• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • Paola

4 månadslöner efter skatt kostar vårt bröllop, med fest, ringar, kläder, bröllopsresa.

• Zynx

ReaperBot4: Det är ju det som är poängen, att genom att jämföra månadslöner så får man en relativ kostnad.

Om någon väljer att lägga 10000 på bröllopet är det kanske massor för en person och ingenting för en annan. Genom att jämföra månadslöner så blir det mer relevant till vad var och en tycker det är värt utifrån sin egen ekonomi.

Sedan din kommentar om vad du tycker är tragiskt, det är just vad du tycker. Alla tycker inte som dig och pengar är kanske inget problem.

• Äntligen dax!

Nu vet vi ju inte exakt hur mkt så kommer gå åt, men en liten uppskattning kan jag göra, utifrån att vi i princip redan fyllt vårt budgetutrymme och då är det massor kvar att köpa o fixa... *S*

Utgår då från vår sammanlagda nettoinkomst - och då skulle jag tro att vi kommer stanna på 1,25 månadslöner för vårt bröllop som skulle bli "det billiga bröllopet"... Ha ha ha...

• Zynx

Uppdatering för våran del, vi har hittils lagt ut 3500kr och bröllopet är i september. Dock har vi sparat ihop totalt 8(efter skatt)av mina månadslöner räknat (vi har sparat i totalt 10månader).

• Wicks

ReaperBot4: och andra tycker det sättet är tragiskt. varför inte göra de tman känner är rätt? varför ska förövrigt föräldrarna vara medverkande?

• friml

För oss blir det nog ca 2 månadslöner var totalt 4 alltså men då ingår inte resan när vi nu ska hinna med den

• Mannagrynet

Håller med ReaperBot4, vill veta vad det kostar i kr och inte hur många månadslöner folk lägger...

• Tant Brud

4 månadslöner efter skatt, men vi ärver alla pengar, så det blir pappa som betalar

• Zynx

Mannagrynet: skapa en ny tråd där folk får skriva in hur mycket pengar de lägger på bröllopet då?

• kentfantast

Ja det blev nog 7 månadslöner (innan skatten är dragen då...)... Fast då är 30 000 från våra föräldrar inkluderat, som vi ju inte spenderade själva... Tur att min man tjänar lite mer än mig...

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?