• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • Gotland-08

Just de klänningarna med lite mer klassiskt snitt är ofta mycket snygga på...kanske inte ser så mycket ut för världen innan man provar men när man satt på sig den brukar de ha en underlig förmåga att lyfta fram det som ska lyftas fram...

Taisiden är ett härligt material! Blir ofta mycket vackert i ett "enklare" snitt så att det kommer till sin rätt.

När jag syr brukar det sluta med att jag inte följer mönster utan skapar ett eget... Kan man krångla till det ska gör man... Eller jag!

• Qozze

Hehe, ja jag hoppas att man hittar en klänning som lyfter fram de rätta sakerna!

Det låter som om du är duktig på att sy. Jag kan sy rätt då bra bara jag har något slags mönster att följa, men jag skulle aldrig kunna skära till något snyggt utan det. Har du köpt tyg ännu eller satsar du på lakan först (smart iofs om man inte har ett mönster klart)?

• Gotland-08

Har hittat tyg men det är inte billigt...så det blir lakan först om jag inte hittar det perfekta mönstret

Jag tror jag är duktig på att improvisera och skapa. Var på maskerad för ett tag sen och gjorde min m2b´s kläder. Bara klippte och sydde...han fick prova då och då och så höll jag på. Tre-fyra timmar senare var det färdigt! Det är roligt när man inte behöver mönster för det är friare och mer kreativt...men lite läskigt!

• abbie80

Hej pa er igen! Tog ett tag for mig att hitta at er
    ~vinterbrud~ Jag har kopt denna kappa www.parisette.com/aspera_brud/10.htm till mitt vinterbrollop i borjan av januari. Jag tanker salja den efterat sa om du ar intresserad, hor av dig! Den ar i stlk 36 och i fargen ivory fast ser vit ut sa lange du inte har den till en kritvit klanning!

• Qozze

abbie80: Vilken snygg kappa du hade hittat! Vilken typ av klänning ska du ha till den? Antar att man inte kan ha alltför stor vidd i kjolen?

• abbie80

Qozze - Tacktack Jag ar sjalv helt foralskad i den!! Jag ska ha denna klanning www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&page=0&pageSize=8&style=S739 men kappan ar oppen strax nedanfor bysten sa det man ser under pa bilden ar klanningen hon bar. Vilket ar jattebra for man kan i princip ha varldens prinsessklanning under om man vill!

• ~vinterbrud~

Abbe80 - JAG ÄR INTRESSERAD AV KAPPAN! (berorende på pris förstås). Tycker att den kappan är supersnygg och den ska nog passa till min ivoryklänning. Jag har normalt storlek 34 så en 36:a lär nog inte vara några problem. Var i landet bor du?

• Snö brud

Abbie80
    Vad fick du ge för kappan?
    Är på jakt efter liknande.

• brud2007?

Vill oxå veta pris på kappan o om det finns andra kappor/caper för en vinterbrud (m kort klänning)

• Gotland-08

Råkade surfa in på juni08-tråden och blev lite fnissig. Någon som undrade om om någon hade börjat planera. Oj, tänkte jag det är ju ett helt år kvar...

Insåg att vi satte igång och skriva om våra månader innan nyår Inte klokt vad tiden går fort! Nu måste jag sätta fart med planeringen... Snart är det bara sju månader kvar

Svar på tråden Januari-Februari 2008