när vi gjorde förslag till inbjudan
Ska ni ha gästbeskrivning? och har ni börjat med den? Jag har knåpat lite när plugget gå trögt, känns som om det kan ta lite tid...
Kram på er alla därute! Hoppas vi får lite liv i tråden igen (är ju faktiskt uppe i tråd 2 sid 11)
AIIAAAAHH!!! Var nyss och provade en Nixa 7500 i butiken här i stan....st 34 visserligen så det var en chansning att den skulle passa.Det gjorde den....inte hihi,för bred rygg och för mycket tuttar tydligen.Men att det ska ta sååå lång tid att beställa en?! Känns som om jag skulle börjat för flera månader sen med jakten på den perfekta klänningen...puh blir alldeles svettig!Har pratat med en sömmerska som ev kan sy upp en till mig.Ska träffa henne till veckan och kolla läget lite,pris och sånt.Annars är det en resa till Stockholm som gäller.Men det känns lite jobbigt att åka ner på måfå och bara ha en helg på sig att testa.Hur har ni andra gjort? :)
Bröllopsresan,bröllopsnatten,inbjudningarna,mat,dekoration,ringar och diverse är klart.Bara kläderna fixar sig så blir jag glad och lugn hihi.
thebrud
vad tråkigt att den inte passade =( vart bor du då? Om du inte vill chansa så kan du ju ringa butiken först för att fråga om de har klänningen hemma..
maljor
Jag bor i Sundsvall men tänkte åka ner till Stockholm om ca två veckor.Ringde idag till lite butiker men ingen hade den där heller.Men om de beställer hem en klänning,visst måste man köpa den då? Alltså,de beställer ju en för min skull liksom...
Ja det måste man göra. Jag fick lämna en handpenning på min klänning på 1000kr.
Har du hört med Klädpiraten i Gävle om de har den? De har ju en hel del klänningar hemma...
Nej det har jag inte gjort men det kan absolut vara en ide! tack för tipset! :) Är det en bra affär? har du köpt din klänning där?
Japp, köpte min nixa där =) fick bra service tycker jag och det är inte tidsbokning *skönt* de brukar även ligga bra till i pris. Betalade 3100 för min inkl förlängning (det var 15% påslag när man beställde så).