• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

åhhhh jag vill oxå ha fruskost på sängen o middag!!!
    Va gulligt att han tar hand om dig så=) D e ju ändå bra man har en sån perios innan barnet kommer, för sen lär d ju bli jobbigare!

När gifte ni er då? O hur kommer d sig att ni reser först nu?
    vi ska iofs antagligen vänta me resan oxå..
    När åker ni? d va ju snart väl.. Skönt o komma bort lite! nu när d börjar bli så himla mörkt o kallt..
    va avundsjuk jag blir!

Men d e sant, räkningen e aldrig rolig.. hehe.. men d kommer ni inte tänka på när ni sitter i solen me era paraplydrinkar!!

Va e d din man läser för ngt?
    läser oxå på distans, men d e mest småkurser, för skojs skull bara..

Gud, måste ringa min storebror.. d e ju han vars tjej ska ha barn i februari. värsta e att vi frågade (innan hon blev gravid) om inte han vile va toastmaster o om hon ville fixa hår o make up (har säkert redan berättat detta) men nu måste jag ju fråga en gång till liksom.. drar mig verkligen för d, d känns jättedumt.. suck.. men måste ju fråga, annars måste jag ju boka hår o sånt typ nu!! *panik*
    får helt enkel ta tjuren vid hornen..

• fluff83

Hej hopp!!

kräket är igång eller vad man ska säga på riktigt nu, var på möte det första jag var på jobbe tidag, du vet känslan när man åker karusell och måste kräkas bar lite grann men inte kan kräkas utåt för att det så syns, så satt jag på mötet idag och SVALDE DET IGEN!!!! öööörrrrk vad jag bara ville springa ut men det gick ju inte mitt i alltihopa. Mår piss hade en liten deppig halvtimme i förmiddags när jag var tvugnen att köra hem från jobbet och lipa lite hos grabben min och tycka synd om mig själv lite... gud vad man blir liten på jorden i bland =)

Ehh varför vi åker nu jo, jag hade ju precis fått veta att jag hade jobb åtminstoen två veckor till när vi gifte oss alltså ville vi inte åka precis när jag faktiskt hade jobb för sen visste vi ju itne om vi skull eha ngn mer inkomst än en eller inte. sen visade det sig ju att jag fick förlängt och sen fast så då vågade vi boka en RIKTIG resa =) så vi åker den 2 januari och är borta i 14 dgr, Grenada i västindien blev det är lite orolig för maten men äter man på hotellet är det väl ok antar jag...

han läser historia för tillfället för att komplettera sin lärarutbildning med, han ska väl vara färdig snart hoppas jag... åh då är han högstadielärare tror jag =)

iihh pinigt att fråga igen, man vet ju att läget ändrats rätt drastiskt för deras del, men tror du inte de hade sagt till om de itne hade velat längre? Eller det vågar man kanske inte iofs... du gör nog rätt i att ringa och dubbelkolla... =) ja känns som ni får vara ute i lite mer god tid än vi behövde, vi hade ju iten allt klart förräns typ dagen innan eller ngt nej men vi körde verkligen in i det sista men det blev bra ändå som tur är =)

Nej nu ska jag gå och titta på filmen från bröllopet och lipa lite öve rmin figur som nu onekligen KONSTIGT börjar ändra sig och itne är det då bebisens fel ännu i alla fall.... har fått schyssta bröst dock =) DET kan jag ju leva med men resten rumpan och låren nej.... jaja nej du ska slippa höra detta =)

Lycka till med telesamtalet!!!!kraam

• fluff83

FAn säger jag bara står det i pannan på mig att jag är gravid???

Nu började en av personalen på en av mina avdelningar att fråga ut mig om jag var gravid... jag var ju hemm ai måndags plus att jag är nygift var hans argument... GRRRR hatar att de får rätt, e så glad för barnet men blir så ledsen när alla håller på så här hela tiden, tar udden av glädjen lite...

ska hem till min syster nu iaf, funerar på om ja ska berätta, kan inte bestämma mig för hon har en kille osm aldrig kan hålla hemligheter... men detta kanske han kan hålla, det är nämligen så att berättar jag för henne vet jag att han kommer berätta för honom. Har varit så med andra grejer innan i alla fall men men får se...

vågar snart inte visa mig ute bland folk för alla påhopp och stå och ljuga folk rakt upp i ansiktet känns itne heller bra men jag vill ju inte berätta ÄN, är ju bara i 7:e veckan.... mkt kan ju hända...

jaja nu ska jag försöka vara lite positiv hur var det på kott och växttrippen häromdagen ??

kraaa´m

• mrsD

hej hej!

såg ditt första inlägg i morse men hann inte skriva då!

