• Louise14

1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)

Så tjejer, då får vi se vilka som hittar hit nu när de har stängt våran gamla!!

• Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)
  • Rosenlarv

Hej allihopa. Igår var jag i Göteborg och hade möhippa! Hihi.. trött som stryk, berättar mer sen.

• Fröken smultron

Grattis Rosenlarv! Då stämde din intuition alltså! Du måste berätta mer om vad ni gjorde sedan när du orkar!

Sista veckan nu! Bara 5 dagar kvar. På lördag gifter vi oss!!!!!

• Fröken smultron

TobbesFlicka,
    Jag gjorde en sådan bok och skickade iväg min beställning på morgonen fredagen 10/8. Fick hem den på posten på måndagen 20/8, dvs 6 arbetsdagar senare. Jag hade då skrivit ett mail till dem och bett att skynda på ordern, men tydligen var det omöjligt i deras processer att särbehandla någon order.
    Lycka till ändå med presentköpandet!

• Louise14

Hej!!!

Hjälp, nu har vi inte långt kvar!! har lyckats fått en del gjort, bl a så är placeringskorten klara och festprogrammen utskrivna.. äntligen fick vi till alla kommentarerna om gästern!!

Vid lunch idag skall vi hämta ut vigselringen och lämna in allt för gravyr, coh kl 17 har vi våran andra timme i brudvals!!

Alltså, jag kan verkligen rekommendera att gå en kurs i brudvals.. vi tyckte att vi kunde dansa vals, men tydligen inte.. Sedan var det väldigt kul coh så att göra något sådant tillsammans, plus att jag blev glatt överraskad över att min M2B tyckte att det var så pass kul att det var hans initiativ att vi skulle ta en lektion till!!

Hjälp, shit, nästa vecka är man gift.

• Cornelia-07

Nu är jag pirrig....

• Louise14

Jag har ju, någonstans i alla stress om program och underkläder och bordplacering, glömt bort varför man egentligen skall ha den här tillställningen! Börjar nu förstå att jag skall gifta mig!!!!!!! Shit, hur vet man om man valt rätt? Uh, läskigt!

Börjar nu gå upp för mig att den här dagen kommer komma inom kort.

• FruÖlandstok

Louise14
    haha, ja visst har man nästan glömt bort det mitt i.. men klart du valt rätt.. Annars hade du nog haft dom tankarna innan ;)

Haha, själv pratade jag med en arbetskamarat till min sambo igår å hon berättade att tjejerna på jobbet pratade om vilket kap min karl var *fnissa* så jag har nog också valt rätt

fick precis reda på att alla på hans avdelning kommer på "jobbsvensexan" idag.. haha undra om han anar nånting.. jag har tjatat på honom att han måste komma senast 17,30 ikväll så vi hinner åka in å hämta våra försenade ringar som skulle komma idag (kommer på onsdag först).. han sitter ut hos kund nu å har typ 1,5 restid hem så det krävs framförhållning..

• FruÖlandstok

Så väntar vi med spänning på att Rosenlarv ska vakna från sin möhippekoma å berätta vad som egentligen hände i lördags ;)

• MSW

Känns som att jag har förkyldning på gång.. :( :( :( :( :( :( Sitter och halvfryser och lite konstig i näsa och hals... Får väl investera i något naturpreparat... :(

• Rosenlarv

Haha, här har ni mig, jag har sovit i 13 timmar och ägnat morgonen åt att städa lägenheten.

Möhippan var jättesöt! Min kompis i Karlstad hade ju som sagt sagt åt mig att vi skulle på tur. Klockan 9 stod jag på torget och väntade in henne när jag får smset: "Nu får du skynda dig till tågstationen om vi ska hinna göra en kvinna av dig!". Så jag sprang ner till tågstationen, min kompis kom, och 5 minuter senare satt vi på tåget till göteborg.

I göteborg väntade 6 av mina vänner (däribland min gamla barndomsbästis, som jag blev jätteglad av att se). Jag fick en snygg superhjälte utstyrsel att ta på mig så att jag skulle bli mitt alias feministblixten (jag kallas för blixten och är inbiten feminist sedan många år ) och sedan bar det av till okänd destination.

Först var vi på liseberg och hade femkamp. Jag förlorade stort, men hade jätteroligt. Därefter åt vi smörgåsar på en gräsmatta och jag fick dricka jordgubbsvin som mina vänner smög åt mig.

Därefter blev det uppdrag på stan, bland annat allsång på spårvagnen, fotobingo (där jag skulle hitta människor som såg ut på ett visst sätt, t ex någon med hatt, någon med solglasögon, någon med tattuering, en gatumusikant och få dem att ställa upp på att bli fotade med mig) och insamling av människor vackraste ord (som jag sedan fick skriva en dikt av).

Sedan blev det mysmiddag med mina söta vänner, där vi grillade och drack vin. Och efter det bar det vidare till Gretas, där vi dansade och drack drinkar.

Jättesöt möhippa, jag är jätteglad och nöjd, även fast vissa av uppdragen hade för hög skämma ut sig faktor (de vägrade jag helt enkelt att göra )

Svar på tråden 1:a September, DEL 2 ( gamla stängdes)