• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • nillalindroos.blogg.se

förhopningsis - Jag kände likadant me min klänning. Sömmerskan va jätteduktig men jag känner ltie att det va ju inte så jag tänkt mej. Jag hade tänkt mej mer strikt och mindre "tjejig". Fast samtidigt mer "busig".
    Jag vet ärligt talat hur jag ville ha den, troligen därför den inte blev som jag tänkt... Nu hinner jag ju itne ändra enmassa.. *Suckar*

• jadam070707

gerda

din buffe kommer bli jättebra!

• JuliBrud07

Gerda - Maten låter super smarrig!! :)

eliin - Ring runt! Vad ska du skämmas för? Kan ju tyvärr inte tipsa om någon frisör här...

• Gerda

Å nu är förlovningsringen ute på vift! Vaknade utan den! Inte lätt att leta bland alla flyttkartonger!

• gnilla

Idag är inte vädret utanför fönstret det bästa men mitt eget humör har lättat lite efter några samtal med fastighetsansvarig i kyrkan samt vaktmästaren!
    De kommer prata med entreprenören så att denne inte sätter upp ställningar på framsidan förrän efter vårt bröllop, som ju faktiskt bara ligger två veckor fram i tiden!!!
    De vet med sig att de brustit i sin planering, detta med renoveringen har de vetat om sen innan vi bokade kyrka, i april...
    Pratade med vaktmästaren så vi kommer ev få blommor inne i kyrkan gratis, som kompensation för denna besvikelse.
    Nu gäller det bara att lösa vårt problem med skjutsen! Vår fina vita Daimler som vi hade bokat, pajade i början av månaden...
    Och som grädde på moset har en av gästerna NU tackat nej till vårt bröllop eftersom "det stör hans segelplanering".... alltså, det visste han om när han tackade ja, att det låg i början av hans förb...... segelsemester!

• Gerda

Nu dök ringen upp, den hade följt med A's jobbdator på praktik. Såg den inte först nu när den öppnades här hemma.

• Dalabrud-07

14 dagar kvar!
    Överlevde gårdagens midsommarafton - varken hippa eller svensexa.
    Träffade dock en av sambons arbetskompisar (dom ska ta han på svensexa den 2/7), som väste fram något om att jag låg i en direkt farozon.... Först fattade jag inget, skyller på cidern och vinet , frågade vad han menade. Då tittade han lite lurigt på mig och sa att om man ska gifta sig, dessutom här där vi bor, där ligger man i en konstant farozon från det att det blivit officiellt.... Ok, och hur ska man tolka det då????

• carina6 nu gift

14 dagar och 15 min kvar åhhh vad jag längtar.
    har fått höra på omvägar nu att dom skall ta mig nästa fredag och åka iväg 24-48 timmar är dom inte kloka. med allt jag har här hemma att göra, och då en vecka kvar till bröloppet och dom tänker åka iväg 24-48 timmar inte kul eller är det bara att acceptera hur skulle ni göra??

• förhoppningsis

carina6
    var glad att du fick höra det innan, då kan du jobba undan extra innan och räkna med det när du gör "schema" över sista dagarna.

Så hoppa över tänket "jag gör det imorgon" och jobba undan så mycket du kan. Räkna med att du ev kommer vara trött/sliten när du kommer hem också

• Gerda

carina

Håller med förhoppningsis... bara beta nu innan möhippan! Inte bara för att slippa stress och ångest den sista veckan utan också för att kunna njuta lite när de hippar dig.

Vårt mål denna helg är att beta av festprogrammet och därmed även bordsplaceringen... Det blir morgondagens planering. Dagens planering är att ordna i förråden... A är på runda 2 på IKEA nu.

Svar på tråden 070707 tråd 6