070707 tråd 6
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!
Gerda.
låter jättefint.
vad är det i askarna?
jag har köpt små organza påsar som jag ska fylla med något..
tips?
7/7-07
Vi har valrhona choklad - 4st 5gr bitar i våra askar. Vi är chokladälskare så det var den perfekta gåvan. Ganska mörkchoklad så vi hoppas att det tål värmen bättre.
Mints kanske? Hårda pastiller?
Vi hade tänkt chocolatechip cookies och te eller choklad och kaffe - men vi har inte plats för de kaffepåsar vi hade tänkt i askarna...
Jag föredrar ju ätbara favors.
Jaha, så gick det med den vilostunden på gräsmattan, nu regnar det.... Hoppas det ger sig snart....
7/7-07
Ja, vi hoppas att det blir mysigt. Det är en väldigt mysig loge. Den är iordninggjord för danser och privata arrangemang/fester, så det finns bl.a. stor och lång bardisk. Tyvärr är det bara utedass, men det får man ta så här ute på landet
Dukningen för oss ser ut så här (färgtemat är lavendel/lime/vitt och lite silver:
- vita linnedukar
- vita linneservetter i servettringar som vi har gjort av ståltråd och pärlor i vårt färgtema. På ståltråden sitter också placeringskorten som är ett transparent glittrigt papper med svart tryck.
- murgröna slingrande i mitten på borden
- festprogram med samma tapetomslag och band som inbjudningskorten (vita med svagt glittrande medaljongmönster)
- tändsticksaskar med vårt monogram i lavendel
- en stor vas på varje bord med glasstenar, ett grönt blad, en kryssantemum i lavendel och pärlband runt foten på vasen.
- två ljushållare på varje bord med värmeljus i och en ljushållare med en limefärgad ros och en vit ros.
Övriga dekorationer: ljuslyktor i alla fönster, toakorgar, blockljus lite överallt, zinkhinkar vid ingången fyllda med blommor, ett stort höhjärta som kläs i grönt och rosor hängs upp bakom brudparet, två cylindervaser med limefrukter ställs på bufféborden, en rulle romantiskt, skirt vitt tyg används till taket och honnörsbordet får extra mycket blommor och ljus.
Inget ont som inte har något gott med sig, eller vad det nu heter....
Passat på att göra i ordning toa-korgarna istället för att sola. Upptäckte att det fattades lite saker, så nu blir det till att komplettera lite.
Oj vad flitiga ni är, själv har jag hämtat min klänning från sömmerskan i förmiddags och sedan dess legat i en park och ätit picnic och solat. I em ska jag ut till Kista centrum med en kompis och handla bikini + underkläder till bröllopsresan. Varför har inte alla centrum öppet till 21??
Idag fick jag se programmet som våra toastmastrar knåprat ihop! Det är sååå fint!!!
jag är sjuk!!! :( Bättre nu än om två veckor.. men e däckad..midsommar i morron, har bihåleinflammation, luftrörsinflammtion, hemsk hosta.. ville bara gnälla lite..
fru 0707
som sagt bättre nu än om 2.5 vecka!!
Dessutom är inte midsommar förrän på fredag
Hej alla! Tack för tipsen igårkväll, fick ta hand om barn efter jag skrivit igårkväll... har läst nu era tips och jag ska ringa prästen imorgon. tack så länge