Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Akvavit: tack (jag gör inte heller någon skillnad mellan ingifta och de som är syskon till mina föräldrar).

c t; vad har hänt?!
    Usch vad tråkigt att bli osams med folk, men det går att ställa till rätta. Blev han alltså arg över ditt "förslag"?

• ~vinterbrud~

(vårt honnörsbord är lååångt: för 16 personer. SÅ många föräldrar har jag inte )

• ~vinterbrud~

Vi blir 75 personer!
    (har förresten fått svar från ALLA gäster nu äntligen)

• ~vinterbrud~

Lite skumpa kan nog göra susen

Med risk för att strö salt i såren; men det är väl ingen risk att marsalken väljer att bojkotta ert bröllop nu??

• ~vinterbrud~

Veckorna går så snabbt!
    Spännande att träffa SB-fotografen och hämta vigselringen, Gotland.

Jag har mailat med vår präst idag och fått godkänt på vårt val av solosånger till vigseln. Skönt! Då kan vi spika detta också.

Ja, snart är det helg.
    Förra helgen hippades Gotland - finns ju en viss sannolikhet för att någon av oss hippas denna helg!!

• ~vinterbrud~

Ha ha - vi körde 80-tals stil:
    gammal hederlig "vitt vin och räkor" Frysta räkor, rostat bröd, majonäs och ägg. Ungefär vad vår fantasi och ork räcker till en fredag.

Imorgon blir det julklappsshopping samt leta nyårsklänning!
    OCH - kanske roligast av allt - prova vigselringarna.

• ~vinterbrud~

Aaaah Gotland - du ska se min absoluta favoritfilm. Älskar TV-versionen av "Stolthet och Fördom". Den ultimata romantiska filmen
    We lööööv Mr Darcy (ha ha ha - nu får det nog vara slut på vinet för ikväll)

• ~vinterbrud~

Ingen panik Skottsdagen2008! Du kommer hinna fixa det som är kvar till 29/2. Var det förresten du och din blivande som inte kunde bestämma efternamn; hur har det gått?

Åh vad avis jag blir på dig Akvavit som tagit tag i valsen och gått kurs! Önskar att jag kunde få med mig min kille på det. Han kan verkligen inte dansa vals så vi får nog köra vanlig "tryckare".

Ingen verkar ha fått någon möhippa i helgen.
    Min sambo ska bli haffad för svensexa nu till helgen - hoppas jag inte försäger mig i veckan bara.

• ~vinterbrud~

Skottdagen - ni skulle byta båda två till något helt nytt väl?
    Och ni har kollat upp farmors och mormors flicknamn etc (fanns det inget släktnamn ni gillade)?
    Min m2b gör inte heller mycket självmant om man säger så. Jag brukar tillslut plocka fram 2-3 alternativ och kräva att han säger vilket han gillar bäst. Enda sättet att få några beslut fattade; annars händer INGENTING på vår planeringsfront.

c_t: vilket otroligt bra pris! Berätta; vad är det för tårta.

• ~vinterbrud~

Krya på er alla "sjuklingar"!
    Själv brukar jag ha en förmåga att bli jättesjuk lagom till jul, men jag hoppas jag slipper förkylningar i år.

Lycka till med efternamnsvalet Gotland och Skottsdagen!
    Vi har redan skickat in hindersprövningen och vi valde att ta mitt namn som vårt gemensamma efternamn (min m2b byter namn istället). Jag är jättenöjd och glad!

Skottsdagen; har ni hittat några alternativ alls än dvs har ni något att välja på? Ska ni inte hitta på ett eget namn då utifrån era nuvarande efternamn (ta början på den enes efternamn och slutet på den andres eller likande)?

• ~vinterbrud~

Hmmm?
    Vill ni ha ett svensk- eller finsk-klingande namn?
    Om ni vill ha svenskklingande; går det inte att göra om det finska till ett mer svenskt ord?
    Tror vi pratat om detta tidigare; men har ni ingen gård eller lantställe i släktens ägo som ni kan göra ett efternamn av. Det är ju ett ganska vanligt sätt att göra ett efternamn.

Är det förresten någon här som vet om "inbox-funktionen" på BT funkar, dvs att man skickar ett meddelande direkt till en signatur på BT? För den som är nyfiken så kan jag maila över länken till vår bröllopshemsida; törs tyvärr inte lägga upp den i forumet.

• ~vinterbrud~

"You´ve got mail" - postat till Sarah81 och Akvavit.

• ~vinterbrud~

Inte kul med feber
    (Du har mail - kanske kan muntra upp lite, eller iallafall roa en kort stund)

• ~vinterbrud~

Mailat c t & ILuv2BwU oxå!
    Tack så mycket för alla snälla kommentarer. Att jag inte tänkt på att jag skicka länken till inboxen förut! Men men, bättre sent än aldrig!

Och angående efternamn så ser ni ju nu vad jag och sambon heter i efternamn idag. Tycker inte det var så vårt val att välja bort min m2B´s Inte för att mitt är världens snyggaste men iallafall inte lika vanligt.

• ~vinterbrud~

Qozze - hur har det gått?! Fick du tag på hotellet?
    Jag hoppas verkligen det löst sig.

• ~vinterbrud~

Tur att det ordnade sig med prästen Sarah81.
    Hoppas det även ordnar sig för Q - hoppas att hon svara i tråden snart.

Idag har jag pratat med organisten i kyrkan. Där vi gifter oss ska tydligen organisten godkänna musiken (solosång och psalmer) och inte prästen. Jag kontaktade prästen förra veckan och fick ok och trodde då allt var lugnt. Kände mig rätt dum och bortgjord när organisten lite snällt påpekade att man måste stämma av med honom först. Fast tack och lov hade han inga problem med våra önskemål.
    Fick även veta att vi tydligen kan spela julpsalmer på vårt bröllop 26/1 (forfarande julperiod i kyrkan tydligen). Fast det kanske känns konstigt att spela tex "Stilla Natt"?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...