• Gotland08

Januari-Februari 2008 fortsättningen...

Vår gamla tråd var avstängd så nu startar en ny. Fortsättning följer...

• Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...
  • c t

Jösses vad ni snackar
    Jag har haft datahaveri men nu är jag tillbaka

1. Jag är på den 19:e
    2. Solist i kyrkan klar, vi har gjort en balladvariant av Carolas evighet
    3. Underklädesjakten har startat
    4. Jag går in med min m2b i kyrkan, för att det känns mest rätt helt enkelt. Min pappa vill helst inte vara i centrum heller så..
    5.Vi åker till Thailand på bröllopsresa, har lånat hus av en arbkamrat där nere så det känns jättebra.

• jennysnartfru

Hej!
    Måste bara säga att jag är mäkta imponerad av allas starka åsikter här på BT angående den anglosaxiska seden med att man går in med sin far i kyrkan. Inte just i denna tråd, men såg att det stod om det i tidningen idag. Varför bryr sig folk så mycket över vad andra gör, speciellt som man inte känner varann här på BT?
    Vågar knappt skriva själv vad man tycker om man inte tycker som de som är emot.

Härligt med fredag iaf.
    Ska ni tjejer göra något kul i helgen?

Kram

• ja2007

oj nu var det länge sen man var "aktiv" här, massa skoj att läsa igen!
    nu har vi iaf skickat ut alla inbjudningar, så det är dags nu till helgen att lägga ut lite bilder på korten vi skickat ut.
    allt rullar på, men matbiten måste jag nu ta tag i så den blir helt klar känner jag!

jennysnartfru: vi ska på maskerad i helgen, ska bli riktigt kul!

• Qozze

Vilken aktivitet det har blivit i tråden! Man hinner ju knappt med längre...

Massor av frågor, tar dem i oordning:

Betalningen av bröllopet sköter vi själva, har sparat en del och gör det nu i hösten med. Har lite kvar att få ihopmen det hinner vi.

Den 19:e är uppskriven i almanackan. Ska bli skojigt att träffas och snacka IRL med er

Hemsida till bröllopet fixar vi själva som en del av vår egen domän. Den är inte ute ännu, vi tänkte lägga ut den samtidigt som vi skickar inbjudningarna, dvs om ca en vecka.

Inbjudningskort gör vi själva, bilder finns i mitt galleri. Svarta blev dom

Vi gifter oss borgerligt och kommer att komma in tillsammans. Vad andra gör eller inte gör struntar jag faktiskt i. Folk gö väl som dopm vill, och jag med! Däremot är det förvånade hur mycket känslor det rör upp. Ungefär som frågan om barn på bröllop

I helgen blir det både nöje och jobb. Ska på en spa-dag med ett par kompisar i morgon och så måste jag in en sväng till jobbet tyvärr. Och m2b ska jobba på söndag (han har helt plötsligt fått obligatorisk helgtjänst, ändrade arbetstider ) så då får jag väl hitta på något med barnen.

Vet inte om jag missade något nu men jag lär ju hitta hit igen

• Qozze

Ser direkt att jag missade lite

jennysnartfru: Little Coral är ett av Kina-företagen som säljer brudklänningar. Billigt men hur bra återstår att se

Apropå efternamn så kommer vi att ta m2b's. Jag gillar inte mitt eget av diverse anledningar så jag kommer inte att sörja att byta bort det (även om det kommer att kännas ovanligt till en början). För m2b spelar det egentligen ingen roll, han hade tagit mitt namn om jag hade velat det.

• Gotland08

Jag ska på surpriselördag imorgon. Min m2b och jag brukar turas om att överraska den andra... imorgon är det min tur att bli överraskad. Hela upplägget går ut på att den andre planerar hela dagen och två veckor innan skickar man ledtrådar via sms. Första veckan varannan dag och sista veckan varje dag. Vitsen med ledtrådarna är att den andre ska försöka klura ut vad som ska hända...

Det är en heldag full med aktiviteter och jag tror jag har klurat ut en...vi ska nog se Singing in the Rain...men de andra sakerna har jag inte en aning om, ska bli så spännande!

Så snart ska jag krypa till sängs och vara riktigt utvilad till en dag full med överraskningar

• jennysnartfru

Gotland08
    Låter spännande med surpricelördag, hur länge har ni haft den traditionen? Hur kom ni på idén?
    Borde man kanske börja med. Vi är ganska påhittiga ändå. Varje helg blir alltid någon utflykt någonstans om det inte är någon middag eller fest inplanerad.
    Hoppas du får en fin lördag.
    Dags att knyta sig nu. Min M2B har slocknat i soffan (som vanligt på fredagkvällar)...

• c t

Vad gulligt och roligt med surpriselördag!

Själv ska jag spackla och måla vägg Jiipppiee- NOT
    Min m2b är borta hela dagen så jag får göra allt själv.
    Har iaf bestämt oss vilket märke på vitvarorna som vi ska ha till nya köket i nya lägenheten.

• Miamaja

Oj vad ni skriver, ska försöka svar på litefrågor jag med.

Vi baetalar allt inkl bröllopsresa själva, (Det finns helt enkelt ingen som kan sponsra oss, enda föräldern i ivet är min svämor och honhar ingen ekonomi till sånt)

Bröllopsresan blir en kryssning i västindien.

Vi kommer behålla våra efternamn, vi har båda vanliga -sson namn men varför byta? jag är hela mitt namn.

Vi går in tillsammans i kyrkan, ingen tvekan. Det är vi två som gäller denna dag. (skulle gjort det även om min pappa varit i livet)

jag har gjort våra inbjudningskort själv. inget pyssel utan bara text på a5 som viks till a6 häften med inlagor.
    och vi använder oss av hemidan här via bröllopstorget som komplement (önskelista, vägbeskrivning, tips om logi mm) Den duger gott åt oss.

Helgen blir lugn, sambon jobbar natt

• ja2007

nu har jag lagt ut bilder på inbjudningskorten
    och alla har vi skickat ut denna vecka, känns jätteskönt att på något sätt blivit "av" med det, det blir mer verkligt när nu alla ens när och kära får ta del av detta!!!

Svar på tråden Januari-Februari 2008 fortsättningen...