• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Akvavit

Gotland-08,
    Vilken bra idé att gömma infopappret! Men det jag undrar är nu, med tapeten, behövde du pressa den på något sätt? Den lär väl ha krullat sig efter ha varit ihoprullad?
    Vad för klister använde du?

Min m2b ska ha frack, han var best man nyligen och passade på att köpa sin hyrda frack billigt. Fast jag har erbjudit honom att välja något annat om han ville...

• Gotland-08

Jag har precis varit på jobbet och skurit till alla tapetdelar och just nu ligger de i press... Använder ett gammalt lexikon som vi tänkte kasta, 24 delar...tungt och bra. Limmet är klurigt. Till viss del har jag testat sprylim men runt kanterna till infopappret kommer det inte funka. Har testat med ett som inte var så bra, tänkte fråga i butiken imorgon vilket lim som passar bäst.

Min m2b vill ha frock coat men vilken färg vet han inte. Vi har pratat om grå!

• Trez76

Hej!
    Hittade just hit. Är en januaribrud som har koll på allt. Kläderna, festen, håret, fotografen...ja allt är bokat. Det gick så snabbt. Nu känner jag mig lite "tom" eftersom jag inte har något att göra.

• Qozze

Akvavit: Furudals bruk ser supermysigt ut. Jag känner faktiskt igen det från när jag surfade runt efter lämpliga festplatser. Tror att ni kommer att få det supermysigt där, bruksmiljö kan man ju göra massor av. Blir det släde/häst som transport?

Bzzz: Vi meddelar muntligen om datum och plats de som vi träffar under året. Känns som om det räcker bra. Inbjudningarna skickar vi nog ut i oktober nån gång med OSA i november tror jag. Vill inte skicka för tidigt så folk hinner "glömma" men inte heller för sent för planeringens skull.

T och U: Jag har inte heller någon klänning klar. Surfar runt för att hitta modeller som jag gillar. Tänkte börja prova under sommaren. Gå till några butiker. Sen får vi se om jag köper där eller beställer på nätet.

Gotland: Smart ide med info-pappret. Den kanske man kan sno Har också funderat på om man kan göra inbjudan med tapet men inte kommit på någon bra ide ännu.

ja2007: Om vi har tärnor/best man så får de nog bekosta sina kläder själva. Vi kommer inte att ha några synpunkter på vad de väljer att ha på sig så länge de håller sig någorlunda till "klädkoden".

Trez76: Välkommen till tråden. Supeskoj att det börjar bli så många här!! När och var ska ni gifta er?

• Gotland-08

Qozze: Sno så mycket du vill, det är ju det forumet är till för...tycker jag!

Har hittat lite nya papper...är helt fast i detta träsk av papper och scraping... så roligt! Höll nästan på att byta bort hela idén med tapen idag när jag såg alla dessa varianter och möjligheter Var inte rädda för att titta på möjligheterna såg så många billiga papper och kort som var sååååå fina. Säg bara vilken färg så ska jag tipsa om butik.

Men jag bestämde mig för att hålla fast vid min idé, bara förfina den. Ska göra lite olika varianter ikväll när solen försvunnit från verandan. Måste bara skriva lite först...

Fick världens brudinköpnoja och började kolla skor, mönster, tyger... Hittade mönster på en klänning som jag kan använda, behöver bara förfina det lite och jag hittade dessutom ett mönster på en kappa som behöver små justeringar för att bli den kappan jag vill ha... Köpte båda och gick glad ihågen längs Drottninggatan.

Då tänkte jag att jag skulle slinka in på Village, heminredning 20-50% rea på allt! Ett måste, de har så fina tyger och småsaker.

Hittade sammet, underbar, glänsande, vit sammet för 249 kronor metern... Var tvungen att köpa 3 meter, tror det räcker till min kappa. Så på måndag kör det igång, ha ha. Jag har lagt in två bilder på

www.familjeliv.se/krypin/vinterbrollop/galleri.php

Där ni kan se mitt nyaste fynd!

Kanske hinner jag lägga in lite inbjudningsbilder ikväll eller imorgon, det här är så roligt!

• ~vinterbrud~

Jätteroligt att du lägger in bilder allteftersom arbetet fortskrider - ska bli roligt att följa (och ge mig mer ångest över min brist på pysslighet).

Själv har jag shoppat en underkjol till min bröllopsklänning idag. Alltid nåt!

• Gotland-08

~vinterbrud~: Ha inte ångest! Alla är vi olika och jag delar gärna av mig av min pysslighet. Ibland känns det som om hjärnan går itu av alla idéer... så det är bara bra om man kan sprita ut dem.

Shoppat underkjol är inte dumt. Hur ska din klänning se ut? Du kanske har skrivit det men jag kommer inte ihåg, sorry...

• Gotland-08

_golden_: Såg att du fått mail om tapetinbjudan på en annan tråd. Har du lust att maila mig bilden? Kul att se hur andra gör och få idéer. Tänkte att hon skulle slippa få 111 svar om mail...

• ~vinterbrud~

Gotland: har kikat på dina inbjudningar: supersnygga!!! Angående färg på text så såg det inte ut att vara otydligt med grått, men svart blir ju alltid tydligare.. Lite svårt att bedöma ett foto.

Angående min klänning: jag har en "reserv-klänning" kan man säga. Har köpt en klänning jättebilligt och hittar jag ingen bättre så ska jag ha den. Annars säljer jag denna. Modellen är en klassisk A-linje (ivory) m korsetsnörning, glaspärlor som broderier, spagetti-straps och ca 50 cm släp. Den är fin men jag skulle vilja ha en som inte är så vid i kjolen tror jag... Usch vad det är svårt att välja modell!

Svar på tråden Januari-Februari 2008