• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

så han har äntligen förstått hur mycke du faktiskt tagit åt dig av att han tjatat? wow. typiskt killar o fatta när man gråter *S*
    men skönt ändå att han fattar..

Det vore väl höjden av "otur" om du skulle bli gravid nu.. efter en gång.. men inte omöjligt dock. hm.. håller tummarna för dig=)

Har inte ens fått igång allt d där me mens o sådär än.. börjar först nu märka att jag fått finnar o "lite" humörsvägningar.. hehe.. så nu börjar väl kroppen börja fatta att d inte kommer fler hormonpiller in i denna kropp! skönt.

• Godisråttan

fluff83
    Det finns dagen efter piller om du mår jättedåligt av tanken att bli med barn. Tror man kan köpa det receptfritt på apoteket.

Du verkar inte redo att skaffa barn då du tvekar och alltid när man tvekar är det bäst att vänta och om inte din kille respekterar ditt beslut måste du prata allvar med han.

Angående hans vikt så håller jag med mrs D att du ska absolut inte säga att han ser osexig ut!!OH NO!!!hemska tanke!Försök istället dra med han till gymet, gå långa mysiga promenader, ät nyttigare middag och inget godis på kvällarna i veckorna. Om han nu äter pizza till lunch så är det ju inte det bästa men jag antar han inte gör det varje dag och lunchen förbränner man ganska fort under dagen ändå.

Lycka till nu!

• fluff83

Tack tack, men jag har alltid sagt att gjort är gjort han är trots allt min man och det var itne precis så att han tvinga mig till att ha sex med honom =)

MEN det ligger faktiskt ngt i det du säger, när måste man ta ett sådant? Har hört att det ska vara en massa biverkningar på dem, stämmer det??

jo typiskt killar att fatta då =) Håller med dig.
    Hur längesen sluta du med pillerna nu?? Ja det är det värsta att man inte har så jämnt och fint humör längre som när man åt p-piller. nu kan man braka loss ena timmen och flyga på moln nästa =/ är nog itne så lätt att leva med mig =/

• mrsD

dagen efter piller ska man nog ta inom 72 timmar tror jag..
    kan läsa på förpackningen, visst kan d ge biverkningar, men om man bara tar d en gång så..
    har iofs aldrig gjort d själv, men lillayrran har gjort, hon märkte inget speciellt

men tänkte på d du skrev, att blir d ngt så blir d, typ.. tror du inte din man skulle bli väldigt besviken om han visste att du tog dagen efter piller? eller?

Har varit utan sen 1 sep så d e inte så länge, men e ändå lite otålig att kroppen ska anpassa sig, vill ju veta att allt funkar!! Har ju ätit dem sen jag va 15.. dumt egentligen o proppa i kroppen massa skit.. bättre me andra preventivmedel.. men d e ju så smidigt!

• fluff83

ja håller med dig, den dagen jag slutade äta piller så kändes det som en sten föll från hjärtat man har ju ingen aning egentligen om vad som händer med kroppen när man äter allt det där hormonpacket...

jo det är ju det som är grejen känns ju inge bra att ta en pilla så, vi har ju ändå tänkt leva tillsammans, men jag förstår godisråttans tanke... men jag tror ändå att sklle det nu vara så får jag ju stå för vad jag gjort, kan inte skylla det på honom eller ngn annan vi var två om det jag älskr honom och han har lovat ställa upp för mig så... vi får se helt enkelt... det konstiga är att sist jag trodde jag blivit på smällen blev jag både lättad och superbesviken när jag kom på att jag inte var gravid.... knepigt det där man vill itne men när man ställt sig in på att det är så bli rman ledsen när det bara var ...tomt...

• mrsD

ja... vi har bara trott jag kanske va gravid en gång.. men då åt jag p-piller så d va inte så troligt, men möjligt.. o så testade vi o så va d ju inget..
    jag kände inte så mkt, va ju helt övertygad om att jag inte var gravid. men sambon blev jättebesviken.. såg d i hans ögon.. han försökte o säga att "jag visste att du inte va gravid" o sådär.. men ne han va jättebesviken..
    desto mer ser jag fram emot den dan jag faktiskt kan säga att testet är positivt..=)

Kan ändå förstå känslan att det är skönt att inte vara gravid med ändå vara besviken.. Som jag sagt innan så tror jag verkligen att d e ett tveeggat svärd, barn är inget mittemellan, d e antingen superbra eller skitdåligt.. hehe (alltså inte att bli me barn, utan när ungen väl e ute liksom..)

Men nu har vi så mycke o göra o vi ses nästan aldrig.. o när vi väl gör d så tjafsar vi bara... känns inte alls bra..
    så i denna stund så vill jag inte bli gravid.. dels för att då komme rjag se ut som ett hus på bröllopet.. o så för att vi är i en dålig period o skulle vara så mycke skönare om ett barn kom i en bra period.. då behöver man inte undra om d e besked om barn som får en ur den dåliga perioden eller om det är för att man älskar varandra.. om du förstår vad jag menar..

• fluff83

Hej förlåt har varit väck här ettt tag mkt på jobbet nu plus att jag börjar tro att jag verkligen e på smällen.... dagarna går ca en vecka kvar då vet jag. Det löjliga tråkiga just nu är att jag stör mig på att jag inte kan ta en öl, vågar ju inte tänk om jag super sönder ngn liten människa nu!!!

ha det gott

• mrsD

så det är fortfarande osäkert? men varför tar du inte o gör ett test? det borde väl ge utslag nu isf?
    För att mensen kommer e ju inget säkert sätt o se att du inte e gravid.. mamma hade mens hela tiden och upptäckte inte att hon va gravid förrän 5:e månaden..

• fluff83

kan man se det redan?? ska ha typ i början på nästa vecka, det hade varit skönt att veta...

vet du vad ni ska försöka göra?? har ni ngt ställe ni gillar att åka till en sommarstuga eller en restaurang eller ngt, boka in er på ngt sådant så ni har ngt att se fram emot ngt som bara ni två sk aåka på, gör susen för oss när vi bråkar och surar. En hel helg UTAN några som helst jobbekompisar, syskon annan familj eller krav bara ni och lugnet =) Låter som du behöver lite paus från allt i skolan också. Förstår om det inte funkar för du har säkert massor att göra, men ngt ja var dålig på när ja gick i skolan (för ett par månader ssedan =)) var att stanna upp och bara vara, jag abra tänkte framåt till nästa tenta hela tiden och glömde liksom "leva" under tiden.... all tkommer ordna sig det är jag säker på =) jag kan förretsen spela en sång på gitarren nu eller flera faktiskt let it be, teddybjörnen fredriksson =) och lite andra klassiker =)=)

ha et bäst skickar STORA kramar till dig!!!!!!

• mrsD

tror man kan se det ganska tidigt.. *funderar*

Vi hade en helt underbar helg! vi kunde verkligen prata igen och bara ta det lugnt och ha d skönt.. kändes som allt föll på rätt plats igen!

Men ditt tips va bra! ska börja med att boka in en hotellnatt eller liknande framöver (överraska honom kanske?)
    Så det bara blir vi och vi har ngt att se framemot! Kan man ju göra då o då.. bestämma en dag i månaden eller ngt som bara vi ska ha tillsammans..

Dessutom har vi bestämt att, över jul o nyår, har han semester i 3 veckor och vi ska vara i Dalarna hos hans föräldrar, då ska de få ta hans om hunden och vi ska boka vandrarhem några dagar
    Då kan vi bara njuta och inte ha några måsten på dagarna, bara kunna laga mat osv, underbart!!

Svar på tråden han vill men inte jag...