• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

ojojoj, du/ni har massor att tänka på nu ju!

Ja, det är ganska många som får barn nu i vår släkt o bland vänner så har ju fått köpa några bebispresenter nu.. (en av bebisarna är beräknad till idag faktiskt)
    d e svårt att hitta i neutralafärger, men måste ändå tipsa om polarn o pyret

De har startat en ekologiskt kollektion, me skitsnygga kläder!! o d e både för bebis, barn o vuxen! (längtar tills jag e gravid så jag kan få köpa de där kläderna!!)

Du får berätta sen hur d gick på festen! Har du några repliker du har övat in när de frågar varför du inte dricker??

måste berätta, va på fika igår me en "nyvunnen" kompis o vi e verkligen på samma plats här i livet o vi gifter oss me bara två veckord mellanrum o ska skaffa barn osv..
    Det var jätteroligt! vi satt där o planerade hur vi skulle bli caffe latte mammor *asg*

Hur gick d på testet?? jag antar att d va positivt igen, me va d blå streck me utropstecken denna gången? *S* Ni får ju rama in d eller nåt... hehe

Jag är ganska säker på att man gör en gynundersökning när man går t barnmorskan, vet dock inte om d e första gången man e där eller så..
    men de kollar väl efter könssjukdomar o kollar så allt e okej o sådär tror jag..
    Men bästa e väl o boka en tid o så får man säkert massa info så kan man fråga då! vill man inte göra d där o då kan man säkert boka en ny tid för det.. e ju inte sista gången man e där liksom!

Men hur känner du för fotbollen nu då? ska du spela så länge d går?

• Flingan83

säg att du äter antibiotika för att du har urinvägsinfektion!:)
    då får man ju inte dricka!=))

lycka till med allt!:)

• mrsD

Flingan83 - Gu va smart!!! den kanske jag tjuvanvänder när det ges tillfälle... *hihi*

• fluff83

ja TACK flingan den var ju perfekt!!!!!! att jag inte tänkte på det fn vad dumt =)

Vi har inte använt testet än, mannen kommer hem från jobbet om exakt en timme och då så får vi se... =/

ja jag ska väl försöka köra på så länge det går med fotbollen, de säger ju att man helst ska undvika kontaktsporter, men nu i början är det ju lugnt, har inte varit och tränat en gång sen kvalet, spelar ju gitarr samma dag som vi tränar inne, har bara en gemensam träning för tillfället. kör pilates istället =) lugnt och skönt =) fast fn rätt jobbigt också =)får stark rygg nu inför barnabärandet i alla fall =) men sk aväl sörsöka ta mig dit snart, innan det är försent och jag ångrar att ja inte gick på så många träningar jag hann =(

KÄnns lite tråkigt på ett sätt för nu fick jag itne ens chansen att tänka igenom det ordentligt med fotbollen fast iofs så slapp jag ta det jobbiga beslutet att lägga av nu blir det liksom ett ganska naturligt beslut... fortfarande lite kluven där. De vill ha mig som rehab tränare till nästa säsong men vete tusan om det är ngn hit att ta på sig en massa sånt nu jag vet ju aldrig hur jag mår eller orkar framåt våren ju... plus att man jobbar... hm får väl se... kul erbjudande i alla fall...

kraaaaaam kommer garanterat skriva en lite rad här efter dubbelkollen =)=)

• fluff83

Hej hej!

jo då gravid även denna gången =) Grabben blev skitnervös när vi skulle göra testet han vågade inte vara med =)ändå känns det inte som att det är sant ännu, kommer nog inte fatta förrän jag hör hjärtslag hos barnmorskan eller ser barnet på ultraljudet.... konstigt att man inte kan ta in det och förstå vidden av det hela nu känns det som att ja jag är gravid men är jag verkligen det? =) jaja känns helt ok i alla fall.

FÅr ju säg att känslan av att veta att man är gravid är rätt härlig för man behvöer inte oroa sig för att bli just gravid längre du är det ju redan =) konstigt men skönt =)

Berättar mer efter ikväll =)=) ha en underbar helg!!!!

