• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

härligt att du ser positivt på d hela=)

men ska berätta en rolig sak, vi har som sagt slutat med p-piller nu, vilket innebär att d teoretiskt sett skulle kunna bli en bebis när som helst (även om d anatgligen dröjer)

Men nu t d roliga, d e ju han som velat ha barn osv o nu när vi väl är utan skydd, då blir han så nervös så då kan han ändå inte "leverera" om du förstår va jag menar.. haha!
    men men, så länge jag får mitt o d inte e ngn brådska me barn, så e jag nöjd!!
    men d ironiska e ju att d e HAN som ville ha barn o nu så blir han så nervös av bara tanken! *s*

• fluff83

vad gulligt =)hihi de är så stora och tuffa och sen när det väl kommer till kritan =) ja de säger att det är först när pojkarna blir pappor de blir riktiga MÄN =)

HAr du mkt kvar av din utbildning? HUr känns det att det blir mitt i kanske?? fast iofs har han fast jobb så är det ju lugnt... mkt praktiskt när det gäller barn... försäkringskassan hur länge man ska var ledig bla bla bla...

• fluff83

mrs D vad fin sida ni hade =) Tänkte jag aldrig på innan vi gifte oss att det kunde vara bra =)

vi har precis fått offerten från resebolaget, bidlerna ser såååå mysiga ut =)=)=)

Grenada åker vi förmodligen till =) iiihhh kan inte vänta =)

fick ett samtal precis från en släkting till min man, en släkting som egentligen inte skulle prata med oss utan med sin syster som bodde på vår adress innan. Iaf bjöd vi itne honom på bröllopet eftersom ingen av oss känner honom eller har träffat honom mer än en gång de senaste 20 åren. Iaf säger han ja har ni gift er än eller? Ja det kändes ju konstigt att man inte var bjuden... jag höll på att dö i luren, vi hade i princip bjudit alla i hela släkten men honom umgås vi inte med skickar aldrig julkort eller ngt sånt, VARFÖR skulle vi bjuda honom, har inget emot honom som person men det var heller ingen jag kände att ja måste dela min stora dag med... känns så himla fånigt nu... sen avslutar han med att ja jag och min tjej ska ju gifta oss nästa år och då är ni välkomna allihopa då bjuder vi hela släkten..!!!! jag mår nästan illa så dum ja känner mig samtidigt som ja inte tycker vi gjort fel... guud va dum ja känner mig... har ni haft svårt med gästlistor och sånt?

• mrsD

tack=) har mest sidan för att kunna dela med mig av bilderna, har inte gett adressen till gästerna, vill ju inte att de ska se allt innan!!

Låter härligt med Grenada, när har ni planerat att åka?

Nja, me gästlistorna resonerade vi som så att vi bjuder alla som vi umgås med och eftersom vi inte har tre rätters utan buffé så kändes d inte så nödvändigt att begräsnsa gästlistan.. men vi bjuder ca 60 pers, sen tror jag inte att alla kommer, våra mor/farföräldrar börjar bli till åren och kanske inte orkar resa osv.. men d e trist om ngn blir sur för de inte är bjudna!!

På min pappas sida har jag inte bjudit ngn, men umgås ju aldrig me dem o har ingen kontakt heller.. visserligen va jag på deras bröllop, men då som "barn till pappa".. så de får väl bli sura om de vill..
    Tycker ni gjorde helt rätt o känner ni att d va rätt så e d ju inte mycke mer o diskutera, bara löjligt att han går o grämer sig över d!!

Har 2 år kvar av utbildningen, utöver d år jag börjat nu, så e en del.. men kan nog korta ner d lite grann, har lite poäng tillgodo osv.. men blir nog ett uppehåll efter detta året, eller om jag hinner me en termin till så uppehållet blir år 3.. hm.. a d löser sig *s*
    Har funderat lite på d där me mammapeng osv, jag e ju student o får då lägsta beloppet, men samtidigt står d att d baseras på senaste lönen.. o jag har ju jobbat varje sommar, så e d då den lönen d beräknas på??? ingen aning.. märker man väl *s*
    Men lägsta e typ 180 kr om dan.. klarar man sig på studielån ska man väl klara sig på det.. fast man har en extra person att försörja.. (ah, lite panik fick jag nu!)
    men äh, andra har ju gjort d, varför inte vi? hehe..

har du sagt va du jobbar med förresten?

