4 Augusti 2007 *Tråd2*
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.
maljor
Men det finns ju många fler modeller än den alliansringen att välja på. Känns som om du inte är tiktigt redo att välja just din ring än. Mitt råd blir köp inte ringen på rean just nu. För det låter lite som att det blir mer ett inmpulsköp pga rea än just ett köp av den ringen som du älskar.Tänk lite på saken. Det kommr falla på plats. jag tror du behöver titta på flera modeller.
har tittat på typ alla ringar de har tror jag problemet är ju att båda två är såååå snygga till min förlovningsring. Skulle nog eg. vilja ha båda två
Majlor
Fast guld´fynd har ju nästan ingenting att välja mellan skulle jag vilja säga om det är dom du syftar på.
Det finns ju en ocean där ute med snygga ringar. Kolla bara på nätbutikerna tex eller i bröllopstidningarna. Eller har du/ni funderat/övervägt att designa själv. Tänk bara lite till på det, för det låter lite som om det blir ett framstressat köp och då tror jag risken är att du/ni ångrar er. som åtminstonde ett par nätter till på det.
tänkte på det du sa med att din mor har en likadan ring. Det finns ju alianser som är liknande i modellen men som inte är likadana precis. har du kollat på dom? när man beställer så kan man för det mesta specialbeställa och få den storlek på stenar man vill ha, särskilt om man beställre från tex schalins eller tcol
här är några andra alianser om det är det du/ni vill ha, men kanske ändå inte exakt samma modell som mamma.
www.hellkes.se/index.php&cat=4&prod=12
www.hellkes.se/index.php&cat=7&prod=51
www.hellkes.se/index.php&cat=10
www.hellkes.se/index.php&cat=23&prod=276
www.hellkes.se/index.php&cat=23&prod=278
www.classicringar.com/content
bara som inspiration så att du inte missar något för att rean förblindar dig ;)
nädå, det finns väl åtminstone 5 guldsmeder jag har varit till här på stan plus alla andra jag har varit till på andra orter så jag vet att det inte ska vara stort och blaffigt. Det får inte heller vara i vägen (får inte sticka upp och därför sorterade jag bort enstensringar som jag tycker är vackra oxå). Det ska vara flera diamanter eftersom det glittrar fint då
får nog sova på saken ett par nätter
har tittat på en del av de ringarna du tipsade om men de passar inte till min förlovningsring som är kupad =(=( har provat dem oxå så jag vet att det ser konstigt ut =/
maljor
Oki, ja jag menade bara länkarna som inspiration för att visa att det finns massor där ute.
Vet hur det är att ha en kupad förlovnignsring.
såhär ser våra förlovningsringar ut.
www.schalins.se/uploaded_files/big_20060224102840287-5%20kopiera.jpg
5 mm breda, 1,6 mm höga och regält rundade som du ser. men efter en hel del ritande och månader av prövande av ringar och letande på sida efter sida på nätet så valde jag att designa en själv. det bidde en ring med 13 stenar. från storlek 0,02 till 0,21ct. Så allt går, men det är en process att hitta just "sin" ring.
såg att länken inte vart någe bra, prova den här istället.
www.hellkes.se/images/products/large/77.jpg
mmm, våra är 5mm breda de oxå men 1,8mm höga så de ät lite mer kupade än era ändå så det finns väldigt få ringar som passar riktigt bra till.
Du har ingen bild på din ring? *nyfiken*
maljor
Min ring som jag gjorde är 1,8 mm hög precis.
Jag lämnade in min förlovningsring till smeden så dom kunnde göra en ringskena som matchade. Men jag ville ha den snäppet tjockare då jag ville ha brillianter storlek 0,06 nedsänkta i en skena fästade med körn och då behövdes lite tjockare skena. Någon bild har jag inte lagt upp då jag helst inte vill visa ringen innan vi gifter oss.
en kan säga att den påminner om denna ringen.
www.hellkes.se/index.php&cat=7&prod=56
den harinte lika många stenar och inte samma storlek på stenar. det är en princessa på 0,21ct fäst i mitten i en fyrkantig kistfattning. på vardera sidan är det två stycken 0,06ct brillianter fästade i ett spår med körn (som på bilden ovan). Mellan dom sitter det blå safirer storlek 0,02ct i par som på bilden ovan. så totalt 4 st 0,06 vita brillianter och 8 st 0,02 blå safier. så skillnande mot ringen ovan är att mina stenar går inte hela vägen runt, dom är inte riktigt samma storlek som på bilden och sen har jag en mittsten i en kistfattning. kistfattningen känndes viktig då jag ville ha en regäl solid fattning som inte sticker ut för mycket och riskerar att fastna.