Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Glömde fråga: vart ska ni åka och hur länge?

• ~vinterbrud~

Gotland: supersnygg ring!

Dekorationer:
    allt fixas av det cateringföretag vi valt så jag behöver inte bekymra så om detta. De kommer duka med vita dukar och massa ljus + blommor på borden vilket matchas mot min brudbukett. Räcker gott och väl för mig (och vi har ju inget direkt "färgtema" heller då jag inte vill ha det)
    Men det lät häftigt med Nanna_3000:s dukning!

Bröllopsvals: inget bestämt.
    Jag har dansat i många år och kan nog dansa vad som helst men min m2b har 2 vänsterfötter. Wienervals kan vi tex glömma. Vi tänkte också köra en suprisedans men vi får se vad det blir. Annars blir det nog vanlig vals (a la tryckare) men har ingen aning om vad vi ska ha för låt än.

• ~vinterbrud~

Det är väl ganska vanligt att folk väntar med att svara till sista dagen (och inte tänker på att brudparet vill ha svar så fort som möjligt). Faktum är att även jag, fram till jag började planera bröllop alltid svarade samma vecka som OSA går ut. Även om jag långt innan vetat att jag ska gå.

Jag tror inte man ska hänga upp sig på detta - så länge man inte passerat OSA-datum så är ju faktiskt allt ok. Men jag har full förståelse för frustrationen och känner likadant som ni. Önskar också att folk kunde svara tidigare

• ~vinterbrud~

Skottsdagen 2008; svårt att hitta på ett eget, nytt efternamn. Jag antar att det inte finns något gammalt släktnamn ni kan ta?
    Finns ju många som hittat på egna efternamn, tex "Schyffert" (Hernik Schyffert) - tror jag läste någonstans att de tog detta som en felstavning/omstavning av "Skyffel", alltså en större spade. Jag vet några som hittade på ett efternamn utifrån namn på olika stjärnor. Sedan har jag en kollega som tog efternamnet utifrån en gammal släktgård.

Man ska nog fundera länge och noggrannt innan man bestämmer sig. Jag hade först letat lite i släkten och se om man kan utgå från något där, så man får något med lite anknytning. Går det inte annars att göra något av era nuvarande efternamn?

• ~vinterbrud~

Bzzz: jättetråkigt med din morfar. Beklagar sorgen.

Jennysnartfru: såg att du frågade om "ringmått". Man kan få det via tex en guldsmed när man ska beställa ringar - är mått man provar för få veta vilken storlek på ring man ska ha. Man få som en stor "nyckelknippa" med en massa olika stålringar på och dessa testar man sig fram med vilken ring som passar bäst i storlek.

Akvavit: lova att du visar hur stövlarna ser ut när du fått dem! Jag tror jag ger upp tanken på att ha vita högklackade stövlar (var endast till utomhusfotograferingen). Jag hittar helt enkelt inga!!

• ~vinterbrud~

Tyvärr är jag ganska kort och min m2b är närmare 1,90cm så jag vill ha stövlar med klack (annars tycker jag de grövre/lurviga är coola, men de är ju ganska platta). Behöver stövlar med ca 5-7cm klack. Ska ju bara ha skorna under fotograferingen och det skulle se så dumt ut om jag är mer än ett huvud kortare än min m2b. Har letat i nästan alla större butiker i Stockholm men hittar inga bra
    Ska kolla in blocket idag igen - tack för tipset.
    Om du ser några vita stövlar/stövletter med klack i någon butik så hojta gärna till!

• ~vinterbrud~

Äsch - det var storlek 38-39 på de skorna (har har storlek 36)..

• ~vinterbrud~

Du är en klippa Akvavit!

Jag köper gärna (och ofta) från nätet.
    Skopunkten-skorna är väl mest aktuella pga vill inte lägga så mycket pengar på skor jag ska använda i typ 30 minuter. De såg jag när jag var där men provade dem aldrig. De såg ut att vara mer beiga än vita (ganska mörka i färgen), men kanske ska satsa på dem iallfall. Klackhöjden är ju samma som mina brudskor.

Få åka ner till stan i helgen och ge Skopunkten en chans till..

• ~vinterbrud~

Supercoola och fina!!!
    Varifrån köpte du dem? Såna skulle jag också vilja ha... Och helt ok pris också.

• ~vinterbrud~

Akvavit: har aldrig handlat via e-bay men köpt från andra utländska sidor. Man betalar via Paypal om jag ej minns fel?
    Vad har du för skostorlek (i USA och i SE)? Är osäker på vilken amerikansk storlek jag har; har 36 normalt. Tror det är storlek 5?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...