• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • N&N

carina6

Usch vad trist! Vad är det med alla människor? Och speciellt ens familj... har tyckt att det har varit så lugnt hittills, men så ska det tydligen inte få vara hela vägen. Lider med dig, så illa är det ju inte för mig, jag tänker ta lite avstånd från min familj fram till bröllopet så att jag inte blir mer ledsen. Ska fråga andra om hjälp istället och min kära sambo har fixat hur mycket som helst idag, äntligen förstår han allvaret liksom... fick ett samtal från honom och kunde pricka av mycket...

Försökte du förklara för din pappa hur mycket det skulle betyda för dig om han var med?

Carina - nu hjälps vi åt att fokusera på det viktigaste, att vi får våra älsklingar - ok?! Kram!

• Gerda

Carina6

Så trist! Hoppas han rycker upp sig och inser att dotterns bröllop är en av livets viktigaste händelser!

• förhoppningsis

LÅter helt galet med alla föräldrar som har konstiga prioriteringar!!
    Hoppas det löser sig

Ja om sambon hjälpte mig så skulle jag vara mycket mindre stressad, det lovar jag. Och om han gjorde det han sagt att han ska göra utan att jag måste tjata på honom skulle mängder med stress försvinna... nåja inte många dagar kvar nu!

• Fru The

Hej!

Här går planeringen stilla framåt. Nåja.. familjen vill gärna lägga sig i lite, men än så länge så beslutar de inte över huvudet på oss, utan tar bara över uppgifter som vi hade själva från början.

Mormor ska skala all potatis. Mamma fixar kycklingen och såsen och själva får vi väl fixa sallad och allt annat.

Fast igår började mina svärföräldrar fråga hur mycket de ska bidra med och hur mycket de ska ge i present.. Tycker det var en konstig fråga. Det är ju knappast vi som ska bestämma det och inte vill jag veta hur mycket vi ska få i present innan.

Och visst är det konstigt?! Här har vi planerat i snart 1,5 år och de har vetat om bröllopet nästan lika länge och så frågar de om de ska hjälpa först nu..

Sedan vill jag ge en rejäl känga till alla virriga människor som antingen glömmer att de är bjudna eller inte har vett till att svara. Väldigt svårt att göra något innan det är gjort ju!

Och så en puss till min käraste älskling som idag påminde om festprogram och kyrkbladen. Hon har tagit reda på en massa på jobbet där de har en färgkopiator och en maskin som viker och häftar själv! Allt utan att jag har behövt tjata. Det ni!

• ohmygoodness

AAAAA!! Drömmer mardrömmar nästan varje natt.
    Har drömt att blombuketten bestod av enbart 3 fula rosor, att vi glömt vigselprogrammen hemma så att gästerna inte visste vad de skulle sjunga, att kantorn spelade nåt helt annat än vad vi hade planerat, att klänningen var blå och inte vit....

• N&N

Igår var jag en verklig bitch på kvällen och tjurade över allt kring bröllopet... snart kommer sambon hem och jag har hällt upp vin och gjort lite snacks. Ska sätta oss på balkongen och mysa och prata vettigt kring bröllopet :) Det sköna är att han inte brusar upp utan försöker låta allt rinna av mig och kommer med konstruktiva förslag, jaaaa den mannen vill jag gifta mig med!

Annars går allt framåt här också. Det vi har kvar är att:
    - finslipa listan till serveringspersonalen
    - finslipa inköpslistan med snacks, vickning, brunch m m.
    - öva mer på dansen
    - bestämma vilka blommor som ska vara på tårtan
    - slutföra festprogrammet, pyttelite kvar

Imorgon ska jag prova klänningen för första gången sedan november! Ska till sömmerskan för eventuella ändringar. Håll tummarna för att mina tappade fem kilo räcker!! Har två kg kvar till vikten innan båda barnen... Ni då, lista på nu, vad har ni kvar?

• Gerda

Hehe, listan blir alldeles för lång just nu. Jag återkommer nästa vecka, just nu är det flytt, flytt, flytt. Så om jag försvinner ett tag är det för att bredbandet inte kommit igång i nya hemmet.

• förhoppningsis

Gerda
    Lycka till med flytten!!

Listan på saker vi har kvar är:
    -putsa ringarna
    -pussla ihop vigselprogramen som är utskrivna
    -göra klart bordshäften
    -gå igenom att alla fattat vad de ska göra, tex dela ut vigselprog, ta med blommor till kyrkan osv
    -skriva sista schemat och gå igenom allt med med toastmastrarna en sista gång
    -handla alkoholen
    -möte med DJ
    -öva på dansen
    -göra provuppsättning
    -hämta min klänning från skräddaren
    -dubbelkolla allt bokat

• ohmygoodness

har inte ännu:

- gjort rispåsar
    - gjort godisboxarna färdiga
    - printat ut festprogram/vigselprogram
    - gjort provuppsättning/sminkning
    - gått igenom festprogrammet med berörda
    - gjort färdigt fotografierna till bordsplaceringen
    - gjort färdigt spellistan åt DJ:n
    - bestämt vilken låt vi ska valsa till
    - köpt liten vit väska
    - köpt pärlor till håret
    - gått in skorna tillräckligt
    - kontaktat tidningen för annons
    - Fixat framsidan till festprogrammen
    - Printat ut gästboken
    - Ordnat med morgongåvor
    - Ordnat med gåvor till bestman/Made of honor och till våra toastmasters
    - Bestämt vad gästerna som vinner tävlingar ska få som pris

• 7/7-07

vi har osa på fredag.
    Hälften har inte svarat!

vet dock att det blir svensexa på lördag.
    de ska haffa honom på morgonen och sen blir han borta ett dygn.

imorgon ska vi göra justeringar av kläderna hos sömmerskan.

festprogram göras på torsdag.
    prästen träffar vi ju inte förrän den 26:e så vigselprogrammet står ju lite öppet.

kvar att fixa är:
    skor till barnen.
    gravering av ringar.
    valuta till vår resa (åker på måndag morgon efter bröllopet).
    inköp av vin från bolaget.
    hårprovning samt makeup konsultation.

Svar på tråden 070707 tråd 6