• Bruden blå

4 Augusti 2007 *Tråd2*

Öppnar en ny tråd då den gamla är stäng. Hoppas ni alla hittar hit.

• Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*
  • tekanna

maljor
    Kram till dig!

Bruden blå
    Oj, det visste jag inte ens att det var så när vi valde dag. Tyckte bara det kändes som en bra dag, 4:e aug.

Mysprick
    Grattis till tentan! Saknar inte den tiden med tentaplugg och ångest, men studietiden för övrigt var en härlig tid. Mycket frihet och skoj!

• tekanna

Förresten hur hade ni tänkt/gjort. Jag vet vilken klänning jag vill ha, men frågan är vilken storlek jag ska beställa den i. Den jag provat var stl 38 och den satt åt och såg kanske något lite trång ut. Men sen hade jag tänkt tappa några kilon till bröllopet (vill bli av med sista dallret på magen sen graviditeten förra året) och frågan är om man då kommer att passa i den eller om man ändå ska gå upp en storlek. Hinner ju inte gå ner kilona tills jag måste ha beställt den så jag måste göra valet nu ju. Men sen å andra sidan är det inte så många kilonjag vill gå ner, typ 3 eller så. Så kanske kommer det inte ens att synas på klänningen så att jag ändå ska beställa den större.
    Usch det är så svårt. Vill ju veta att den är perfekt på dagen D!

• Gudinnan

När jag provade min klänning så satt den ganska tight på överkroppen men jag har räknat med att tappa en del så jag hade nog kunna gå ner en stl men jag valde att inte göra det. Bättre att sy in den här istället.

• kela81

Sitter här och håller på med inbjudningskorten...fortfarnade...jag vet det går sakta, skata men säkert framåt

Men så...fastnade jag på hur man skriver....tjejen eller killen först? Eller den man känner bäst? Gör man olika på gifta och ogifta par?
    Och det där med smeknamn-
    ex...min farbros tjej heter Gudrun, men under de 18 år de har varit ihop så har jag aldrig hört/sagt något annat ärn gudde...hur gör man då? Känns ju lite kosntigt att skriva gudrun helt plöttslig...men kan man skriva ut smeknamn? Vad tycker ni?

• kela81

tekanna-samma dilemma här Fast minmage dallrar utan graviditetskilon Jag köpte en 40 fast jag skulle kunna kläma mig i en 38, speciellt eftersom jag med tänkt thigta till mig lite....men man måste ju ändå (nästan) alltid göra några små ändringar på klänningen så då kan de ju lika bra sy in den tycker jag...dessutom är det lättare att sy in än ut

• tekanna

smartiz
    Vi började med att skriva inbjudningarna med den vi känner först och sedan stod våra namn med mitt och hans och våra föräldrar (värdarna) med mödrarna först. Då kom vi fram till att det var ju snyggast om vi gjorde samma överallt. Vet inte vad som är vett och etikett här, men vi skrev alltså kvinnorna först genomgående. Och detta på både gifta och ogifta.
    Smeknamn... Jag funderade på samma sak. Har en nära vän som är Lotta för mig, men hon heter egentligen Charlotta. Men jag skrev faktiskt till slut ut hela namnet. Hon själv använder heller aldrig sitt fullständiga namn, så kanske gjorde vi fel men det kändes mest rätt.

Ang. klänning. Ni har nog rätt. Bättre att sy in lite sen isf. Ocskså kan den ju sitta snyggt även om man inte lyckats gå ner de där sista kilona... (minska pressen)

• kela81

tekanna

ja...det är bra...mindre press...det behöver man...det är mycket nog ändå va

Ja,,,visst är det sny´ggare med tjejens namn först, tar nog och kör så jag med....

vart ska ni fara på bröllopsresa? Vi åker nog bort typ mån-fre efetr bröllopet till nått mysigt ställe i europa, sen så blri "stora" resan i december pga. tidsbrist....

• brudaugusti07

Hallå tjejer.
    Någon som gjort sin bruduppsättning på frisörimperiet i Farsta (stockholm)?
    Eller vet ni någon som har gjort det där?

• Petra74

brudaugusti07:
    Skulle vara kul att höra vad du bestämmer dig för brudkläder. Har du bestämt än?

• brudaugusti07

petra74.
    Nej jag har inte riktigt bestämmt mig än,det blir i allafall en med korsett.
    Ska in till stan igen den 14 april ska då bestämma mig.
    Har annars sett en jättefin på www.tindra-e-butik.se

Svar på tråden 4 Augusti 2007 *Tråd2*