• sopranos

Spar ni ihop till bröllopet?

Hej!
    Jag undrar bara hur alla gör med ekonomin runt bröllopet? Har ni sparat ihop till hela kalaset, eller tar vissa lån? Eller har alla snälla föräldrar som betalar? Ha ha..

• Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?
  • H&N

Vi har inte sparat alls utan hade pengarna redan, plus att vi får lite bidrag av våra föräldrar. Men alla hár ju olika föruttsättningar så kämpa på alla.

• september22

Då jag blev friad till på nyårsafton så har vi inte hunnit spara så mycket extra just för bröllopet men visst försöker vi snåla lite så vi kan lägga undan mer än vanligt. Vi planerade att bekosta allt (80.000kr) själva, hade hälften och skulle jobba ihop resten. Men nu har vi fått 10.000 av min mor, 10.000 av min far och svärmor ska stå för blommorna. Så då kan vi åka på bröllopsresa oxå :)

• 070811

Vi hade sparat ihop men när vi berättade att vi skulle gifta oss sa min far att vi skulle få lite av honom. Idag fick jag veta hur mycket, 50.000:-, det täcker nästan hela vårat bröllop. Jag får väl övertala m2b att ta våra pengar till bröllopsresan som vi ska åka på nån gång (snart hoppas jag), vi har en liten tjej på 2 månader som han inte vill åka med nu.

• Azra

Vi sparar och gnetar. Har en budget på 45-50.000 och det har vi klarat fortare än jag trodde.

Vad vi vet inga bidrag från föräldrar men troligen får vi bröllopsresa från hans. Och det är ett TACKSAMT bidrag verkligen!! Hade inte trott att vi skulle få komma iväg direkt!

• pudan

Jag fick ett mycket välbetalat jobb några månader innan bröllopet så vi levde helt på min mans lön, sparade det som trots det blev kvar av den och la 3 av mina månadslöner rakt av och fick drömbröllopet.

• 071023 2

Vi sparar.

Vi flyr fältet och skippar det vanliga bröllopet med allt vad det innebär. Utomlands och sandstrand är det som passar oss bäst.

Spara eller låna, ja det är väl en smaksak.

• Hoffsan

Vi sparar ca 3.000 i månaden(mer klarar vi inte då vi har ett nybyggt hus som kostar ca 10.000 i månaden med lån osv)
    När bröllopet blir av i augusti nästa år så räknar vi med att ha ca 90.000 kr(mamma hjälper till med 20.000 kr)Har då sparat i 2 år.

• varanus_x

Min karl friade till mig i januari i år och vi bestämde att vi skulle gifta oss 15/9-07. Vi kände att vi inte ville vänta länge med att gifta oss. Vi är båda låginkomsttagare så det blir ett billigt bröllop, vi tänker t ex inte bjuda på middag, utan endast snittar, tårta och bubbel, sen äter vi en privat middag senare på kvällen. Vi betalar kostnaderna själva, det enda vi lånat pengar till är vigselringen som kostade 6000 kr, jag ska ju bära ringen ett tag...

• Zlemma

Vi sparar också. Har lagt upp en budget som vi räknar med att kunna spara ihop till (även om budgeten har växt en del sedan första planeringen!) Kommer förmodligen att sluta på 75 000 inkl. resa. Lägger undan 4-5000:- i månaden + att sambon kommer att få tillbaka ganska mycket på skatten. Inga bidrag från våra föräldrar som det ser ut nu.

• Lena+Mattias=sant

Vi sparade ihop våra 50-60 000 under ett år alldeles själva. Mina svärföräldrar gav oss ett bidrag på 10 000 att använda till vad vi ville (inte nödvändigtvis bröllopet)

Svar på tråden Spar ni ihop till bröllopet?