• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • Gudinnan

Idag tjejer är det bara 5 månader kvar!!!!!!!!!

• Bruden blå

Jupp 5 månader kvar. ohh vad härligt. tänk nästa månad är det dags att börja ordna med hindersprövningen. och månaden efter det tänkte vi börja skicka inbjudningar.
    vad tiden går fort. Nu börjar ju bröllopsstressen varkligen komma krypande. Själv känner jag för stunden mest stress för partytältet som vi aldrig lyckas hitta. Hur känner ni? Är ni klara eller i fas med där ni känner att ni borde vara i planeringen. eller är ni som jag lite småstressade?

• thebrud

Vi känner oss superlugna.....det är först när jag läser på bröllopstorget om allt som alla gör som man blir en aning stressad hihi Men när vi hittat våra kläder kommer allt kännas finfint.Då är det bara finslipningen kvar....inbillar jag mig haha.

• Bruden blå

thebrud

Jo egentligen har vi väl ganska bra koll på läget också. Jag har börjat med alla smådetaljer (vi gör ju nästan allt själva då vi håller bröllopet hemma).
    Senast har jag nu suttit och slipat på inbjudningarna och vigselprogrammet. så skönt att ytterligare en sak försvinner från att göra listan. nu funderar jag över bröllopsbubblor. Hur länge håller dom sig? hur långt i förväg kan man beställa det?

• Gudinnan

Jag tycker vi ligger i fas. Har det mesta klart, några småsaker att fixa, men i slutändan brukar alla småsaker visa sig vara ganska många!

• Bruden blå

Gudinnan

Visst är småsakerna enormt många. hade aldrig gissat innan vi började planera att det var sååå åmånga småsaker som helt plöttsligt skulle vara så viktiga. På det stora hela så skulle vi väl kunna hålla ett bröllop ändå.
    bord, stolar, tallrikar, glas mm är ordnade. likaså dukar och servetter och bröllopstårta.
    ringarna är klara. en hel del av kläderna.
    så visst det blir ju bröllop. det blir ju inte katastrof om man inte hinner med alla småsaker. men ändå. var katten kom alla småsaker ifrån? Känns som om listan på saker att göra växer mer ju mer man tänker på det. Livsfarligt att hänga här på bt.

• thebrud

Bruden blå
    Vad är bröllopsbubblor? Med risk för att vara heeeelt efter i utvecklingen hihi.

Vi gör också det mesta själva,det är roligt att pyssla,fundera och greja :) Har inte börjat med varken vigselprogram eller festprogram,tycker det är svårt att komma på bra psalmer att ha i kyrkan.Någon med bra ideer? Vill ha lite somrigt och lättsjunget.

• Gudinnan

Bruden blå - ha ha precis, det är när man hänger här som man får alla "dumma" ideer. När man förklara för sin blivande att det helt enkelt inte går att genomföra ett bröllop utan ris i tyllpåsar..ha ha

• Gudinnan

theBrud - såpbubblor att blåsa på brudparet när det går ut från kyrkan, istället för ris. Det finns speciella bubblor som inte ska fläcka ner kläder.

• Bruden blå

thebrud

Kolla här: www.brollopsbubblor.se

vi vill också ha sommrigt och lättsjunget. så när vi valde så kollade vi och tänkte efter utifrån tankarna. vilka psalmer har vi hört mest, vilka psalmer kan vi. kan vi dom och har hört dom så är ju chansen rätt stor att våra gäster också har hört dom förut och får lättar att sjunga med.
    så den blomstertid nu kommer fast i bröllopstappning var ju ganska given.
    festprogram tror jag inte vi skall ha.

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*