• fluff83

han vill men inte jag...

Hej! Jga har väl ngt av ett lyxproblem tror jag iaf om ja jfr med tjejerna på jobbet vars killar INTE vill ha barn. Min däremot vill inget hellre och har försökt få mig att förstå detta länge nu, vi har som alla andra par haft ett par oskyddade stunder men det har ännu inte blivit ngt vilket jag varit tacksam över men han har blivit besviken över. Känner mig så himla konstig ena dagen vill jag och nästa får jag panik bara ja tänker på att ja skulle vara gravid. Finns så mkt ja vill göra medans han tycker han är nöjd och inte kunde tänka sig en bättre tidpunkt. Detta gör mig ledsen så ofta och ja orkar inte gå och ha dåligt samvete för att jag nog inte är redo ännu... försöker hela tiden skylla det på saker, typ "jag vill bli klar med utbildningen först" " jag vill jobba ett år först" eller "inte innan bröllopet jag vill kunna festa" och så där håller det på .... vet varken ut eller in.... hjälp

• Svar på tråden han vill men inte jag...
  • mrsD

haha, gör det!! festa o ha riktigt kul o se om du känner dig klar me d sen=)

håll mig uppdaterad!!
    här händer d iaf inget än, har väl varit utan p-piller i en månad snart.. men har sjukt mycke o göra så blir inte mycke "göra bebis" ändå, kanske tur d.. så bröllopet inte krockar me bebis.. hehe

• fluff83

festade på rätt bra nu i helgen hade helt glömt bort hur INTE kul det är dagen efter.... kanske bara känslan av att KUNNA göra det som jag är ute efter... menja börjkar nog ge med mig lite mannen i mitt liv har taggat ner också och faktiskt inte sagt ngt på ja iaf 2 dgr. OM inte ja börjar prata om det alltså. KÄnns som som det kanske kan bli av redan i höst, MEN blev hlet nervös fick papper ifrån resefirman, vaccinationer!!! det hade jag helt glömt bort en del såna man kanske inte ens får ta när man är gravid?? vet du ngt om sånt??

du får håll amig underrättad om hur det går med bröllopsplanerna =) Har ni läget under kontroll? =)

• mrsD

vet inte vilka vaccinationer ni ska ta, men hittade en sida där de listade en del vaccin vid just graviditet:

www.medscinet.se/infpreg/specinfo/main.asp

kolla där!

Ne fy 17, dagen efter e aldrig rolig alltså... har oxå börjat fundera... vi har hund, men hon är just nu hos hans föräldrar o har passat på att umgås så mkt som möjligt me klasskompisar (för nu behöver man inte tänka på att d e en hund som ska ut osv..)
    men tänk, sen får man inte RÖRA alkohol på, inte NIO månader, utan längre! om man ammar alltså.. HUA!!

DESSUTOM.. får man inte äta choklad!!!! (när man ammar) hur ska man klara det????

men va härligt att du börjar tänka i de banorna, så fort han inte tjatar=) va roligt d vore om du blev gravid i "hemlighet" o sen berättade för honom! chockad eller vad?? haha

ne annars e bröllopsplanerna under kontroll, fick precis födelsedagspresent av mamma, handtrycka servetter t bröllopet=)

• fluff83

Tack för tipset, på hemsidan alltså =)=)

NEEEJ får man inte äta choklad!! jag lever ju på det enda godiset jag verkligen älskar!!!!! snyft snacka om uppoffring!! Det ska jag berätta för honom =)

Ja tänk vad mysigt det hade varit om han kom hem en dag, går in på toa också har man dukat upp med ett positivt test lite snyggt på vasken =) så där med en lapp där det står grattis pappa =)

ÅÅhh handtryckta =) hur ser dem ut?? färger och så ?? vad är det för mönster??

har hintat lite till honom att han ska skärpa till sig med studierna för innan han visar ansvar med dem så blir det inget smått, måste ställa lite krav på honom också så han blir lite målinriktad, han hotar nämligen att hoppa av denna terminen och ta upp studierna igen nästa termin men NEJ ja tänker inte ha hans gnäll ÄNNU en termin om att skolan är såååå trist. tror att han tycker det är lite roligare nu när han fick ett annat mål =)

• Lilltrolle

Jo du får visst äta choklad - vad är det för dumheter! Det som kan hända är att barnet kan få lite utslag, men du behöver ju inte trycka i dig ett halvt kilo om dan. Vidare kan barnet få ont i magen av mjölkprodukter och choklad är ju en sådan och då bör man ju undvika det men det gör man så gärna mot att slippa en gallskrikande unge halva natten.
    Alkohol kan man oxå dricka, förutsatt att barnet tar flaskan - det är bara å pumpa ur innan Men man är så rackarns trött så man hoppar gärna alkoholen eftersom det gör en tröttare....dessutom är man så inne i sin symbios m barnet att man inte vill dricka av den anledningen heller för inte vill man missa å amma heller.....( ja en del känner så i alla fall)