Haft fullt upp idag.. vi har kollat på ny bil!
    e så jäkla trött, vi har två nu, men har vart mycke problem med dem o tittar nu på en nyare begagnad.. En kombi för vovvens o blivande bebisars skull=)
    Men inget bestämt än o vi ska nog kolla runt mer innan vi bestämmer oss, känns som man vill va helt säker när man ska punga ut me 100 000 spänn..

Stackare, är illamåendet verkligen så illa? kanske du skulle kolla om d inte finns ngt som lindrar? man behöver ju inte ta piller.. kompisen använde såna där armband me en kula på som ska sitta på handleden, som man kan ta typ vid åksjuka o så, finns på apoteket!
    värt o testa..

Berättade du för din syster??? om inte, kanske hon märkte ngt ändå?

O d där me att kroppen förändras, jo tjenare, om du tycker d nu efter mindre än 2 månader.,.. hehe, tänk sen när du bär runt på massa extrakuilo o de flesta bara på magen! *iiiih*

Förresten, vi har ju hund, o idag ringde de från hundfrämjandet o frågade om vi ville ta emot en omplaceringshund på 4,5 år, en dobermanntik, som vi alltid önskat oss!!!
    meeeeen, nu e d ju d där.. att vi ska ha bröllop o planerar barn.. e tveksam.. men sambon sover o har inte hunnit diskutera d me honom än..
    Känner att d e mycke o försöka ta hand om en hund samtidigt som man har barn (kan ju tänka dig morgonproceduren!!) o om man då har två?? hua...

MEn hörrö, om nu alla redan tror sig veta att du e gravid, tänk efter tre månader o ngn säger sådär t dig, o du har förnekat d hela tiden, då kan du bara säga "ja, d e jag" fatta va förvånade de kommer bli!! HAHA!!

• mrsD

va hos en kompis nu, som har en "ny" bebis o en två-åring, mysigt!!!
    hon säljer ekologiska barnkläder (tips!) så beställde en färgglad body o en randig mössa=)

• fluff83

Hej förlåt att det dröjt har varit så mkt de senaste dagarna har mått så himla dåligt....

grabben säger hela tiden att det är normalt att vara ledsen och det är normalt att gråta hela tiden denna perioden för det har han minsann läst... MEN det känns inte så roligt bara... gråter var kväll känner mig så ...fast... känns som om jag ena stunden vill hoppa av tåget och nästa vill jag så gärna ha barnet...

känns så himla jobbigt och av ngn anledning så vet jag knappt ibland varöf rjag gråter... skitjobbigt.

Åhh jag vill också köpa kläder =) låter fint finns det på hemsidan? (ja du ser nu är det helt plötsligt super kul med barn , men när ja tänker på mitt jobb börjar jag lipa direkt tex, och likadant vårt förhållande jag kommer aldrig mer ha honom bara för mig själv... känns konstigt)

HUr gick det med bilden bestämt er? Hade det varit min grabb och ett erbjudande om en hund så så hade det redan varit kirrat han ser aldrig några problem när det gäller hundar =)

ja det ska bli skönt att kasta i ansiktet på dem sen, för det känns fruktansvärt påträngande när folk håller på så, det känns som om det är så pass privat att de inte haer med det att göra. ALLA kommer se och veta att jaha de där två har legat med varandra det ser man ju på hennes mage iaf.. läskigt =/

åååhh vilken tur jag har dig, har försökt berätta för en tjej på jobbet hela veckan men inte vågat, försökt berätta för syrran men det gick inte, försökte igår berätta för en av mina barndomsvänner men klarade det alltså inte vet liksom inte hur man kommer in på ämnet på ett bra sätt....

vad var det för hund ni har nu?

kraaam

• fluff83

hej

förresten de där banden man hade om handlederna var hittar man såna, finns det på apoteket?

//kram kram

• mrsD

Jag e sååååå arg!!!

på skolan o på klasskamraterna.. de beter sig som jävla femåringar.. suck, blir så irriterad.. orkar inte förklara.. men d e så man blir tokig..fattar inte hur de orkar..

