Inlägg från: ~vinterbrud~ |Visa alla inlägg
  • ~vinterbrud~

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Grattis till nya jobbet - kuuul!!

Rapport från min front:
    Jag har spenderat 2 helger att leta underkläder och nu ger jag upp. Hittar ingen snygg BH som sitter bra. Vill ha Twilfits m ilägg men finns inte kvar i min storlek
    Har dock hittat flera 2a handsval, men vill inte köpa nån av dem än.

Har även letat jacka och beslutat mig för en sån här (hoppas länken funkar).
    wed-shopping.com/article.php3

Jagar vidare efter vita stövlar (off-white) men verkar svårt att hitta. Någon som har tips?!

Har hittat en solist till vigseln också förra veckan. Väntar på bekräftelse att hon kan vårt datum.

Och just det: hindersprövningen (+anmälan av efternamn) är inskickad.

Jättebra tips om väskorna (tack Trettondagsafton).

• ~vinterbrud~

Jag frågade iofs Twilfit om de skulle få hem fler BH.ar av den modell jag letade efter men då sa de nej. Frågade aldrig om de kunde ta hem en bh i just min storlek.... Ska göra det men känns långsökt att det skulle gå (butiker får ju ofta hem färdiga kollektioner, dvs tar ej hem en och en). Men jag kan ju försöka!

Jackan; ja, inte blir det varmt!
    Men klänningen är ju rätt ordentligt fodrad så jag tvivlar på att jag kommer frysa om nederdelen av kroppen. Var helt inne på en lång kappa till att börja med (en från Aspera) men tyckte det var finare när man ser mer av klänningen. Så jag kör "vill man vara fin får man lida pin". Jag får frysa de stunder jag är utomhus helt enkelt! (vilket inte är så länge iallafall). Kommer kanske ha en lite kofta under också som inte syns.

• ~vinterbrud~

jennysnartfru; försökte kika i ditt galleri efter cape:n, men kan inte hitta galleriet på din sida.

Qozze: håller med att det nästan känns lite onödigt att behöva köpa en jacka som man ska ha på sig max 30 min.
    Jag beställde min från länken i min inlägg ovan (nr 488) och den kostade 690kr inkl frakt. Det är vad det kostar att hyra en brudjacka i Stockholm. Att köpa en brudjacka går loss på runt 2.000kr i brudbutik (hutlöst!) Tänkte försöka sälja min jacka efter vårt bröllop.

Trettondagsafton: om du hittar några roliga/fina/snygga ulliga boots, eller vad som helst i stövelväg - lova att tipsa!
    Det jag satt och funderade på är hur det blir med längden på klänningen. Min klänning ska läggas upp efter "finskorna" med 7cm klack. Har man platta stövlar så lär väl klänningen släpa i marken

• ~vinterbrud~

Jag vill ha stövlar för att vi ska fotas utomhus och mina "vanliga" brudskor är i siden, dvs skulle bli rätt förstörda om det tex är slaskigt och mycket snö. Tänkte inte direkt "pulsa runt i snö"..

Hittade dessa på Din Sko (inga är särkilt snygga, men de är vita stövlar iallfall):
    www.dinsko.se/Dam/Teman/Boots.aspx&cnt=1
    www.dinsko.se/Dam/Modeller/Visa_alla.aspx&cnt=58

Dessa finns också i vitt för 250kr:
    www.dinsko.se/Dam/Modeller/St%C3%B6vlar.aspx?shoe=223985&cnt=14

Såg även att de har rea och bland annat fanns ett par ganska fula "skoletter" i vitt/offwhite för 200kr. Kanske kan gå i nödfall (skorna lär väl inte synas så väl under klänningen?)

• ~vinterbrud~

Trettondagsafton:
    gud så söta skor - och finns upp till storlek 37!! Ha ha - måste gå och kolla in barnskorna också (jag har storlek 35-36).
    Men nu ska jag sluta tjata om stövlar

• ~vinterbrud~

På den här länken kan man kolla solens upp- och nedgång:
    www.vader.se/soltid.asp

VI har vigsel kl 16 och tänkte fotas ca kl 13-14. Börjar nog skymma redan vid 14:30 så då vill vi vara klara.

• ~vinterbrud~

Jag kan tyvärr inte komma på fredag
    Men lova att ni skriver och berättar allt som avhandlats efteråt!

Jennysnartfru:
    Bh:n jag sett på Twilfit var deras eget märke så den finns bara hos dem tyvärr.

• ~vinterbrud~

Insåg idag att på lördag är det 14 veckor kvar tills "vårt datum", 26 januari.
    Oj, vad tiden går FORT!! (och det är MYCKET kvar att fixa på min lista....)

• ~vinterbrud~

Hej JoLoow;
    vi diskuterade detta häromdagen. Kolla sidan 50 och framåt i denna tråd (från inlägg 495) så hittar du en hel del tips.

• ~vinterbrud~

Skönt att höra att det är bättre med din morfar Qozze! Man blir så orolig när de blir dåliga.
    Och skönt att din barndomsvän kan sjunga på vigseln - hade du bestämt låtar redan?

Idag slog jag till och köpte en axelbandslös bh tillslut. Orkar inte leta mer utan det fick bli en Maiden Form (vit, slät). Den sitter iallafall väldigt bra och nu måste jag hitta rätt jättesnygga trosor till!

På strumpfronten kommer jag köpa ett par stay ups jag sett på Twilfit (har ett par likadana hudfärgade så jag vet att de sitter bra). Gillar inte strumpbyxor för jag får oftast "häng" och så tycker jag de skär in i midjan på mig.

C-t - när får vi se din brudklänning?! Eller har du redan visat den?

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...