fluff 83
nu har jag inte läst igenom alla svar i tråden men jag tror at det är viktigt att du känner dig redo. ni är fortfarande jätteunga så någon brådska är det ju inte.
barn var aldrig första prioritet i mitt liv, trodde aldrig att jag skulle skaffa barn heller och slapp tjatande av mamma och pappa, de visste hur jag kände det. jag har ett jobb jag trivs med, älskade att resa jorden runt på långresor och har gjort så flera gånger. jobbat utomlands där jag träffade min make.
innan vi gifte oss hade vi ett långdistans förhållande eftersom vi kommer från olika länder och en dag frågade han om vi inte skulle sluta med preventivmedel och jag tänkte, javisst, jag kommer ju aldrig bli gravid ändå, vi sågs var sjätte vecka och ibland någon mer gång emellan beroende på hur vi jobbade. vi var redan förlovade och sen bestämde vi oss för att gifta oss och vad hände då....
jag blev gravid, wow!!! jag trodde aldrig att jag skulle ha barn och där stod jag i badrummet, alldeles själv med ett gravtest i handen som visade positivt, jag var 36 år ung. jag började gråta, jag stod och sa högt för mig själv, jag är gravid, jag är gravid, vi ska ha barn och sen spred sig världens leende på läpparna. wow!!! vilken känsla och jag har inte ångrat någonting, jag kan se tillbaka på mitt liv utan att tänka.... tänk om jag hade... tänk om inte...
nu är vår son 2½ år och världens underbaraste, jag är hemma i sverige och jobbar ett år, får umgås med vänner och familj men efter jul åker vi tillbaka till england där vi bor egentligen. ja, jag kommer ge upp jobbet och få längre till mina vänner men jag har gjort helt rätt i livet, jag satsade på kärleken och jag har fått bli fru oxå, det låg inte heller på min prioritetslista. det är en helt annan story och om vår bröllopsdag kan ni läsa om på camrab.weddingannouncer.com
ledsen att det blev så långt men jag vill bara säga att det behöver inte alltid vara så bråttom med allt. njut av varandra och livet och sen om man vill och kan så kan familjen utökas
kram från mig