• Fru The

070707 tråd 6

Här fortsätter planeringarna! Ska fixa in listan på oss alla från förra tråden också... Välkomna nya, som gamla 07-or!

• Svar på tråden 070707 tråd 6
  • pasia - www.js070707.blogg.se

ja egentligen är det bara småsaker Gerda, håller själv på att flytta från malmö till stockholm.. flyttar den 3:e är kanske lite nervös för det med...

men jag känner mig inte klar med något
    har inte bantat klart, inte gjort bordsplacering.. iih...

när skickade ni in hindersprövningen? vår tog mer än 2 veckor tills den skickades tillbaka

• Gerda

pasia

Vi bor i Norge och denna tredje gång faxades den in i torsdags. Andra ggn de behandlade vår ansökan tog det dem 3 veckor och då tjatade jag en massa *suck*

Vi åker till Sv inför bröllopet nu kommande fredag, hoppas hoppas att de skyndar sig liiiite mer denna gång. Annars är det kört!

ok, hoppas verkligen den kommer i tid! man borde kunna sköta sånt elekroniskt tycker jag...

Var i Sverige ska nin gifta er? Tycker du inte att det var frustrerande att planera ett bröllop på så långt håll?

Hur gör du med din klänning så att den inte blir skrynklig, när du reser?

• Gerda

pasia

Vi gifter oss i Örebro så det är 5h körning ungefär. Det har varit ganska ok att planera "på håll" eftersom vi valde en festlokal som drivs av två bröder som är kockar med personal. Så det är många punkter som vi inte behöver tänka på när det gäller festen.

Men det har tagit mkt tid o planering att verkligen få saker fixade när vi har varit i Sv. Det som varit mest frustrerande är att killen som ägde vår förra lägenhet visste att vi skulle gifta oss i juli, men måste prompt ha lägenheten 1 juli iaf! Vi vet att han hade möjligheter att iaf vänta minst en månad till. Tycker det är synd att jag inte kunnat njutit av planeringen till fullo då hela våren har hetsats med visningar och flytt.

Nåja, en av mina bästa vänner gifter sig nästa år, får nosa på hennes bröllop lite och njuta lite där med

Räknar med att lämna in klänningen för strykning när vi kommer till örebro, kan inte hänga den tillräckligt skyddat i bilen nämligen.

Var gifter ni er?

Ah ok :) Ska ni bo i sverige??

Vi ska gifta oss på i stockholm, i Gustaf Vasa kyrka :)

oj, heta prepostionsfel :)

• Gerda

hehe... Nej, vi gifter oss bara i Örebro där vi är uppvuxna men bor i Norge där sambo har jobb och förhoppningsvis FÅR jag drömjobbet när jag är klar med mammaledigheten.

Såg er blogg nu och att det är ålderskillnad på er - hur mkt om jag får fråga? Ni är ett otroligt sött par! Vilka söta blandisar ni får i framtiden - om ni vill ha barn vill säga (Vår L är blandbarn, så jag ser blandbarn överallt, tom ofödda sådana)

• Gerda

Jippi, "bordsplaceringskartan" fick gjord nu på morgonen, likaså bordsplaceringen. SKÖNT! Nu är det bara bordsplaceringskorten kvar och lapparna till kartan.

Har tänkt att kartan ska gå runt ett träd som finns i festlokalens trädgård. Så får gästerna mingla runt den för att få reda på vilket bord de ska sitta vid. Låter det bra tror ni?

Här är en liten bild på "kartan" Namnlapparna ska liksom fästas på kortens band. 6st/bord och band.

bp1.blogger.com/_vZgP7kPuaRk/Rn44SoFH7BI/AAAAAAAAAoA/4K0jlZEtcDc/s1600-h/123.jpg

• förhoppningsis

tror det är bra att fästa kartan runt ett träd eller liknande så många kan se den samtidigt, vilket är svårt om den sitter på en vägg.

• wozzgirl

Steg upp vid 06 imorse för att jag inte kunde sova och sydde sonens byxor. JAg ska pröva dem på honom då han vaknar.
    Allt börjar vara klart...

Svar på tråden 070707 tråd 6