Ja banden finns på apoteket, tycker absolut du ska testa, tror inte att de är så dyra.. d e bara o fråga de som jobbar där, annars finns d ju piller som man kan ta när man är gravid mot illamående..

Men d där me att du gråter e inte helt ovanligt, kompisen jag hälsade på hos, hon va ju helförvirrad de första månaderna, hon grät varje kväll (hon had eju en 18-månaders o ta hand om oxå) o kunde börja gråta i skolan för ingenting.. så du e helt normal!
    Sen kommer d nog kännas bättre när du haft första kontrollen på MVC oxå, när du vet att allt e okej o kan fråga alla frågor o sådär.. få info o så...

Men att berätta, jag skulle ha svårt o hålla mig!!! fattar inte alls hur du kan försöka berätta men inte kunna!! *s*
    Man behöver väl inte leda in samtalet på d heller, d e ju bara o säga att du har ngt att berätta!
    De kommer ju bli sååå glada så d e ingen som kommer tänka på HUR du kom in på d!!

Vill du berätta så tycker jag du ska göra det, annars så kommer d av sig självt när d e dags.

Men ngn bil blev d inte, ska kolla runt lite till.. o ingen vovve heller.. kan bara tänka mig hur jobbigt d skulle va me två.. d räcker me en=) d e en tjej på 3,5 år, hon e blandras, border collie, schäfer, labrador, dobermann

Ska försöka reparera min stackars dator nu, den kraschade i fredags.. suck.. måste försöka rädda bröllopsmappen!!!!

hör av dig om hur d går!!

Kram

• fluff83

Hej hopp!!

Har berättat för brorsans tjej nu, vet att ja kan lita på henne, det var så skönt att få det sagt till ngn, börja nästan gråta bara för att jag hade sagt det till henne =) var jättekonstigt man e så överkänslig så det är helt sjukt, grabben börjar bli lite trött på mig nu har ju gråtit varenda kväll snart i en vecka...

Ringde till barnmorskan idag, kändes störtkonstigt att inte be om p-piler utan säga att ja jag vet inte hur man gör men antar att ja ska skriva in mig, jag ska ha barn... sen drog hon igång och frågade allt möjlig thur ja mådde hur de tkändes tips mot allt mellan himmel och jord men det kändes så skönt att få prata ur sig hur j-la dåligt man mådde och hur pissigt allt va... kände mig som ett psykfall men hon bara drog det klassiska allt jag var helt normal... i alla fall det dumma är att jag inte får tid förräns vi kommer hem från Västindien dvs den 21 januari!! SSKiT länge till ju...

återkommer med mera info....

åh låter som en helt fantastisk liten gatukorsning det där de brukar vara så j-la goa i psyket, bra alltså =)lugna och fina..

ja e så glad att slippe skolan, men samtidigt blir det tjåligt när det inte finns ngn som är barnsligare än dig själv längre... alla är ju äldre än mig på jobbet...

jaja kram!!!

• mrsD

åhhh va skönt att du fick prata me en bra barnmorska!
    Men tänk, då kommer du ju ta ultraljud när ni kommer hem, då kommer ni ju se massor!!! Va roligt!!

Haft fältdag idag, varit ute i skogen hela dan. sådär roligt kan man säga.. o lärt mig 48 latinska namn på mossor o ormbunkar som vi ska ha dugga på imorn.. suck. väldigt nödvändigt, inte.

E så himla trött.. vart så mycke i helgen o nu börjar veckan me massa stress.. Lämnade bilen sju imorse, skulle byta framruta, iväg på fältdag, sprang från bussen för o hämta bilen innan de stängde, åka o handla, t en kompis o plugga mossor... suck.. o i går hade jag handboll heeeela dan... men d skrev jag kanske..

känner att jag behöver en låång semester.. Men d e ju bara tre veckor kvar (2,5 egentligen) t juluppehåll o då jäklar ska jag slappa..

Har kommit på en sak..
    Eftersom jag slutat me p-piller nu.. o vi inte använder skydd så borde jag ju inte hinna få ngn mens, utan bli gravid direkt.. (om man förutsätter att vi "mysar" ganska regelbundet)
    hm. så då kan man inte ens va beredd på d liksom, för d har ju gått några månader nu o d har inte hänt ngt, vilket innebär att d kan hända imorn eller om några månader till.. ahhh!

Ne, nu måste jag sova.. ögonen vill inte va öppna längre *s*

Va roligt att du berättade förresten! Va sa hon?

Kramar

Svar på tråden han vill men inte jag...