• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • blomsterbiet

Vi lägger ungefär 2 månadslöner totalt.

• Salikon

När allt är färdigt (gifter oss 2 juni) så har vi nog lagt ut 1 månadslön..sambons eftersom jag inte har någon.

• Lilla Li

Totalt lägger vi ca två månadslöner var. Men eftersom våra föräldrar betalar två tredjedelar av det så betalar vi knappt en månadslön var.

• jessisca

jag har ingen aning... vi pluggar båda två, så mina föräldrar betalar o me tanke på att jag hittar fler o fler grejer att lägga pengarna på hela tiden så tycker jag faks lite synd om dom...

• twentyfirstofapril

Räknar vi min o mannens inkomster så har vi lagt 1,5 månadsinkomst. Räknar vi på min lön så är det ca 6 måandslöner.

• jagärsåkär

Ok, det låter ganska rimligt ändå... Fast det är klart: man säger 1 månadslön och tänker att man liksom sparat en månad för att få ihop den. Men så är det ju inte så klart, man har alla andra kostnader samtidigt.

Att spara ihop en månadslön tar ju lång tid!!

En till fråga: hur länge sparar ni?

• Lilla Li

Vi började spara i augusti, gifter oss denna augusti. Vissa månader har vi sparat 7000, andra inget alls. Nu har vi 2000 kr kvar.

• Gerda

Enligt sambons månadslön brutto - 2 månadslöner. enligt min lön brutto: 3 månadslöner.

Vill ha mer lön!

• jagärsåkär

Gerda: ja! Håller med, vem vill inte det!!

Jag tänkte inte på att man tjänar olika när jag skrev tråden. I våra karriärsprognoser ser det ut som att jag skulle vara den som kommer tjäna mer... detta pga den bransch jag är i jämfört med hans. Men det är nog lite ovanligt.

Lilla Li: vad skönt att ni bara har 2000 kvar! Bra gjort. Vi har mååånga månader framför oss... Men har lyckats skrapa ihop 45000 i alla fall. Det är en början.

• Gabbies

Sammanlagt har vi lagt ut ca 4 månaderslöner.. Men att mäta i dessa mått kan bli konstigt för en del tjänar jättemycket och då kanske det bara blir en månadslön medans andra (som jag och min sambo) tillhör de mesta underbetalda i samhället..

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?