Stockholmsbrudar 2008
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
Jag tänkte vi skulle äta brunch på söndagen med nära och kära som rest långt. Först frukost på hotell först bara han och jag. Är det vanligt att man gör så?
hej ska också gifta mig 08 men när var hur har vi inte kommit fram till ännu. Har en kaotisk höst med flera bröllop att gå på så vi har bestämt att diskutera saken närmare efteråt
dåligt drag här tjejjer
Längtar.. : Du får gärna mejla mig karlssonlina@tele2.se
Hej :)
Jag och min sambo ska gifta oss i maj-08, vi har precis börjat planera ordentligt och det är otroligt spännande.
När ska ni gifta er?
0205
Vi ska gifta oss 3maj 2008
Hur långt har ni kommit med planeringen?
Godisråtta:
* Vi har bestämt lokal för middagen efteråt *börjat komma in på rätt spår ang. vilka färger dukning och dekoration ska gå i * filat på vad som ska stå på inbjudan *klänningen är köpt *skor fixade *Håller på o bestämmer vad som ska graveras i ringarna, ska gå o kolla storlek en gång till idag (vi ska beställa dem på nätet så extra viktigt att storleken blir rätt.)
Vi skippar förlovningen och hoppar rätt på bröllopet :) Men min sambo ska fria ordentligt först, o då ska jag få en ring även, därför vi behöver få iväg beställningen på ringarna ;)
Hur långt har ni kommit?
Vi har bokat kyrka och festlokal.
Utsett toastmaster, brudtärna, bestman. Har kollat några ringar men inte bestämt mig ännu...Alltså vigselring, vi har förlovningsringar släta i vitt guld.Kollar lite efter klänning,ska nog köpa fr Kina men vill vänta till jag är i bröllopsform Vet ej vad jag ska för brudbukett eller vad tärnan ska ha för klänning, antar att det ska gå rätt i färgkombination?
0205
Då gifter ni er en fredag?
GOdisråtta
Exakt datum är inte bestämt, men vi gifter oss en lördag.
Varken jag eller min sambo är med i kyrkan så det blir inget kyrkligt bröllop.
För den juridiska delen gifter vi oss borgerligt, sen ska vi be min sambos bästa vän som är pastor, som även höll i våran sons namngivningsceremoni, att även hålla i våran bröllopsceremoni, fast inte i egenskap av pastor i den kyrkan han tillhör utan som vän. Vigseln blir utomhus om vädret tillåter annars i atelje´n vi ska ha middagen efteråt i.
Ska fråga honom nästa vecka, därför är inget datum spikat än, vi hoppas att han kan och vill för vi har ingen plan b än så länge :)
Det blir ingen traditionell ceremoni heller utan vi ska (förhoppningsvis) sätta oss ner o fila på det tillsammans sen alla tre, precis som vi gjorde inför namngivningen.
Så.. jag vet inte om vi ska ha tärna o bestman vid ceremoni, vi kommer i vart fall utse varsin som kan hålla i respektive möhippa/svensexa.
Min bästa vän bor i Gbg så det är ju lite opraktiskt o välja henne.
Just det, toastmaster har vi utsett också redan..
Ang. bröllopsbuketten så har jag siktat in mig på callior, men inte bestämt mig.
Jo det är ju fint om allt matchar, jag är matchningsfreak ;)
Vad är det för klänning du vill ha?