Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Aha - ny tråd till oss!! (tyckte väl det var lite tyst i den gamla)

Hurra - idag har min kära sambo fixat fotograf! Känns skönt men ännu en grej mindre att boka.

Gotland08; varifrån beställer du ringarna och hur kommer din vigselring se ut (det har du garanterat redan berättat men jag har så dåligt minne).
    Ringarna tänkte jag beställa i november. Jag ska göra om min förlovningsring samtidigt och tänkte inte sätta på mig den förrän på bröllopet (så den håller sig fin). Lite trist att inte ha ring på sig i 2 månader men men....

Qozze: er meny lät jättegod!

Annars letar jag vidare i "solosångs-djungeln" även ikväll.
    Kan bli en låt av Kent.

• ~vinterbrud~

Sitter och lyssnar på in- och utmarcher på denna länk (rätt kul faktiskt):
    www.kyrkomusik.nu/index.php

Nä, det får nog bli vanliga hederliga "Brudkör ur Lohengrin" eller Mendelssohn för vår del. Både ut och in.

Jätteroligt att läsa hur långt alla kommit. Iallafall jag får en push i ryggen av denna tråd och ser vad jag ska ta tag i härnäst.

Gotland08; jag tror jag vet hur din ring ser ut. Supersnygg!!! Vad var det för kvalité på stenarna (för det var väl detta du märkte skillnad på?) Jag är nog rätt nöjd med TW/VS i mina.

• ~vinterbrud~

jennysnartfru:
    Även jag bor i Sthlm.

Har tyvärr ingen fotograf att rekommendera för det är min sambos ansvar så han har fixat detta.

• ~vinterbrud~

Hej Frussan - välkomment till tråden (dina inlägg ser helt ok ut, utan Error. Iallafall på min dator).

Vad lustigt det där med att din kompis ska på Gotland08:s bröllop. Ja världen är liten och det finns alltid "nån som känner nån".

Imorgon ska vi iväg till NK och leta upp artikelnummer till vår önskelista. Vill ha den påbörjad när inbjudningarna går ut. Svårt att veta vad man ska önska sig!

• ~vinterbrud~

Jag noterar också fre 19 okt i kalendern - ska försöka komma. Vore jättekul att träffa er.

Qozze: åh vad skönt med toastmaster och tärnor som fixar allt. Låter som det kommer bli jättebra! Vår cateringfirma fixar all dekoration etc så vi slipper bekymra oss om detta. Men vi kommer att göra våra festhäften själva (det ska bli roligt).

Denna vecka ska vi fokusera på att göra klart hemsidan samt publicera den i helgen eller nästa vecka (så den är klar när inbjudningarna skickas ut). Tror att vi skickar dem nästa vecka...

• ~vinterbrud~

(förvirrad) - Qozze; det är nog Vinterbrud-08 som ställt frågan om dukning. Inte jag.Förvirrande med 2 som har så lika nick.

Jag kommer inte bry mig alls om dukning eftersom de vi tar catering från fixar allt (vi kan få bestämma blommorna och så fixar vi placeringen själva).

Grattis c_t till nya lyan om jag inte sagt det redan. Kul!

• ~vinterbrud~

Hej hej!
    Oj vad ni har varit flitiga idag! Hinner inte riktigt med BT just nu - sjukt mycket på jobbet

Har iallafall boka provsmakning av vår meny idag samt pratat med konditorn om tårtan (*bockar av på to-do-listan*). Maten ska provätas mitten av oktober.

Hemsida publicerad och håller på med sista justeringarna.

Jennysnart fru;
    svarar på alla frågor på en gång
    *vi åker till Maldiverna på bröllopsresa (bokat sen april)
    *Efternamn: "under förhandling". Jag vill att vi ta mitt då jag har ett ovanligt efternamn
    *Letar fortfarande efter en solist/musiker + vilka sånger vi ska ha.

Och budgeten? Vi betalar hela bröllopet själva. För oss känns det bäst så (och vi är rätt duktiga på att spara varje månad).

• ~vinterbrud~

(stavar som en kratta ovan ser jag... skriver för snabbt!)

• ~vinterbrud~

Hann visst inte svara igår.

Jennysnartfru: se sidan 8 i denna tråd - då ser du allas datum och var alla gifter sig!

Vi gör egna inbjudningskort och har all kompletterande information på en hemsida vi lagt upp. Har lagt upp ett eget domännamn via One.com. Hemsidorna är ihopsnickrade på min Mac.

• ~vinterbrud~

Verkar vara ett hett debattämne det här med "brudöverlämning". Jag undviker helst den debatten (men tycker inte alls det är särskilt konstigt att Svenska Kyrkan motsätter sig detta).
    Jag kommer att gå in med min blivande man.

Jennysnartfru:
    Aha - förlåt! Förstod inte riktigt att du ville veta mer detaljer.
    Jag har medvetet låtit bli att berätta vilken kyrka vi gifter oss i och var vår fest ska vara. Många människor hänger på BT och jag föredrar att vara lite anonym här i forumet.

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...