Går det att flytta isär och ändå vara ihop?
Jag behöver prata av mig om mitt förhållande just nu. För att göra en lång historia kort så träffade jag min pojkvän för fyra år sedan. Vi är båda 25 år och ska precis kasta oss in i arbetslivet. Min pojkvän har de senaste åren genomgått en livskris på alla dess sätt med depression, åldernoja mm. Vi har bott ihop i ett år och nu vill han flytta isär. Han vill dessutom flytta tillbaka till sin hemstad vilket gör att vi kommer leva 50 mil från varandra.
Jag kan inte säga att jag blev förvånad när han sade det för det var nog rätt väntat. Han har stort behov av egen tid och genomgår just nu en livskris av rang. Men jag skulle vilja få respons på hur detta ska funka? Han säger att han älskar mig över allt annat och jag litar på honom men han säger även att han måste veta om han är redo att "satsa" på ett förhållande just nu. Han känner att tiden rinner iväg och att han någon gång måste bestämma sig att satsa seriöst med mig.
Jag är sårad och känner mig otroligt avvisad. Jag har gått med på att han ska flytta och att vi ska fortsätta vara ihop men vet inte riktigt vad jag ger mig in på tror jag. Har någon en tanke att dela med sig om huruvida detta fungerar och hur jag ska bete mig mot honom.
Jag känner mig mycket villsen just nu och förstår inte hur man kan vilja flytta ifrån en person man älskar så mycket och han påstår att jag är den mest underbara kvinna han träffat. Jag tror honom och älskar honom. Kan inte tänka mig ett liv utan honom men måste nu smälta tanken på att vi ska bli särbo. Finns det någon som suttit i min sits som kan ge mig råd eller kanske tom i hans sits och förklara hans dubbla budskap.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-09 15:33
Jag vill gärna prata av mig och hoppas att träffa på någon här som varit med om samma sak. Antingen varit den som behövt frihet och kvävts av krav eller den som blivit lämnad.