• mrsD

sitter här me ett glas vin o e mätt efter en underbar middag som m2b stod för, men kunde inte låta bli o kika in här o se resultatet!

Personligen tror jag inte att ni kommer fatta d mer om ni srr ultraljud, d kommer nog inte kännas verkligt förrän det verkligen syns!!

nu börjar oxå bli sugen ju.. min värsta mardröm är om vi skulle få problem med att bli gravida.. men samtidigt e detta dålig tajming, vill ju inte bli gravid när d e 8 månade rkvar till bröllopet.. har ju beställt klänning ju!!

Tycker nog inte du ska bestämma än om du ska va del av laget än (rehab tränare alltså) det är ju gaaanska krävande att ha en liten bebis.. o amma! du kommer ju knappast kunna lämna barnet ifrån dig de första månaderna..
    fast tycker ju inte att du ska lämna fotbollen för gott heller.. bara för man får barn säger ju inte d att man inte kan spela sen=) som sagt, ni har lite o tänka på..

Ska ägna sambon o hunden lite tid nu, de börjar bli otåliga *s*
    Lycka till ikväll, hoppas det går bra!!

Massor av kramar till dig!

• fluff83

HEj hej!!!

e sååå ledsen, värsta katastroftränaren blev det är inte särskilt glad för att det blev han. Hna har varit hjälptränare för oss innan och är visst kompetent MEN han är så fruktansvärt opedagogisk och endast tekniska spelare är välkomna typ så det hade varit kört för min spelstil den här säsongen både med och utan bebis....

i alla fall festen igår var en katastrof det första alla säger när ja sätter mig ner och slår upp ett glas läsk är varför dricker inte du?`Så säger jag då väl inövat att jag ha rurinvägsinfektion och går på penicillin, baah skrek särskilt en då du e säkert gravid! lite nonchalant så där, jo säger hon sen för man kan faktiskt dricka fast man går på penicillin, fast då var det faktiskt en som försvarade mig och sa att då har det ju ingen som helst verkan!! (jag bad en stilla tack bön till henne inom mig) och sen sa jag att vi måste ju faktiskt komma hem på ngt sätt ju... men det noterades inte direkt =(

Så förfesten avklarad det var det värsta tänkte jag, men nej vad fel jag hade, när vi sätter oss till bords och jag häller upp min dricka så börjas det igen speciellt av samma tjej; är du gravid??? och jag upprepar igen samma visa och så säger hon till slut jaja du berättar väl ändå om ett par veckor... lite snäsigt. Men det vr typ 8 pers vid samma bord som bara var på mig om detta hade sån lust och bara skrika ngt i stil med JAG HAR FÅTT MISSFALL för helvete håll käften!!! då tror jag aldrig mer dem hade vågat fråga folk och pressa folk på det viset! MIn grabb han sa det sen också fn vad dem var på dig vad taskigt!!! han var helt chockad han visste inte vad han skulle säga...den enda som var tyst vid vårt bord och inte var på mig var en tjej som precis fått barn och som i början av sin graviditet höll p åatt få missfall, hon var den enda som förstod.... va i vilket fall så ledsen och arg när ja kom därifrån...tjejer borde väl för fn fatta att om jag hade velat berätta hade jag väl för tusan gjort det! förstår mig inte på folk, jag har aldrig och kommer aldrig kasta sånt i ansiktet på folk, de berättar ju i sinom tid ändå om de vill det. Nej det var lite tråkigt men men inte ngt att göra åt nu....

Jag tror jag ahr en tid till på mig innan jag måste ge besked ang rehab grejet jag har redan sagt att jag inte tar det på mig själv iaf. vårsäsongen e ju inga problem då är jag ju bara gravid men på hösten är det ju lite svårare, de har dock frågat en tjej till som blir färdig sjukgymnast i januari och får hon bara jobb hyfsat nära så har hon tänkt ställa upp och så länge vi är två så är det helt ok. men får väl se...

