• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Qozze

c_t: Jo, jag hade nog tänkt att prova modeller först och sedan bestämma mig för hur den ska se ut. Men jag är lite osäker på hur det funkar med USA-Kina klännignar. Jag är ganska så lång, kan man ändra vid en beställning så att den räcker hela vägen ner till golvet? Hur kan man kolla längden på modellerna? Det är ju lite trist om man får den och så är den 10 cm för kort - inte så lätt att fixa till...

• c_t

När jag beställde så mailade jag dom och bad om extra längd, det var inga problem alls. Man lämnar dessutom sina mått så då skriver du hur lång klänning du vill ha

• Offis

Hej på er! Nu hittade även jag hit Har inte varit hemma på ett tag. Har varit både i Gtbg (kusin som tog studenten) och i Sthlm - kom hem ikväll efter en minisemester med sambon .
    Vi var på panduro i Sthlm och köpte grejer til inbjudningskorten Så när vi är på landet i sommar ska vi börja klippa, klistra, stämpla och embossa Ska bli jättekul!

• c_t

Hejoch välkommen!
    Panduro ska jag också spana in när det börjar bli dags att klippochklistra.
    Finns också en pappersaffär på Norrlandsgatan i Sthlm som har massor med saker för att kunna göra riktigt fina kort och program.

• Qozze

Hej igen! Hur går det för alla?
    Jag har börjat få ett rejält sug på klänningar och sitter och spanar runt på nätet efter snygga modeller. Jag har fått för mig att en modell med halterneck skulle passa mig bra (och inte en så "tung" modell), men det är inte så lätta att hitta, är det någon som har några bra tips på var man kan hitta en klänning med snygg halterneck?

• ~vinterbrud~

Halloj Qozze!
    Tycker det är svårt att välja modell på bröllopsklänning, Har också varit inne på halterneck och har sett jättemånga - vilken typ av halterneck och hur vill du att klänningen ska se ut i övrigt (enkel? vidd på kjol? dekor på livet/kjolen etc etc).
    Jag tycker att Kikstockholm´s är supersnygg!! Den sitter väldigt bra också: www.kikstockholm.com/

Själv har jag varit nästan tvärsäker fram tills nu på vilken modell jag vill ha - har faktiskt redan köpt min klänning. Men nu börjar jag såklart tveka och jag verkligen vill ha just den. Finns ju så många andra jättesnygga!!!

• Gotland-08

Hej alla vinterbrudar!

Har varit på jobb/semester i Tyskland och Rom. Roligt och skönt var det men ännu roligare att komma hem och bara vara i all bröllopsplanering.

Nu i veckan ska jag ge mig ut på stämpel och pappersjakt. Vill börja med inbjudningarna så långt man kan komma innan alla detaljer är klara.

Ska nog börja sy vinterkappan snart...

• ~vinterbrud~

Gotland-08: snälla berätta hur ska din vinterkappa se ut?!
    Har börjat kolla lite smått efter vinterkappa eller en cape men vet inte vad jag vill ha...

Vad gäller inbjudningskort:
    Har gett upp idén om att försöka vara pysslig och kreativ - vi kommer beställa helt färdiga från Caligraphen istället (kommer inte ha tid/ork/tålamod att göra egna tyvärr).

• Gotland-08

~vinterbrud~

Min kappa ska vara ganska lång och rak i snittet. Gärna med en markering under bysten som empirestil. Gjord i vit möbelsammet som glänser och med vit fuskpäls i kragen och runt handlederna.

Eftersom vi ska vigas ute måste den vara ganska fodrad...

• ~vinterbrud~

Det låter verkligen jättesnyggt.
    Imponerande att du ska sy den själv!

Svar på tråden Januari-Februari 2008