• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

jadam0707:Vi träffar vår präst den 3:dje.Så att man kommer ihåg allt.Hon tipsade även om vigselprogrammet,vad vi skulle skriva i och så.Känns helt okej för oss iaf.

• 7/7-07

Vi ska träffa prästen den 27:e på plats i kyrkan.
    känns helt rätt i tiden.
    kantorn har jag pratat med och förmedlat kontakt med våra två sångfåglar.

nu håller jag på för fullt med festprogram.borsdplacering.samt planering inför midsommarfirande(kul ska man ha, sova kan man göra senare)...

• 7/7-07

Tips på bordsdekorationer?
    vad ska ni ha?
    vårt färgtema: vit/guld/olivgrönt.
    vi tänkte: vita dukar, olivgröna festprogram som jag har embossat guldringar på. murgrönor(rankor) på bordet,små värmeljushållare med sjösten &vatten, en vit prärieklocka samt en champangefärgad ros i. dekorerade med olivgrönt sidenband runt samt ett guldhjärta. små guldhjärtan utspridda lite här och där på borden..

• 7/7-07

Tips på present till vår toastmasterpar??

är det ok att ge dom present en vecka efter bröllopet?

vi åker ju på bröllopsresa den 9/7 och är borta en vecka. eller ska dom få den dagen efter alltså den 8/7?

• Dalabrud-07

N&N - bättre sent än aldrig Jag ska ha Arome Euphoric från Decléor

• Dalabrud-07

Är hemma från jobbet idag. Vill inte bli sjuk! Så det är i förebyggande syfte.... Tänkte passa på att lägga mig ute på gräsmattan i solen lite också, bättra på lite solbränna...

• Gerda

7/7-07

Vi kommer att ha cremefärgade linnedukar med matchande linneservetter (ev. vita alltihop, måste se en gång till).

En mindre blomsteruppsättning mitt på varje bord (runda bord 6st)och bordkort som har lite kulläsning innuti.

Favorask vid varje persons tallrik samt festprogram - dessa i espressobrunt.

• Dalabrud-07

7/7-07
    Vi ska inte ha så avancerade bodsdekoratoner då vi ska ha festen på en gammal loge.
    Vita dukar över alla bord. Vinröd löpare på mittean av alla bord, en lång remsa alltså. Bordsdekorationer (blommor) som går i lime-grönt. Där har floristen fria händer så jag vet inte så mycket mer än: på ett glasfat ligger det en halv boll oasis (i lime-grön färg), i den sitter det sen vinröda blommor, hur vet jag inte . Tyvärr får vi inte ha levande ljus så jag har köpt batteridrivna värmeljus till ljuslyktorna. Thats it!

• 7/7-07

Dalabrud-07
    vad mysigt det låter att ha festen på en loge..

krya på dig.

• gift070707

Hjälp!

Sitter och gör vigselprogram, skulle skriva ute test och ville ha det liggande typ som A5 men det går inte, väljer liggande men det blir som vanligt A4, snälla någon med tips.

Svar på tråden 070707 tråd 6