Men det är inte det viktigaste i sammanhanget - det viktigaste är att NI, båda två, är överens om när ni skall skaffa barn för barn sliter något så vansinnigt på en relation. Man ångrar aldrig barnet men ändå, det sliter och har ni dessutom inte varit helt överens från början.... Du får under inga omständigheter känna dig tvingad det är ingen bra början på ca 1,5 år med störd nattsömn (eller längre, nu sover mina båda utan blöja, det händer titt som tätt att det kissas i sängen...) Det finns en anledning till att man använder sömnbrist som tortyrmetod - man blir helt galen till slut när man inte får sova!!
    Och till din systers man kan du hälsa att då får han väl testa tills han KAN trösta barnet - det var den dummaste kommentaren jag hört på länge.....

• mrsD

vet inte riktigt hur de ser ut än... finns t.ex på calligraphen.se oxå, men de e ju inte handtryckta.. ska bli spännande o se dem, mitt enda krav va att de va blå..

Visst e d kanske som lilltrolle säger att man KAN äta lite choklad om man vill d o sådär, men låter mer dramatiskt om man säger att man inte får=) speciellt om man ska använda d som svepskäl *s*

Härligt att du sätter lite krav på honom! helt rätt! d gör jag här hemma oxå, säger ofta "sådär kan du inte göra om vi får en bebis" haha, när han sitter me sin fredagsöl..! då får man bara till svar "mummel, mummel"

jag vet att min kära sambo gärna vill va me "hela vägen", gjorde ett test för några månader sen (vi trodde kanske att jag va gravid, men så va d inte, d va innan vi började "planera") o då stängde jag in mig på toa me testet (hallå, man vill väl inte kissa i en mugg me publik..)
    o sen kom jag ut efter de där minutrarna, då va han lite lessen.. han ville oxå va me o titta på resultatet..
    men nu vet ju han att d skulle kunna hända när som helst, så skulle inte bli lika bra överraskning som om du skulle göra det!!

• fluff83

jag vågar knappt säg till när ja ska ta ett gravtest längre, han har blivit så otroligt besviken de gånger de varit negativt... har ju hänt att man slarvat med piller .... och då får man stå sitt kast men att se de där valpögonen igen när ja säger att det var falskt alarm det pallar jag inte... =(

helt sant "lilltrolle" syrran säger att hon snart inte kommer ihåg hur det känns att sova... lite slitigt om man dessutom skulle vara halvt påtvingad ett barn (även om man så klart är TVÅ om det alltid även vid skapandet så att säga =))

har du några bra tips lilltrolle??

• engel79

Hej, naturligtvis ska ju beslutet att skaffa barn kännas rätt för båda. Detta borde ju din partner oxå förstå om du berättar för honom. Förmodligen det största steget man tar i livet tycker jag.

Det är ju många som skjuter på detta långt fram och kanske någonstans tror att vid 35 då vill jag skaffa barn o tro att allt klaffar med en gång...
    Bör väl ha med i beräkningen att mycket kan hända innan man är framme vid målet. Själv blev jag gravid med vårt första barn efter ca 4 månader av försök och andra barnet räckte nog bara med ett par försök:)
    Finns många som faktiskt finns där ute och inte kan få barn eller som det tar många år för innan man blir gravid. Min bror och hans fru väntar nu äntligen på sitt första barn efter nästan 7 års försök att bli gravid. Har genomgått flertal IVF och även varit i adoptionskö när de nu äntligen blivit gravida. Så man bör ngnstans ha en tanke att det faktiskt kan ta tid innan man blir gravid om man nu ens blir det:S
    Därmed inte sagt att man ska skaffa barn innan man är redo!
    Jag tycker du ska prata igenom detta ordentligt med din partner så att ni båda vet vart ni står i frågan om barn.
    Kram på vägen

• mrsD

ahhh!!! fick äntligen bekräftat att en tjej i lysekil kan göra våran tårta!! (kola här lysekil19juli08.weddingannouncer.com)
    e sååå glad!!

har vart på kvällskurs så e helt slut, kommer nog inte me några sprudlande idéer just nu.. men återkommer imorn!

• fluff83

är det tårtan i fotoalbumet ni ska ha??? GUuuud vad fin den är!!!! grattis det kommer göra succe =)=)=) PUSS på dig!!!

Svar på tråden han vill men inte jag...