• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

tack för stödet!
    kändes verkligen bra.. att man inte e ensam..

sa till min sambo att jag inte tyckte d va ngt roligt nu, nu blir man ju en i mängden o de som skaffade barn bara för "alla andra gör d" o d va ju inte så d skulle va!!

vet ju att mamma o pappa kommer bli glada i vilket fall.. men ändå.. suuuuuck.. får nog ta o smälta d här i en dag eller två!

men precis som du kände d me din bror känner jag me denna tjejen.. hon har aldrig prtatat om barn eller varit en barnmänniska, alltid varit ute o rest o aktiv på alla sätt, o nu helt plötsligt skaffar hon barn (PLANERAT) me en kille hon bott me mindre än ett halvår??

• fluff83

ja vet det känns så j-la konstigt precis osm man vill fråga ut dem om det verkligen är det dem vill göra !! =/

mannen min har börjat fråga så smått om det "förbjudna" som han kallar det... han pratade om hur han såg oss ha barn och umgås med typ mina syskom och deras barn... jag känne rinte alls för den bilden just nu...SUDDA jag förstå rhonom och ibland bli rja också sugen MEN jag har precis just idag börjat ett nytt jobb och det sista jag behöver just nu är att bli gravid... jag bad honom ge mig till iaf årsskiftet så ja kommer in i jobbet... fick inget riktigt svar... men det är jag som håller i preventivmedlena såå...

fy vad tjåligt detta är börjar verkligen tröttna på detta eviga diskussionsämnet här hemma, som jag sa för ngn vecka en så vill jag nästna undivka närkontakt och det är ju inte alls bra för då glider mnan ju bara längre och längre ifrån varandra det är ju den biten vi är som bäst på....==)

Förresten har en lite fråg aatt ta upp =) om ens sambo/man/kille lägger på sig en massa massa kilo får man påpeka detta då?? Jag kan ärligt säga att jag älskar min man MEN han har varit sexigare...usch vad utseendefixerat det lät, men när vi har sex typ missionären tar liksom hans mage i min =( och jag har då ingen mage alls... har tänkt ta upp det men det är såååå svårt. han ahr försökt och sagt att han ska gå ner i vikt flera ggr men han verkar inte riktigt vilja det för han sitter ändå och hångar i sig pizza på jobbet. jaja bara en parantes...

kramissssss

• mrsD

oj vilken svår fråga!!

i vårt förhållande e d snarare jag som gått upp i vikt sen vi träffades.. Något som jag inte alls är bekväm med och gärna vill bli av med. Men han har tydligen inget emot d, lr han visar d iaf inte för varje gång d blir nån typ av snabbmat här hemma så är det han som föreslår det, samma med godis. (okej, ja kaaan ju säga nej, men d e så tråkigt 's*)

Men skulle din karl inte bli väldigt ledsen om du säger att han e osexig? eller, du förstår va jag menar.. kanske man får försöka säga "tänk på hälsan" eller nåt.. Hjälpa me nyttiga luncher, gå ut på promenad, o träna eller whatever? o så berömma megamycke när d händer ngt? (som en hund *s*)

MEn ni verkar ändå väldigt nära på att skaffa barn om du köper dig tid till årsskiftet! Vi har ändå tänkt att inte försöka förrän mars/april..
    Förresten, kan du inte köra med " nej älskling, jag vill inte ha ett sommarbarn" eller nåt? haha

• fluff83

det var ju faktiskt inte så dumt förslag det där med att berömma så fort han gör ngt bra, var inte det på tv?? "klickerträna din man" =)=) alltså istället för att klicka som man gör med en hund så sa man ngt bra när han gjorde ngt rätt på så vis skull eman leda in dem på den "rätta" vägen Gud det lät ju som en sekt grej!! ja du förstår vad jag menar...

Ja det är iaf hur ja försöker skjut aupp det just nu, MEN nu är det så att vi gick upp i div 1!!!! sååå nu är ju frågan om ja ska ta mitt livs chans och se om ja skulle hålla för ettan, se hur bra ja kan bli ELLER om ja ska lägga ner och bli med barn.... när ja nämnde för honom att ja blivit j-ligt sugen på att kanske testa så blev han itne särskilt glad kan jag ju säg... har sagt innan att ja ska sluta efter denna säsongen pga att ja skadat mig mkt MEN denna chansen kommer ju aldrig igen....grrr vilket dilemma, samtidigt som jag är skit trött på fotboll så är detta ett lite annorlunda läge... jaja sorry

satt hos syrran härom dagen och höll hennes nu 8 månader gamla dotter och mös MEN jag kände inte ngn gång under den stunden att en sån här egen liten underbar varelse finns plats i mitt liv just nu... men sen två minuter senare kände ja tvärtom... fy vad jobbigt.....

