• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

När allt är betalat å klart kommer vi ha lagt ut....3av mannens månadslöner och 2 av mej. Herregud,vad pengar egentligen:)

• Gerda

jagärsåkär

:) Ja, sambon och jag skulle nog tjäna ganska så lika om jag bara fick jobba mer renodlat inom mitt yrkesområde. Dessvärre får man ju ta det jobb som erbjuds och acceptera den tillhörande lönen. Fast nu är iofs jag mammaledig och söker nytt jobb efter det, får hoppas på en höjning då.

• Pomodoro

Brollopet kommer kosta ca tva av mina bruttomanadsloner, men eftersom vi far bidrag av mina foraldrar sa kommer vi betala ca en.

• jag ska bli en fru...läängtar-nu gift

Jag tänkte netto,så då får jag ändra mitt inlägg...;)

3 av mannens och 1 av min,mycket pengar ändå:):)

• TigerLinn

svårt för oss att räkna så här... jag får just under 5000kr i månade s.k alfa kassa å min m2b jobbar heltid och skift får väl ut..16000kr efter skatt å lunch avdrag å liknanade vi kommer väl lägga ca 25000kr på brölopet men då betalar mina föräldrar en del.. inte så mkt men de har sparat ca 500kr under en tid på vårat bröllops konto...

• Humma 11/8

Vi kommer att ha lagt en sammanlagd månadslön på bröllopet och en sammanlagd månadslön på bröllopsresan... men allt är relativt, vad som är en månadslön för någon är en förmögenhet för någon annan

• tree

vi sparar 5 månaders lön (efter skatt) för bröllopet över 1 år. sen får vi bidrag från våra föräldrar för klädder och smekmånaden..

• Novemberbrud07

Ca 1 månadslön för 1 av oss alltså!

Förutom resan allstå..då blir det min lön x 3½ (resa Mauritius + bröllop). Vi gifter oss utomlands!

• viktualia

Vi använde knappt 4 månadslöner (alltså 2 för maken och 2 för mig) på bröllopet... eller snarare 3,5...

Fick bröllopsresan i present av makens föräldrar.

• NorthernLight

Vi lägger 2,5 månadslöner på bröllopet, om vi räknar bådas löner. Med bara min lön skulle det vara 6 månadslöner.

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?