Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Letar vinterskor på ebay.
    Tyvärr fanns inte Akvavits skor i min storlek (gillade dem) men hittade några andra, liknande.
    Vad tror ni om dessa? Ett par har högre klack och det andra bara någon cm:
    (hoppas länkarna funkar)

cgi.ebay.com/STYLE-COMFORT-FLAIR-Furry-Wedge-BOOTS-WHITE-sz-5-5_W0QQitemZ200166920623QQihZ010QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

cgi.ebay.com/MNK1-White-5-5-Lace-Up-Fur-Flat-Round-Toe-Wedge-Boots_W0QQitemZ320175970670QQihZ011QQcategoryZ63889QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

• ~vinterbrud~

Tack Sarah81!
    Hmm; jo är nog snyggast med höga klackar. Det tyckte jag också.
    Funderade mest på om de lägre var mer praktiska på sikt (använda efter bröllopet).

• ~vinterbrud~

Tack tjejer för smakråden!
    Alltid lika bra att ställa en fråga i den här tråden

Akvavit; är skorna kritvita?
    Min klänning är i ivory, funderar på om klänningen kanske ser gulaktig ut om skorna är kritvita? Fast det kanske man inte tänker på.

• ~vinterbrud~

Beställde stövlarna från ebay igår! Hoppas de blir bra.

Räknade igenom svaren på vår inbjudan idag.
    Men en månad kvar till OSA så har 52 av 79st tackat ja och 3st nej hittills. Betyder att vi fått svar från nästan 70%!

• ~vinterbrud~

c_t: hoppas att allt går bra med renoveringen och försäljningen av lägenheten?!
    Bra förslag med nytt "vin-datum" i december (jag noterar i kalendern).

Håller med - tiden bara rusar iväg.
    Men nu är nog alla kläder fixade för mig iallfall (när väl stövlarna kommer).
    Snöbrud; jag beställde en slags fuskpäls (modell bolero m krage) från nätet. Fick leveransen på 3 dagar och jag blev jättenöjd. Hojta om du vill ha länken!
    Jag hade annars tänkt hyra. Capes finns i jättemånga brudbutiker här i Sthlm iallafall.

Vad ska man fokusera på härnäst - festprogrammet kanske?
    Har ni andra pratat med er vigselförrättare/präst?

• ~vinterbrud~

Glömde svar ang m2b kläder:
    kostymen inköpt, men inget mer. Jag tänkte vi skulle fixa allt innan november är slut (skjorta, väst och skor).

• ~vinterbrud~

Snöbrud08:
    Här kommer länken!
    wed-shopping.com/
    Jag har som sagt beställt härifrån ("Bridal Jacket - faux mink fur") och allt funkade perfekt med betalning och leverans.

Festprogram:
    det ska vi absolut ha, men inte ett väldigt enkelt och sparsamt sådant. Ska innehålla meny (maten+vin), gästpresentation och bordsplaceringen. Tror inte vi ska ha en massa sånger, men ska fråga vår Toastmaster om han vill ha det (då får han välja ut sångerna).
    Har ganska många olika exempel av festprogram och personligen tycker jag det är lite överflödigt med "förhållningsregler", barncitat, bilder och knep-o-knåp.
    Det som kan vara kul är lite mer information om brudparet (speciellt för de gäster som inte känner brudparet så väl). Vi har dock all sån info på vår hemsida.
    Gästpresentationen tycker jag är en bra isbrytare så gästerna har något att börja prata om.

• ~vinterbrud~

Snöbrud;
    kappan från Halén skulle vara klockren på ett vinterbröllop!

• ~vinterbrud~

Hej Miss Sunshine!
    Jag kommer ha både skor och stövlar.
    Vita stövlar till fotograferingen pga är utomhus. Sedan kommer jag ha mina "fin-skor" på vigseln och festen.
    Beställde stövlar från ebay pga hittade inga vita jag gillade i butikerna här i Stockholm.

• ~vinterbrud~

Supersnygg hemsida!!! Riktigt bra!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...