• mrsD

men kommer man nånsin känna "den där" känslan?? jag tror inte det.. inte av att hålla någon annans barn.. o att skaffa barn är ju ändå ett tveeggat svärd, å ena sidan KOMMER d bli underbart, men oxå typ hur jobbigt som helst..
    konstigt om inte alla tvekar nångång! (Eller mest hela tiden..)

Va roligt att ni kom upp i ettan! Nu har du ju ett tufft val framför dig.. men jag hade nog tänkt.. att om jag inte testat ettan o vetat hur bra jag kunde bli, skulle jag i hela mitt liv, i alla jobbiga stunder när man står där me en skrikande unge, tänka "tänk om".. tänk om jag hade spelat tills d inte gick längre, hur bra hade jag blivit?
    Barn kommer ni kunna skaffa efteråt.. Det måste han väl förstå??

• fluff83

ja fast jag börjar undra om han driver detta utan att tänka på det... han förstår nog i sinom tid men just nu gör han det INTE... =(

Han vet hur mkt jag sakdat mig och är förmodligen bara rädd om mig men samtidigt är fotbollen och har varit så himla viktig alltid, det är liksom ...min grej... har inget annat ja e bra på... =)

jo det är klart man kanske inte får den där känslan som du säger av att håll angn annans barn... sant... men men vi får väl kånka på med våra diskussioner... får se vad han säger ikväll om att ja ska spela inomhuscup nästa helg... =( han trodde ja skulle ta det lugnt nu ett par veckor, men så blir det inte... serien höll på så länge iom kvalet. Håll tummarna! att han tar det bra alltså=) kram på dig!!!!

HUr går det i skolan förresten?

• mrsD

hehe,du får ju säga att d e så du bibehåller din snygga kropp ju! det argumentet rår han inte på!

skolan ja, hua.. den tar massa tid! usch.. för mycke o göra på för lite tid.. som vanligt.. ska sätta mig nu o läsa om mikroorganismers energimetabolism.. jippi.. öhh..

• fluff83

Jo det är klart det argumentet ska jag definitivt använda =)=)

ja det är konstigt det där att man alltid har mer att göra än tiden räcker till =( vad var det du skulle bli nu egentligen ?? =) lät rätt segt den där läsningen ....

har idag klarat av min tredje dag på mitt riktiga första jobb, har så j-la mkt att göra, typiskt enligt Sjukgymnasten jag ersatt så har det varit superlugnt i flera månader men det är klart att bomben ska slå ner när JAG kommer jaja det är som dem säger var glad att du har mkt att göra, det betyder att du har ett jobb!!! =) kram kram

• mrsD

ska bli marinbiolog i slutändan, detta e tråkigaste året, bara biologi.. men men..

d e typiskt d där me att d ska komma mycke o göra just när man själv börjar, e samma sak me detta året i skolan, just detta året har de börjat me massa nya grejer som e så onödiga!
    blir arg bara jag tänker på d.. du vet när d e ngt nytt o de inte ens vet själva hur man gör o då blir d aldrig bra.. men så måste man sitta där o lida sig igenom det.. suck..

Har inte tänkt på barn på jättelänge nu, allt bara flyter på.. men så idag på spårvagnen så stod jag brevid en barnvagn o tittade på barnet som satt där.. försökte tänka mig själv ståendes där..
    men d gick inte så bra.. förrän jag tittade på hans (jag tror d va en pojke) små händer!
    alltså, fatta hur nära vi e o få en såndär liten! helt sjukt ju.. d e ju ansvar för en annans liv.. stooort..

• fluff83

bröt ihop fullständigt igår kväll, vi hade hm ja sex också av en liten "olycka" så drogs vi båda med och det hände som enligt mig inte får hända, sen hade jag ångest för det hela kvällen, mannen i mitt liv försökte berätta att han skulle ställ aupp för mig om det var så att jag skulle bli med barn, jag bara grät och försökte förklara för honom att jag inte orkar ha den pressen på mig mer att jag varje dag känner det som att jag sviker honom genom att ge honom ngt barn... osv osv till sist så tog han faktiskt åt sig och sa att hanitne ska vara på mig mer utan försöka släppa det åtminstone för ett tag.... TACK!!!! äntligen var det ett rejält breakdown som behövdes....=( jaja kommer iaf vara nervös om ngn vecka när mensen säkert sk adra u tpå tiden bara för detta hände....

Svar på tråden han vill men inte jag...