• fluff83

Det där med mammapeng är en j-la cirkus rent ut sagt, men ja tror du får mer om du jobbat men jag vet inte =( Ring till försäkringskassan eller gå in på deras hemsida där står ju en hel del =)

Sjukgymnast =) det jobbar jag som =)

Vi ska nog åka i Januari ngn gång, ville först åkt nu i början på december för det blev så långt glapp men mannen i mitt liv vill eåka efter ju ls å vi kompromissade lite där, han fick bestämma när och jag hur länge vi ska vara iväg =) iofs en sanning med modifikation för han vill iten var iväg så lägne han är så himla hemmakär så det blir 12 dagar men det är längre än vad jag ngnsin varit utomlands så det dög gott för mig =)

Tycker ni gör helt rätt som bjuder vänner som ni umgås med osv vi bjöd ju i princip all släkt och det var ju skoj men det kändes ändå som det fanns en hel del kompisar man inte träffar jätteofta men som man gillar och ville skulle varit där egentligen men men lätt att vara efterklok

• mrsD

litar inte riktigt på försäkringskassan, har hört att de sagt fel o sådär.. men kanske får ta o slå en signal o så kan man ju ta d me en nypa salt=)

Har ni bokat resan nu då??? hääärligt o ha ngt o se fram emot, speciellt i januari då man lidit igenom hela hösten, en regnig jul o vet att d e flera månader innan d blir ljust igen.. suck..
    vill oxå åka!! men nu sparas allt t bröllopet ju.. men d e ju oxå ngt att se fram emot=)

• fluff83

ja veeerkligen, njut av planering och allt sånt för när man väl har gift säg känns det sååå tomt efter just den biten att hela tiden se framemot ngt, iofs är det hemskt trevligt att ha en man också men han är ju faktiskt inte hemma och till hands jämt =)

hade en diskussion häromdagen där jag skulle försöka få honom att iaf ge mig typ 2-3 månader han höll på att få spel, så det slutade inte så bra, vi pratar liksom inte om det nu, och när vi ska till att ha s*x, drar ja mig nästan för att ja ska slippa ta diskussionen om skyddets vara eller icke. ååhhh önskar han bara kunde bärga sig lite.... ja behöver bara slutföra en del grejer känns som om det är massor på gång just nu vi ä rju mitt uppe i kvalet med fotbollen och då vill iten jag bli kräkig och trött och tråkig tex. jag vill KUNNA ha tid att må dåligt OM ja nu skulle göra det... grrr det tar aldrig slut detta...

• mrsD

ahhh, känner verkligen med dig!! det måste ligga som en ond liten grej som skaver liksom hela tiden mellan er.. usch.. vet ju själv hur d är när man inte fått rensat luften ordentligt..

men samtidigt kan jag inte låta bli o bli lite upprörd över hur han hanterar alltihopa? alltså, ni e ju ändå två, inte kan man väål bli arg o sur över att den andra inte är redo att ta ett så stort steg??? hm...

• B & S

Vi e 27 o kommer vara 28 o vi ska vänta minst till 33 kan ja säga! han vill säkert ha vid 33 då men ja kommer antagligen skjuta på de tills 35 minst! skrikande bajsmaskiner e allt ja kan få in i huvet just nu.
    Men seriöst vill man plugga klart, jobba in sig-så man inte heller sätter sig i klaveret me sin helt nya chef(ska inte kunna säga upp dig men man kan få dålig humör därifrån i onödan pga gravid direkt) samt du kanske vill vara slank inför bröllopet och just det kunna festa lite samt åka iväg på resa utan att behöva ringa hem för o kolla att allt e OK där hemma varje 6e tim! Folk kan kalla det självisk eller ej men e man inte redo då e man inte det....det gör en ju inte till en bättre mamma för det när man ville få saker avklarade o sånt innan. Samt ingen ska komma och säga det klassiska: ja men när du väl är gravid o när han/hon kommer så blir allt så underbart ändå!!!! nä det kanske inte blir det faktiskt! barn e inte alltid bäst i alla lägen jämt. Nu kan det ifs bero på hur gammal man e också tex om man e 40 så kanske det börjar tryta och lite svårare att få igång det om alls men så gammla tror ja inte ni e än ialf, låter inte som det ialf.
    Han kan nog hålla sig ett tag till, ni ska ju ändå gifta er så tror inte han går till en annan isfl.

• fluff83

B&S vi gifte oss nu i september så det är redan gjort =)

men visst det skaver hela tiden mellan oss, tror att han har släppt det lite lite men får han chansen så pikar han gärna... vill liksom bara ha en sista höst eller ngt med fester och röj, det livet kommer ju faktiskt inte tillbaka igen inte på samma sätt, den enda jag behöver ta ansvar för egentligen är ju mig själv ännu så länge och jag trivs bra med det.

Ska iväg nu nästa helg på en riktig festhelg och sen väntar lite annat kul denna helgen och nu i höst är en hel del partaj inplanerat så jag ska festa så ja blir trött så ja spyr på det sen får vi se om jag har ändrat uppfattning om det hela =)

Svar på tråden han vill men inte jag...