Fixa vikten till augusti-08. Är ni med??
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
Såg i en augusti-tråd att det är fler än jag som vill gå ner i vikt innan bröllop i augusti. Ska vi försöka motivera varann tillsammans. E ni me...ett två ett två .
GME76, stegräknare är bra! Jag har stegräknare och mitt mål är att komma upp i 15000 steg/dag. Det är dock lite svårt att lyckas, jag tror att jag har ribban lite högt. Men man blir peppad att gå fler och fler steg för varje dag som går och minskar på omfånget av bara farten liksom! :)
Jag vill också vara med om man får? Jag behöver gå ner minst 20 kg för att jag ska vara nöjd men jag blir väldigt glad om jag kommer under 70.
Sen jag börja för några veckor sedan har jag gått ner ca 3 kg.
Jag gymmar några gånger i veckan, kör varannan gång kondition och styrka.
Sen är jag även ut och går minst 2 timmar om dagen med hunden.
Anledningen att jag gick upp i vikt var att jag började med antidepressiva för drygt ett år sedan.
Issm:
Välkommen . Fasiken va du var hurtig . Hund är nog bra o ha, då måste man ut.
Monken:
Stegräknare är guld! Mkt roligare med den. Mitt mål är 10 000 per promenad (alltså ca 70 min rak takt). Har inte på mig den på dagarna men ska testa det nån dag för det är ju helt klart intressant att veta hur mkt man kommer upp i. Jagar ju barn en del när jag inte jobbar.
Hej allihop!
Jag är absolut med... Ska gifta mig den 9augusti 2008. Gick med i viktklubben.se för 5 dagar sedan och det går riktigt bra :) -1kg!! Är det någon mer som är med där?
Är 173 och väger nu 78kg men har som mål 67kg och det ska jag fixa :)
Äter nästan som vanligt men lite mindre bara och har utökat mina promenader med hunden + att jag simmar 2ggr i veckan.
Här är en till som vill vara med! =) Har redan börjat operation bröllopsklänning och gått ner 1,1 kg. Dock har det tagit lite tid, det har tagit en månad... Men nu ska jag beta av mina kilon i snabbare takt! Min drömvikt är 23 kg lättare, men mer realistiskt skulle jag vilja gå ner 15 kg till bröllopet. Jag är också med i Viktklubb.se och tränar spinning samt simmar. Idag föreslog en kollega att vi ska gå en halvtimme varje dag på lunchen, så jag var inte sen att hänga på! :D Det här ska vi klara tjejer!
Jag har varit med i viktklubb, tappa och gi, men jag klarar verkligen inte att följa scheman, jag har alldeles för kass självdisciplin.
Tack ,jag ser att det låter hurtigt när jag skriver ner det, men det känns inte så. För vikten försvinner verkligen inte och det känns så tungt eftersom jag verkligen gör allt jag kan för att tappa kilon och komma i form :(
Hur lägger ni upp era måltider?
Glömde skriva att jag gifter mig 080808
Jag äter ordentlig frukost, tar en shake till lunch eller middag, beror lite på, minst ett lagat mål blir det i a f. Försöker äta nån frukt och sen småäter jag nästan aldrig.
Jag har lite svårt att njuta av mat när det är stressigt omkring och det har det verkligen varit nu när man haft semester o varit föräldraledig. Barn + lunch mattid = omöjligt. Så jag har minskat portionerna och äter mig aldrig proppmätt till vardags.
Ha ha...lugn mattid menade jag ju...
Okej, jag försöker skära ner på kolhydrater och öka grönsaker. Jag har alltid varit galen i kolhydrater typ bröd och sånt. Kan äta det i mängder. Så nu försöker jag äta det så lite som möjligt.
Det som jag är mest stolt över som jag gjort under dessa veckor är att jag har gått från ca5-6 sockerbitar (!!!) i the:t till 0 tycker inte ens längre om socker i the längre. Det känns toppen eftersom jag kan dricka 1-5 koppar the om dagen...
Det är ju kanon ju . Sånt gör mkt.