• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • kentfantast

Ja alltså, 7 av mina egna månadslöner...

• Rix

För oss blir det 1 av mina månadslöner efter skatt.

• mrs L?

Hade vi inte behöft betala ett skvatt av våra räkningar och om nån av oss jobbat kanske en extra helg den månaden så hade vi klarat hela bröllopet på två månadslöner

• mrs L?

Men så istället sparar vi 2000 i månaden

• ReaperBot4

Vad jag menar är att jag tycker det är tragiskt är att det läggs på tok mycket pengar på detta o folk tycker det är helt ok.
    Fattar inte folk att tex en bröllopsfotografering kostar ca 3000:- men går man till fotografen för en porträttfotografering så blir det en tredjedel av priset. Likaså hyra av lokal. Det räcker med att man andas ordet bröllop så höjs priset med 100%. Branschen suger.

Lägg några månadslöner till behövande i andra länder istället....

• lillamillan

Hmm...
    2 heltidslöner lägger vi ner på vårat bröllop.
    Nu jobbar inte jag heltid eftersom att jag går som vikarie.
    Men som jag skulle ha tjänat om jag jobbade heltid.

ca 20.000 kostar hela vårat bröllop.

• pudan

Vi la ca 2,5 månadslöner efter skatt och fick ett drömbröllop för 80 pers. I de pengarna ingår flyg och hotell på bröllopsresan. Fickpengar till resan är min man nu i Norge två veckor och jobbar in i en gudsförgäten håla - blir motsvarande 1,5 månadslön i svenska kronor.

• MochM

Vårt kostar i runda slängar 250 000 exkl. ringar och resa. Vilket blir ca 7 månadslöner efter skatt för mannen eller 12 om man räknar på min, än så länge, dåliga lön. Ser det som en investering i vår gemensamma framtid...

• Bridetobee

totalt 3 månadslöner för mig och m2b tillsammans. Det blir 1,5 månadslöner per person och sen får vi hälften av mina föräldrar så det blir 0.75 månadslön per person.

• Becoming mrs F

Vi spenderar 32.000 kr på festen. Har haft tur med stylist, fotograf och musiker som finns bland vännerna. Antar att vi tjänat in ca 10.000 bara där. Att vi sedan endast betalar 80 kr/person för buffén från restaurang skadar ju inte heller .

• Zynx

Becoming mrs F : Och hur många månadslöner är det för er då? (Det är det som ändå tråden handlar om)

• Liinda_e

för oss ca 5 månadslöner var.
    bröllopet går loss på ca 160 000 men då är resa och fick pengar oxå inräknat. våra föräldrar betalar inte.jag tycker att jag är stor nog att betala mit liv och inte få pengar av mamma och pappa.
    (menade inte att det är fel om andra gör så ,bara att det känns fel för mej)

• Hemligt bröllop

hmm va ca 2 månadslöner kommer vi att landa på. Ca 25 gäster.

• mooogn

Vår budget ligger på en månadslön (han jobbar heltid och jag deltid)

• mooogn

Alltså varsin månadslön, menade jag... *S*

• Pampe-Marutta

30 000-40 000kr totalt för 55 gäster och allt..

• Zynx

Pampe-Marutta: Och hur många månadslöner är det då?

(Tänk vad svårt folk har att läsa vad tråden egentligen handlar om)

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?