• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • ja2007

Gotland-08 :: Snygga tapeter!!
    Kul med annorlunda idér, även fast jag är totalt okreativ (tur man har vänner som är hehe) så tycker jag det är så skoj när folk hittar på lite ovanliga saker!

• Bzzz

Åh, här vill jag vara med....har legat lite lågt här på BT då vi inte bestämt datum förrän nu.... 080105 och vi ska också gifta oss i Dalarna som flera andra här. Kul! Hoppas att man få mycket tips och idéer här och självklartdela med sig såklart!!

• Akvavit

Gotland-08,
    Vilka snygga kort!! Hur har du gjort med tapeten, klistrat den på ett annat papper?

Qozze, vi gifter oss som det ser ut nu i Boda kyrka norr om Rättvik och ska antagligen ha festen på Furudals bruk. Det är jättefint där i bruksmiljön, och de har så mycket boende att alla gäster som vill kan bo kvar vilket nog de flesta kommer göra. Kolla www.furudalsbruk.se , om man går in under "Bröllop" finns bilder på ett utomhusbröllop på vintern, ser så mysigt ut. Om vi inte får den kyrka vi vill ha så kanske det blir så...

• _golden_

Jag var vid Boda Kyrka på en julkonsert en gång som kanske 13-14-åring. När vi kom dit så kom ett brudpar från kyrkan, i häst och vagn. Det var vackert upplyst med marchaller utanför kyrkan, massor med snö, och sån där blå magisk skymning som det bara kan vara på vintern.

Jag minns den där bilden så himla tydligt än idag.
    Kanske var det där och då jag bestämde mig att om jag någon gång gifter mig så blir det på vintern.

Det var helt fantastiskt vackert och en fantastisk stämning.

• Akvavit

golden,
    så roligt att få höra!! Vi hoppas så klart också på en magisk stämning, det är så vackert där vid kyrkan och den ligger så fint på sin höjd, man kan se nästan ända ner till Rättvik. Vet du att den kallas för "svanen" då den med sitt vita torn sträcker sig högt över bygden? :)

Jag hoppas verkligen att det blir en gnistrande vinterdag med massor med snö!

• T och U

Long time no see...

Håller på med diverse planeringspunkter, och ser att planeringarna här är igång på riktigt. Ibland känns det som att en del saker är för tidigt att planera, men nu är det ju faktiskt inte så jätte-lång tid kvar, sommaren går ju så fort. Diskuterade just planering med en annan tjej som gifte sig förra året, hon tyckte verkligen att man skulle försöka få så mycket klart hyfsat tidigt, för det blir ändå så mycket precis före den stora dagen.

Vi har precis bestämt oss för en ny kyrka. Vi hade en lite mindre förrut, men började räkna på än det ena än det andra och bestämde oss för att byta. Nu känns det jätte-bra, behöver inte oroa mig för slingriga isiga vägar eller för få platser.

Bzzz
    Välkommen hit! Såg att ni har samma datum som vi och abbie80! :D

• Akvavit

Bzzz,
    Vill du tala om var i Dalarna ni gifter er? Har ni hunnit boka något, bestämt var ni ska vara?

• c_t

Gotland-08

Du kan få göra mina inbjudningar också! Superfint papper och stämpeln.

• c_t

Akvavit

Jag har spenderat många somrar i rättvik och det är verkligen jättevackert där uppe. Säkert ännu finare på vintern.

Tjejer, vad ska ni ha för smycken till era klänningar?

• T och U

har ni funderat något på transport från kyrkan?

Svar på tråden Januari-Februari 2008