Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
c_t
jag är inte hundra på vilken klänning jag ska ha... så, får se efter det är bestämt hur "pråligt" eller enkelt halsbandet ska vara...
Råkade surfa in och fick en massa bra tips fast än att jag inte ska gifta mig förrän i april 2008.
Gotland-08
Jag har länge funderat på inbjudningskort med tapetmönster och blev jätteglad när jag läste att du håller på med det för fullt. Skulle du inte kunna berätta hur det fungerar lite mer exakt och hur du skriver på insidan? Har du ett extraark som du skriver på eller har du klistrat tapeten på en bit papper?
har alla fixat klänning??? Är jag ensam om att inte ha någon klänning klar? Tycker det är jätte-svårt. Har hittills hittat två som jag gillar.
Vår kyrka ligger precis bredvid restaurangen så jag struntar i transport
Jag har beställt klänning men har inte fått den än.
Om jag inte ska ha halsband så kommer jag iaf ha armband. Örhängena är klara.
Ska också ha cremefärgade skinnhandskar när vi har brudskålen. Jag fryser så lätt om händerna.
T och U,
Jag har inte heller någon klänning, och även jag har två som jag gillar. Men jag har bara varit ute en gång och kollat och vill gå ut mer innan jag bestämmer mig...
Jag har hela tiden sagt att jag _inte_ ska ha axelbandslös klänning, för dels lär det bli kallt och dels har alla andra det. Men det finns en från Lilly som bara är så vacker, så jag var tvungen att prova. Och den står just nu överst på vill-ha-listan. Men den är så pass annorlunda tycker jag, så det känns ändå ok :)
Akvavit:
Vi ska gifta oss i Grytnäs Kyrka utanför Avesta då vi bägge kommer därifrån. Faktiskt en helt underbart fin kyrka, ganska liten men kommer att räcka till de dryga 80 som vi ska bjuda.
Jag har bestämt hur min klänning ska se ut men har inte tagit tag i det ännu. Har köpt råsiden i Thailand till min och min tärnas klänningar.
Ring har jag också redan...det blev bara så när vi var i Dubai i våras. Den är underbar och jag längtar efter att få använda den. Nu får jag nöja mig med att smygtitta i asken.!
När det gäller smycken har jag inte kommit så långt men jag tror inte det blir halsband iaf...förtar nog klänningen....hrm...
Vad ska era blivande ha på sig? Vi ska hyra till min blivande man har vi bestämt oss för. Någon som har ngt bra tips annars om man ska köpa. Han komemr ju inte ha den så ofta precis därav tyckte vi att hyra passade oss bra.
En annan fråga. Hur har ni gjort med att meddela de blivande gästerna om datumet? Jag undrar lite hur vi ska göra då man gärna vill förmedla ut datumet så folk lägger in det i sin kalender. "Save the date"?? Bra förslag på det någon? Annars - när ska man skicka ut inbjudan tycker ni?
Oj vad mycket det blev...
Vaddå, ska ens blivande också ha nåt på sig??? :D Det har vi inte ens börjat med, det får bli efter sommaren. Nädå, vi har varit inne på kostym, nåt modernt snitt från Tiger á la höstens nyheter, men kan ev bli nåt annat också, måste prova runt lite.
Jag har klänning klar, tror jag - dvs, har en hemma men inte bestämt mig helt. Måste också prova runt. Inte satt min fot i en brudbutik ännu (så som ni förstår är nuvarnade = direktimport. trodde jag var jättesäker på vad jag ville ha :))¨
Ang. save the date så har vi muntligen spridit datumet bland vännerna. Vi nöjer oss med det.
Min blivande man och hans bestman ska hyra frockcoat (stavning??), kommer bli jättefint! Dom ska ha guldvästar och det ska jag matcha med ett band i gyldtyg under bysten som är en jättefin detalj i klänningen jag låter sy upp!
Tärnans klänning är inte bestämd än, jag har sagt att hon får gärna kika på eget håll när hon hinner (vi bor inte nära varandra) så får vi konsulter sedan.
Hur gör ni andra förreten m bestman/tärnas kläder, står ni för den kostnaden? Det gör vi.
Vår lilla son kommer formodligen också hyra en väst som är likadan som sin fars, urgulligt.
Smycken vet jag inte än... men ska kika på "Antkt gammalt & nytt" i Sthlm, där tror jag jag kan hitta vad jag söker.
Smycken: får nog bestämmas när jag jag bestämt vilken klänning jag ska ha, men lutar åt klassiskt pärlhalsband (mitt eget) och pärlörhängen. Blir det inte pärlor så kanske jag lånar ett halsband och örhängen (för att få "något lånat"). Om någon ser vackra smycken kan ni väl tipsa i denna tråd - alltid bra med tips!
Transport: sannolikt limosine (äldre modell - är så stiligt med gamla bilar) och vi håller på att boka en stor buss till gästerna
Mannens kläder: lutar åt att han ska ha svart kostym. Ska köpa en ny sent i höst när han motionerat sig i form
Inbjudan: vi kommer berätta för alla nu under sommaren vilket datum vi ska gifta oss, sedan skickar vi ut inbjudningarna i slutet av augusti. Inget "Save-the-date. Är inte särskilt förtjust i dessa amerikanska traditioner.
Åh, vad roligt att det är så många i tråden! Har inte så mycket tid att skriva, ska ut och bygga veranda åt en kompis... Men måste bara skriva lite
Jag har ett annat papper bakom tapeten. På insidan av framsidan har jag skurit en skåra och lägger i infopappret så det enda som syns är Information. När man drar i kortet kommer all sådan där viktig men ganska tråkig och plåttrig info. Tyckte det blev snyggt att gömma den.
Andra sidan sitter själva inbjudan. På framsidan ska jag embossa Nu och för Alltid men måste byta färg eftersom silver inte syntes så bra. Pappret till inbjudan måste ändras...passade inte. Ska åka in och köpa nytt imorgon. Förhoppningsvis kan jag lägga ut lite bilder på en testinbjudan.
c_t: Vill du ha hjälp med inbjudningarna hojta till. Det är så roligt att spåna och hitta rätt papper. Själva jobbet går ganska fort om man är fler. Har du några idéer? Er vigselplats ger många tankar i mitt huvud...
Klänningen är inte klar så smycken får vänta. Vi kommer att skicka inbjudningarna i slutet av augusti och nästan ingen vet något tills de får dem... Vi vill överraska. Eftersom vi gifter oss i Visby och transporter är väldigt svåra att fixa i februari så vill vi vara ute i god tid. Min m2b håller på för fullt att kolla hur mycket det skulle kosta att chartra ett plan på fredag eftermiddag och söndag vid lunchtid.