Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Ja, den låten är lite fart i och man blir glad av att höra den. Vi tänkte att den skulle kunna bli en kick-start på festen! Vi har inte bestämt om vi ska byta om än, men det vore ju allra roligast förstås. Får se om vi fixar det. Men det blir nog "bara" dansen, sambon har en hemsk (ja, faktiskt!) sångröst så vi får fokusera på "some nice moves"
Dirty dancing är jättebra med, speciellt om man till och med kan överaska med ett lyft på slutet. Sen är det lite kul om han får stå i fokus med om du vanligen gör det.
Jag har hittat ett par fotografer som jag ska kontakta. Men det får bli efter sommaren, alla har ju semester nu...
Själv då, har du ni fotograf klar? Har ni fått nån bra deal på heldagsfotografering?
Lyftet... Min m2b bara skakar på huvudet...men övning ger färdighet... annars får vi hitta på något. Jag har en fallenhet för att trilla... har ramlat ganska många gånger. Två gånger under vårt förhållande där jag slagit upp sår i ansiktet. Sista gången fick vi åka in akut och sy... Så min m2b är skeptisk till lyft Jag tycker det är kul att han får visa sin spexiga sida.
Vi har prelbokat en fotograf och fått bra pris på honom. Vi ska bestämma oss under sommaren. Har två till jag vill kolla upp. Det är så klurigt med fotografer. Jag har ju varit amatörfotograf och fotat många bröllop. Jag är lite kinkig...
Med tanke på spex. På hotellet har de en biosalong som vi får använda en timme. Vi funderar på att göra en kortare rolig film om oss och visa innan vigseln. Att alla samlas där och toastmastern säger lite om vigseln, visar filmen och så går alla upp tillsammans.
Då behöver vi inte oroa oss för att alla är på plats. Eftersom det inte är i en kyrka är det skönt att kunna köra igång när alla kommer. Dessutom skulle några killar kunna gå före med facklor.. Hm!
Upp tillsammans till Ruinen där vi ska vigas... Ibland är man lite snabb i tanken.
Hoppsan, då förstår jag att han är lite skeptisk. Man vill ju inte behöva avbryta festen för att åka in till akuten.
Får man fråga vad du fått för pris på fotografen (och vad ingår)? Jag har liksom inget att jämföra med så man skulle ju lätt kunna bli skinnad...
Dags att avsluta för i kväll, man ska ju orka jobba i morgon med!
Jag ska kolla offerten imorgon, kommer inte ihåg exakt.
Jag har sommarlov!
Ha det så bra på jobbet imorgon, Godnatt!
Gomorron!
VI ska ha var vigsel ca 60 mil norr om sthlm och planerar att fotas kl 14 for vigsel sedan kl 16. Jag vill ocksa att det ska vara morkt och mysigt under vigseln m massor av levande ljus och lyktor utanfor kyrkan, langtar!!
Ar det bara jag som ar supernervos over att det inte ska finnas nagon sno?!? I ar sa akte vi hem till Sverige i 2 veckor i slutet av januari och da forst kom den forsta snon - tank om det blir sa i ar igen!!! Vill saaaa garna ha vart brollop i vinterland men kanner att jag maste borja menalt forbereda mig pa att det KAN bli at andra hallet, annars kanske jag blir sa besviken att det gar ut over hela brollopet???
Visst skulle det vara fint med snö...men vi ska gifta oss på Gotland och räknar inte med snö. Vi har också bestämt oss för att gifter man sig i februari så är det ingen idé att oroa sig för vädret. När man gifter sig på sommaren räknar man med fint väder i planeringen på något sätt.
Nej, vi har ställt in oss på +1,duggregn och snålblåst. Allt annat är bonus! Men visst skulle det vara fint...
Ser också fram mot mörker och facklor, ljus under vigseln. Det passar min läggning för det lite mystiska och mysiga.
Just ja, Qozze, jag hittar inte offerten men det låg runt 10 000 för en heldag/kväll, bildspel på skiva och ytterligare en cd med 200 bilder som vi får använda för eget bruk. Alltså inte publicera eller sälja. Har för mig att det var med album också. Mitt minne är inte det bästa!
Nu ska jag göra mig iordning för att åka in till stan och leta papper till inbjudningarna. Idag ska jag bestämma mig och starta produktionen...hoppas jag!
Hejhej! (long time no seen... :))
Till oss sa fotografen att för att få absoluta dagsljus så måste man fota mellan 12-14. Detta är i Gävletrakten.
Vi hade tänkt ha vigsel kl 16, för att det ska vara ljust när vi går in och mörkt när vi går ut, men börjar fundera på att ändra till kl 15 istället.
Håller med dig Gotland-08, många säger att "men åh, tänk om det inte är bra väder när ni tar februari", och jag tänker precis tvärtom, att fokus på vädret blir mycket mindre när man gifter sig på vintern. Vi har inte planerat lång fördrink ute, brudskål och snittar osv osv. Sen visst hade det varit helt udnerbart om det var snö, blå himmel och gnistrande omgivning - men det GÖR inget om det inte blir så. Det är mörkret, ljusen, facklorna osv som gör stämningen!
_golden_: Precis så tänker vi... Har alltid haft en dröm om att gifta mig med facklor och ljus och nu slår den in... Vi funderar lite på om vi ska skicka upp sådana där ljuslyktor efter vigseln. Alla gäster får en varsin som vi skickar iväg.
www.khomloy.se/
Skulle kunna vara väldigt fint... Fast vi är ju mitt i Visby så det kanske inte blir så effektfullt...