Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Jag och min m2b räknade nyss igenom gästlistan och hamnade på 100... 102 med oss! Jisses, hur ska detta sluta
~vinterbrud~: Vi tänker skicka ut våra sista veckan i augusti. Alla har satt igång och jobba och då är det extra kul med en bröllopsinbjudan! Hoppas vi!
Quozze: Vad bra att du hade kvar länken. Hittar nästan inte bland mitt virrvarr av bröllopslänkar. Ett arbete är nog att börja rensa...
Hej igen!
Jag betalade nypris, 3995kr for kappan. Jag bor i Australien men vi gifter oss i Ornskoldsvikstrakten, kan skicka kappan efter vigseln eller sa kan den hamtas upp i sthlm dar vi landar till en svang innan vi drar oss tillbaka hit ner igen.
Kan tanka mig att ga ner till 2500kr i pris och den ar verkligen JATTEFIN pa, jag langtar sa tills den stora dagen ar har!!
Om nagon ar seriost intresserad, hor av er pa sarasoll@hotmail.com - jag har annu inte lagt ut den pa kop&salj sa ni far lite fortur
abbie80: jag har mailat dig.
En helt annan fråga:
vilken tid för vigsel har ni bokat?
vilken tid för fotografering har ni tänkt?
Vi har bokat tid kl 16:00. Fotografering ca kl 14. Har tänkt fotas utomhus, men måste nog ha en reservplan om vädret är för dåligt (typ spöregn). Har ni "reservplan"?
Vi funderar på att vigas kl. 17 för att vara säkra på att det är becksvart. Ljuset börjar vända i början på februari men det kanske räcker om man börjar vid 16...Hm!
Vi tänker fotas innan. Helst ute men om det spöregnar tänkte jag att vi kan vara på hotellet och fornsalen. Ruinen där vi ska vigas har tak på vissa ställen så där kan man också vara. Visby är ju fullt med mysa gamla byggnader så det är reservplanen...
Men läckert skulle det vara om man kunde ha havet och muren som bakgrund. Ett hav med is och snö...Åh!
Vi har inte bokat tid för vigseln ännu. Men jag tänkte att vi ska fotas innan vigseln och helst utomhus om det funkar. Jag skulle vilja ha bilder med massor av snö och med fjällen i bakgrunden. Åhhh!
Sen borde man kan ta några bilder inomhus vid den öppna eldstaden i sten med. Tror att det skulle bli jättefint! Har beställt eldning i alla öppna spisar (de har tre stycken i olika rum som vi kommer att vara i).
Om man ska fotas ute behöver man nog lite ljus så jag antar att vi måste fota oss senast vid 15 och sen blir nog vigseln vid 16. Sedan lite mingel och sånt och middag framåt 18-tiden. Vad tror ni om det?
Jag tror att om ni vill ha utomhusbilder måste ni fotas vid 14 tiden om ni vill ha naturligt ljus...kanske ännu tidigare. Hur är ljuset norröver på vintern? Kolla med en fotograf som jobbar däruppe för att vara säker.
Nu är jag tillbaka i BT-träsket sitter flera timmar och läser trådar. Blir glad och ibland full i skratt.
Imorgon ska jag ut med en kompis som vet om att vi ska gifta oss och titta på papper till inbjudningarna. Ska bli så roligt. Har idén om hur de ska se ut klar.
Hmmm, kanske man måste ta bilderna ännu tidigare. Det blir ju mörkt däruppe fortare än slderut på vintern. Ska kolla med någon fotograf. Hittade ett par stycken däruppe och de borde väl veta. Frågan är bara vad man då gör hela tiden mellan fotografering och vigsel... Vi vill inte ha vigseln för tidigt så det blir en massa död-tid tills middagen.
BT-träsket är faligt! Jag har fastnat ganska bra med för att söka ideer till allt möjligt (inbjudningar, klänningar, festprogram etc). Det finns ju en del trådar att läsa
Vi funderar på att ha en fotograf under hela dagen och börja fota när vi är färdig fiffade. Gå runt på olika ställen, fota, äta något, kanske dricka lite champange inte för mycket dock...
Jag och min m2b är njutningsmänniskor och älskar att bara vara så vi kan nog slå ihjäl ett par timmar... Dessutom ska vi ge oss på försöket att dansa Dirty Dancing... så vi kan väl alltid träna lite...
Ja, det vore nog en bra ide att ha en fotograf hela dagen. Ska nog kolla upp det med. Får bara mer och mer saker att göra på min to-do-list...
Visst kan man "slå ihjäl" ett par timmar men vi kommer ju att vara på samma hotell som alla gäster och jag vill ju inte att de ska se för mycket av mig innan vigseln så isåfall blir det till att hålla sig på rummet och suga i sig lite skumpa och jordgubbar (nja, inte jordgubbar i januari förstås - men något annat passande!).
Coolt med Dirty Dancing! Vi har också snackat om att göra en "annorlunda" budvals. M2b är inte mycket för att valsa men svänga på höfterna på dansgolvet kan han! Och ingen av oss är direkt blyga heller så vi kommer nog att showa loss! Vi har dock pratat lite om att man skule kunna göra den från Grease "You're the one that I want"
Den kan bli hur bra som helst, har inte tänkt på den... Ska ni byta om?
Jag är showmänniska, sjunger och dansar. Alla förväntar sig att jag hittar på något. Min m2b är lugn och sansad, men det är bara på ytan. Egentligen älskar han att sjunga singstar, karaoke och dansa... Det är det som är lite roligt med Dirty Dancing. Killen är i fokus!
Förstår att det kan vara svårt att slå ihjäl tid när alla är på hotellet. Hm! En kluring. Har ni kollat någon fotograf?