• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • Bruden blå

Kul att det går frammåt för er också.
    Själv är jag mest fast i klänningsdjungeln.
    provade igår mig halvt blind i mina klänningar. men nu är jag tillbaka på att använda min första klänning och har mailat sömmerskan och justeringar. Och den andra får jag lov att lägga upp för försäljning.
    skönt att ha fattat det beslutet.
    Även om det fortfarande känns lite klyvet.
    Den andra klänningen hade ju vid bred kjol och ordentligt släp, hur ofta kan man bära det liksom?
    Men o andra sidan så är en enklare klänning mer min stil. så nu får det bli det.
    Sen har vi det dom där två stora problemen som jag knappt vågar tänka på. Nämligen jaga party tält och personal. för att inte tala om ifall vi skall ordna någon slags bakgrundsmusik eller om vi skall strunta i musiken helt.
    hua. resten är nog rätt lätt jämfört med dom punkterna. maten är redan bestämd, kläder till mannen och barnen är inte heller något som tynger mig.
    men men, fram¨åt går det. I veckan blir det 4 månader kvar, dags att börja fundera på efternamn och hindersprövning snart.

• kela81

bruden blå-ja..d.et där med personal ja...det är den tyngsta punkten här med vete tusan hur vi ska fixa det...och fortfarande ha råd att gifta oss....

• maljor

Vi kommer prata med restaurang elever på gymnasieskolan där vi gifter oss. Tar reda på vilka som är duktigast så frågar vi dem om de kan ställa upp. Ni kanske kan göra samma?

• Cecilia.A

För oss rullar allt på. Inbjudningarna är skickade och festlokalen är bokad, de står även för mat och personal. Skönt! det behöver jag inte tänka på...
    Bandet är bokat tror jag... De lovade att höra av sig men än har ingen ringt.
    Imorgon ska jag till min frisör och diskutera frisyren. Kul!
    Min blivande makes kläder är inte klara men det ordnar sig nog. Jag har beställt min klänning och den ska komma snart.
    Vårt största "bekymmer" just nu är fotografen. Vi har bokat en yrkesfotograf men har nu blivit rekommenderade två olika mycket duktiga amatörfotografer. Vi vet inte hur vi ska göra?

• Melleni (4/8-07)

träffade vår fotograf i dag och fick veta lite mer om huur dagen skulle gå till. de slutade med att vi bokade henne från morgon till kväll. Ikväll lägger vi våra inbjudningskort på lådan.. känns läskigt.. nu tar de form.. en tråkig sak är dock att vi hade bestämmt allt med maten men när vi va och kollade på lokalen så går de inte att laga mat för ca 100 gäster där.Va inte alls som de stod på hemsidan. så nu får vi tänka om när de kommer till mat? vad får man ge för varmrätten i catring? har ni nå förslag på kall skuret?

• Petra74

Nu är det snrt exakt fyra månader kvar till våra bröllop! Jag längtar verkligen dit. och eftersom vi gifter oss borgligt så är nästan allt klart för min del!

• Stefans fästmö

4 månader idag, tjejer! Tjoho!! :D Tack för välkomnandet smartiz!

I måndags fick vi gjort massa saker; postade inbjudningarna, beställde bröllopsresan (2 veckor på Korsika, jag längtar!!) o bokade bröllopsnatten! :D Och redan igår ringde de första o anmälde sig!! Kul att folk är så tidiga med att svara!!

Och imorn ska vi till Duka o fixa önskelista...

• maljor

Har bestämt mig för min bukett och har fått ett ca pris oxå. Ska beställa den om någon månad (känns tidigt att göra det redan).
    Såhär ska den se ut:

www.bernzonsblommor.se/view_image.asp&p2=Himmelsblå&p3=är%20delfinumen%20(säsong%20sommar)%20vendela%20rosor%20och%20texas

• Stefans fästmö

Vad kul Maljor! Men jag lyckades inte se bilden? Jag har bestämt vem som ska göra buketten, vet ungefär hur den ska se ut, tänkte ge henne vissa riktlinjer o sen lite fria händer. Kan vara lite kul med lite överraskning oxå, när allt är så detaljplanerat... :)

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*