Januari-Februari 2008 fortsättningen...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...
Har ni hemsida istället för inbjudningskort?
Vilken hemsidesort använder ni?
Vi funderar på att använda önskelistan här på BT, men den ser lite trist ut...
Vinterbrud: Spännande med provsmakning...måste sätta fart med vår mat också
Vi gjorde våra inbjudningar själva, jennysnartfru, du kan se dem i mitt galleri. Dessutom har vi en hemsida home.gamman.se/hakanhelena/index.asp&id=1526 Mycket lätt att göra och sköta.
jennysnartfru,
Vi kommer åka till SÄlen och bo i en mysig svit med egen bastu i några dagar efter bröllopet. Åka skidor och skoter och äta en massa gott. DEt finns riktigt fina restauranger på Högfjällshotellet! Sen ska vi ta en lång bilsemester i Italien i sommar, inte en sån där där man sitter i bilen hela tiden utan stannar ett tag på varje plats. Ingen av oss har varit i Italien förut.
Vi kommer ta min m2b's efternamn. Mitt är helt ok, men jag har inget emot att ta hans, det är fint.
Vi har bara bestämt att vi ska ha Sonia Aldéns Du är allt, som även Shirley Clamp har gjort. VI hade tänkt för att du finns från början, men till slut blev den så sönderspelad på radion. Den andra låten vet vi inte riktigt. Jag skulle vilja ha Aldrig ska jag sluta älska dig av Jonas Gardell eller From this moment med Shania Twain. VIll nog inte ha den svenska översättningen som finns...
Men vi har inte bokat någon solist, håller på att kolla upp det.
Vi kommer göra en hemsida för kompletterande info, men vi kommer göra en egen under hans efternamnsdomain.
Hann visst inte svara igår.
Jennysnartfru: se sidan 8 i denna tråd - då ser du allas datum och var alla gifter sig!
Vi gör egna inbjudningskort och har all kompletterande information på en hemsida vi lagt upp. Har lagt upp ett eget domännamn via One.com. Hemsidorna är ihopsnickrade på min Mac.
Visst var det nån som hade tänkt bli överlämnad av sin far? Här är lite intressant läsning. www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m2524923.html Personligen tycker jag att det är upp till var och en att bestämma...
Hej!
Jag ska bli överlämnad av min far.
Jag tycker det var ett märkligt utlåtande av Svenska kyrkan. Varför kan man inte bara få göra som man vill? Alla ska ha så mycket åsikter om ditten och datten. Blir så trött.
Pappa ska gå in med mig om det inte passar prästen så byter vi präst.
Det är inte för att pappa ska ge bort mig utan för att vi alltid har sagt det. Älskar min pappa och jag vill att han ska få äran att leda mig fram till altaret. Inga konstigheter med det.
~vinterbrud~
har kollat in listan, men ville oxå veta lite detaljer såsom kyrkor och så.
Jennysnartfru: Hoppas ni har en bra präst som är lyhörd för era önskemål. Vi ska vigas i Skellefteå ( Vi bor ca 1,5 mil utanför)i landskyrkan. En av Skellefteås vackraste kyrkor i alla fall..
www.svenskakyrkan.se/skelleftelands/
Verkar vara ett hett debattämne det här med "brudöverlämning". Jag undviker helst den debatten (men tycker inte alls det är särskilt konstigt att Svenska Kyrkan motsätter sig detta).
Jag kommer att gå in med min blivande man.
Jennysnartfru:
Aha - förlåt! Förstod inte riktigt att du ville veta mer detaljer.
Jag har medvetet låtit bli att berätta vilken kyrka vi gifter oss i och var vår fest ska vara. Många människor hänger på BT och jag föredrar att vara lite anonym här i forumet.
Hej!
Länge sen jag aktiverade mig här... :) Jag kommer troligen att gå in med min far, det är även han som kommer att viga oss, så han får bara fortsätta lite längre fram bakom altaret sen och börja på med vigseln!
Vi kommer att åka till Thailand två veckor på bröllopsresa direkt efter bröllopet. Ska bli skönt. Vi kommer nog betala en del av bröllopet själva, resten hjälper våra föräldrar oss med.
Jag kommer att ta min m2b:s namn, han har ett fint namn. Men kommer bli två blommor, mitt förnamn är ett blomnamn och efternamnet är ett blomnamn!
Min pappa ska gå med mig sista biten från trappan, vågar inte låta honom trängas med mig i den smala stentrappen Hade inte tänkt det först men han undrade om han inte kunde få gå sista biten med mig... Han är så söt, ser alltför för många amerikanska såpor på tv.
Men om han så gärna vill det varför inte. Ingen som är där kommer att tro att jag inte är självständig. Jag och min m2b ska ändå inte gå in tillsammans utan komma från två trappor. Vi gifter oss borgerligt och bestämmer själva om det finns någon symbolik i det eller inte. Min arbetskollega fnissade idag när hon frågade mig om pappa skulle gå med mig. Jag svarade som det var och la till att det är nog ingen som kommer att tro att jag inte är självständig. Då skrattade hon högt...eftersom jag är välkänd för att vara en av de mest självständinga på jobbet
Att kyrkan blir tydliga med hur de vill ha det tycker jag är bra. Alltför många gifter sig i kyrkan för att det är en fin lokal och förstår inte att det faktiskt är en gudstjänst. Sen kan man ju debattera om de har rätt eller inte men det är en helt annan femma och en helt annan debatt
Hoppas nu ingen blev upprörd eller ledsen för det var inte meningen