åhhh en kompis en av minsa bästa vänner faksitk var på festen också igår och när ja skulle gå på toa så hängde hon med, när vi kommer innanför dörren är det första hon säger, är du gravid??? jag kunde inte säga ngt annat än ja hon hade fattat om jag ljög eftersom jag verkligen suger på det. Iaf blev hon skitglad och krama om mig och började fråga allt möjligt, hon var ssååå snäll, som jag sa till grabben min sen hon jade vett att iaf ta det när vi var i enrum inte inför allihopa i hela laget!!! HOn stötta mig med min urinvägsinfektionshistoria hela kvällen sen =) kändes skönt att ha lite stöd iaf. =)

nej nu ska jag ut och gå med en tjej från jobbet, känns lite som jag borde berätta för henne samtidigt som jag inte vågar eftersom hon och hennes kille är så oense om barn, hon vill ha (är 32 år) han vill inte ha (är 27 år). och hon är skitledsen för detta strör jag salt i såren om jag berättar??? Vi pratar annars om typ allt mellan himmel och jord.

jaja nu ska jag sluta babbla =)
    kram och grattis till vad det verkade igår som en väldigt mysigt lyckad kväll =)=)=)=)=)=)

• mrsD

låter som festen va lite jobbig..
    men vilken härlig kompis, hon som frågade på toaletten!! såna e guld värda..

Ja men hur gick d me promenaden? berättade du?

nu börjar d ju sippra ut då, så måste kännas liiite mer verkligt? *S*

usch, haft fullt upp me handboll hela dan, o nu kom jag hem o åt o då blir man så trött! mitt huvud vill inte riktigt fungera nu=)
    ska tappa upp ett varmt bad o se om d hjälper!

Kram Kram

• fluff83

jo jag önskar nästan att jag inte var på festen blev bara skitjobbigt med alla påhopp, precis som jag måste berätta för dem !! grrr ska nog itne visa mig på ett tag nu...

Blev ingen promenad =( fick itne tag i henne och hon försökte inte få tag i mig så ... vet itne vad som hände, gick en runda med syrran istället och berätta att de hoppat på mig och sagt jag var gravid osv (sa aldrig att ja faktiskt var det) fick massor av sympati där så det kändes bra =)

ja lite smått känds så konstigt när ja berätta det för min kompis, ville både ta tillbaka det och inte för samtidigt är det så mycket roligare när fler vet, men lite spännande än så länge att vi faktiskt bara är tre stycken som faktiskt vet =)

Ha det så gott i badet =)

Ska åka på utbildning i morgon kväll och vara borta tills sent på torsdag kväll. LIte jobbigt att vara folk så nära så länge, vi är fem stycken som ska åka upp till Gbg och dela rum dessutom. Tänk om jag börjar må illla på morgnarna eller ngt nu! Hoppas inte!!!! En av dem är lite misstänksam och var på mig innan ja själv ens visste jag var gravid, två ggr har hon frågat dessutom för att försäkra sig om det... får väl se hur ja klarar veckan...

ha en bra vecka så skriver ja igen på slutet av veckan hur det gott =)=) och allt nytt som hänt =) kraaam

• mrsD

ahh!

min sambos bästa vän väntar barn (eller, hans tjej gör d) o så skulle de haft i fredags, men de väntade sig att hon skulle gå över tiden eftersom d e första barnet..
    men så igår så sa jag t sambon "jaha, d blev inmgen bebis idag heller" o han svarar "äh, hon går nog över en vecka till" men jag sa "nää, jag känner på mig att d bli inatt"

japp. Imorse fick vi sms "kl 02.53 föddes vår.. osv"

De bara fortsätter att pluppa ut hej vilt! haha!

pratade me en tjej igår, hon har börjat köpa bebiskläder, fast de inte har några barn o inte ens börjat försöka egentligen.. sååå nu e d fritt fram för mig!!! weehoo! trodde man va supernördig om man gjorde d.. hehe..

Har varit ute på långpromenad me hunden nu, sååå skönt! men drack varm choklad innan så d liksom motverkade syftet.. men d e vinter, då får man göra så=)

Hoppas du inte börjar må illa nu när du e borta, d vore dålig tajming!

Hör av dig om hur d gick!

Svar på tråden han vill men inte jag...