• GME76

Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??

Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .

• Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
  • Anne69

jag är 175.
    Väger 73
    Vill ner till 66 eller 67

• Virvel

Ladye

Fyra kilo är väl tanken. Vägde 63 innan jag blev gravid med första barnet för ca 3 år sedan. Är 173 lång så jag har väl kanske ingen jätteövervikt men känner att jag måste komma igång med träning för att få tillbaka lite av musklerna och för att få bort bandet i midjan.

• dreams

Hejsan!
    Får man vara med här?
    Jag gifter mig augusti-08 och har minst 8 men helst 10 kg att gå ner. Dessa fick jag under min andra grav.
    Längd: 172 cm
    Vikt:69,8 (imorse)
    Mål vikt 60-62 kg

• GME76

Japp, nya tag idag! Kul att så många hakar på och självklart måste man inte gifta sig i augusti .

Mina mått är:
    L=166cm
    Vikt: 72kg
    Målvikt: ca 64kg (drömvikt 60kg ha ha)

Är motiverad som tusan, kan jag bara lära mig att gå o lägga mig i tid på kvällen så är detta a peace of cake.

• Limbolight

GME76:

Ojdå, jag e oxå 166 cm och väger 90 kg....

Jag blir glad om jag går ner till 75..

Jag har ju trots allt alltid vägt mycket utan att vara "tjock", så 75 kg är nog ganska lagom om jag inte vill vara pinnsmal!

• Monken

Här kommer en till brud som vill vara med! :) Vi gifter oss 7 Juni 2008 och till dess vill jag gå ner till 63 Kg. Typ. Jag började minska i vikt nu i Juli och har lyckats gå ner nästan 3 Kg sedan dess. Jag väger nu 73 Kg och är 168 cm. Vad kul att kämpa tillsammans!!

• Limbolight

Kan jag verkligen vara så fel ute?

Alla härsom är imin längd ska ju gå ner tio kg mer än vad jag tänkt som målvikt!

Får jag fråga vad ni har för mått i stället?

mina:
    110
    90
    112

• Monken

Nej, du är inte fel ute. Det är ju realismen i mängd Kg man vill gå ner som räknas. 10-15 Kg är en mycket rimlig viktnedgång på 1 år. Visst kan man absolut självklart gå ner i snabbare takt utan att "banta", utan genom att "bara" lägga om kosten och motionera, men genom att gå ner ca 1 Kg/månad får man en mer hållbar viktnedgång samtidgt som man kan leva. Även om man lyckas lägga om kosten till en mer nyttig än tidigare så måste man ju faktiskt få unna sig det man tycker är gott ibland!

Måtten är ju det som är vettigast att gå på. Jag vet inte mina mått i cm, men jag har ett par jeans i strl 40, och dem ska jag komma i!

• Ladye

Jag vill gå ner betydligt mycket mer, men vi får se vad vi hamnar=)

• GME76

Limbolight:
    Håller med Monken där. Man måste ha ett realistiskt mål, så man inte blir en ilsken vrålhungrig bridezilla . Jag gick upp nästan 30kg med båda barnen så efter att de första 14kg rasade av (vatten, barn osv) så vägde jag runt 84 av vilket 10kg försvunnit under 1 år nu (ygnsta är 15 mån). Så nu är det de kilon kvar som jag måste jobba för att få bort. Har gjort det en gång tidigare så jag vet som tur är hur min kropp funkar nu. Röra på mig och "fuska" med proteinshake då o då. Och inte äta sött för ofta .

Passade på att gå 5000 steg på lunchen, tog ca 45min och drack sen shake och åt banan o knäckebröd. Snart dags för middag, kyckling m klyftpotatis, broccoli och turkisk yoghurt. Går alltså inte på svältkost inte .

Blev lite svamligt detta...

Svar på tråden Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??