Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 5
Tråden som aldrig dör...
Tråden som aldrig dör...
Tezz: Har inte vant mig riktigt med mitt nya namn. Det är ok att skriva det, men har inte klarat av att säga det ännu. Numera presenterar jag mig bara med mitt förnamn.
Jag börjar med olika saker när jag ska göra kort. Ibland är det ett mönstrat papper som inspirerar mig och som jag vill använda. Då börjar jag att välja papper till det. Ibland börjar jag med stämpel som jag vill ha. Och ibland när man vet mottagare funderar jag lite över vad för person det är och vilken stil de har och ev tycker om och gör ett kort utifrån det. Mestadels så kör jag fast och då snurrar jag runt i gallerier tills jag får en idé som jag sedan spinner vidare på. Vissa kort gör sig nästan själva, de bara lånar mina fingrar. Och andra kort får jag verkligen värka fram. Så det är väldigt olika hur korten blir till.
Hoppas du hinner komma en liten sväng på söndag. Då finns det nämligen mycket mer stämplar och stansar att låna. Vi träffas vid halvelva och sist satt vi till halvåtta på kvällen, så vi lär nog finnas på plats ganska länge även denna gång.
Carma: Jag vet senare i veckan om jag kan på söndag eller ej, så jag hör av mig! Det låter väldigt kul iaf med en pysselträff!
Tänkte på en annan sak, kommer ni ihåg i vintras när vi var på fika hos Abbe, att vi pratade om att ha en tavelram där gästerna skulle fotas i? Var det nån som använde den idéen?
nix. ingen tavelram hos oss. vi plåtade gästerna ändå- i ordningen omhur länge de varit tillsammans.
gillade ni inbjudningarna i länken?
Abbe
När få man se era tackkort *nyfiken*
grunden för dem mejlade jag över för ett tag sen- nides gjorde jätefina original. själva kortet kan jag ta med mig o visa nästa gång. om jag har något kvar... jg tror alla gick åt men kan sno mammas om inte annat
Halloj
Kikar in lite snabbt.
Är det nån som har program som kan göra om filer till pdf? Trodde det var nåt som ingick i vanliga officeprogram men tydligen inte.
Det där med efternamn, jag gör precis som Carma, presenterar mig bara med mitt förnamn, lite dumt för ibland frågar folk t o m efter efternamnet. Borde svara förnamn + efternamn när jag svara i jobbtelefonen men säger än så länge bara förnamnet.. känns konstigt... hihi
jag har pdf omvandlare på jobbet
Ohhh då kanske jag kan få fjäska lite med dig Abbe..
Har laddat ner ett program på datorn men om det inte funkar, jag behöver pdf:a min uppsats
ja fjäska på diu *s*. skicka det på mejlen i morgon så fixar jag det på jobbet
Ok! Tackar tackar