• viktualia

Nu har jag gjort det igen..... del 4

... hängt på BT galet mycket!

Här kommer en fjärde tråd på samma tema som de tidigare... nr 3 stängts strax av på grund av åldersskäl! Hoppas ni hittar hit allihop....

För mindre BT-beroende har vi ju INTE blivit.. eller??!

Dags att fortsätta vår fantastiskt givande pladder hörrni!!

Välkomna alla BT lister!

på er!

• Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4
  • Ms K

Hej alla!

Freeedaaaag aaah så underbart!
    Jag hänger gärna på på skumpa! *klunk klunk klunk... *

få se nu vad ni avhandlat hittills idag.. hmm.

Åh muffins - du jag satt faktiskt tentavakt idag Och satt och tittade på alla ångestfyllda stackare som slet sina hår och var sååå glad att de tinte var jag Hoppas du klarade dig, du förtjänar sushi!!!

Anne - låter underbart att få komma hem. Helt underbart

• viktualia

Matskedsgumman!!! åååå!

Tentavakt - det var mitt extraknäck när jag läste på SU minsann! Komiskt värre!

Mer skumpa till folket! (bantning till trots ) Häller upp ett glas till - till matskedsgumman och mig själv - nån mer som vill ha????

• Ms K

Oh! Hörrni! Jag fyllde år i förrgår!

Jag fick en microvågsugn hitflugen från paris ( ) av min käre härlige pöjk Det ni, det är väl ändå romantik Helt ärligt alltså, jag behövde verkligen verkligen en! Han är bara bäst!

• viktualia

Näee vad gulligt!!! Hi hi!

var det inte behov av en frys och en TV också... något att önska sig av övriga nära och kära kanske?!?!

• Ms K

Vickan Jaa! Jag har fått finansiering till en frys av pappa Så det ordnar sig snart. En micro är ju faktiskt bara speciellt användbar om man har frys liksom hehe Så snart slår i alla fall mina matlådedrömmar in - med tiningsmöjlighet!!! Jippie

• viktualia

Men åååååååååå grattis gumman!!! snällpappan har varit i farten!! det måste ju höja känslan av livet i lägenheten rätt rejält!! Och välkommen till matlådeklubben när du är redo! På min blogg finns recept när du behöver sen!

Önskar lite att jag kunde låna ut min TV till dig.. jag äger en 14 tumsTV som är liten och behändig. MEN den har mina smarta föräldrar lagt beslag på sedan deras 24 tums pajade. De är så slöa på att köpa ny så de har en 14 tums TV i ett vardagsrum på 30 kvm.... ni kan ju GISSA hur pampigt det ser ut... Så just nu är min TV bokad... *skakar på huvudet*

• Ms K

*fniss* vickan, det måste se lite, eh, spartanskt ut

• viktualia

jaaa *skakar på huvudet*
    Jag är verkligen INTE för enorma TV-apparater som tar över hela rummet och gör vardagsrum till biosalonger... men det får ju vara måtta åt andra hållet också.

Maken och jag diskuterade det igår kväll. Om vi nu skulle köpa det där jättehuset kan man ju enkelt ha två vardagsrum - ett som kan få bli mer biosalong och ett mer sällskapsrum. MEN då började vi grubbla över hur mycket pengar det kostar att tex köpa två nya soffor, en gigantTV och alla andra pinaler som krävs för att möblera TVÅ vardagsrum.... och då inser vi att visst, vi har råd att köpa huset.. men har vi verkligen råd att möblera det?!?!?!?

• anne på grönkulla

Själv har jag en pytteliten tv, gömd i ett hörn. Den är så gammal att den inte har texttv. Min datorskärm (bärbar) är större.

Hemma i Stockholm har vi större tv - men den är mest i vägen. Vi tittar SÅ sällan!

• viktualia

Anne - ja jag tittar också väldigt sällan på TV. Maken (och framförallt hans teknikgalna kompisar/brorsa ) tycker att vår 20 tums TV är på tok för liten. Jag tycker att den är helt lagom för att normalstort vardagsrum i en tvåa.....

Dessutom är min betalningsvilja för att köpa ny TV typ NOLL så länge vår nuvarande funkar. Däremot är jag AVIS på Telestubben som alldeles nyss köpte en liten behändig bärbar dator. DET vill jag också ha. Vår bärbara (mest makens..... ) är för stor och tung för att tas med på resor. Jag vill ha en liten smidig som inte tar mycket mer plats än ett A4-block....

Svar på tråden Nu har jag gjort det igen..... del 4